Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2011

Μετωπική Ρέππα-Ραγκούση

Φωτογραφία αρχείουΝέα ανοιχτή, πολιτική κόντρα μεταξύ του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημ. Ρέππα και του υπουργού Μεταφορών Γ. Ραγκούση, με επίκεντρο τα ταξί, πυροδότησε η δημοσιοποίηση μιας παλαιότερης απόφασης της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), για το άνοιγμα του κλειστού επαγγέλματος των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης.

Ιδιαίτερα ενοχλημένος από τη νέα αυτή απροσδόκητη, ενδοκυβερνητική κόντρα είναι πάντως ο πρωθυπουργός. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου, ο Γ. Παπανδρέου θεωρεί μεν το συγκεκριμένο επεισόδιο λήξαν, διαμήνυσε ωστόσο το βράδυ και στους δύο υπουργούς πως δεν πρόκειται να ανεχθεί παρόμοιο περιστατικό στο μέλλον.
Με την απόφαση του ΣΤΕ, που δημοσιεύτηκε στις 3 Ιουνίου 2011, κρίθηκε αντισυνταγματική η επιβολή περιορισμών στη χορήγηση νέων αδειών φορτηγών Δ.Χ., με βάση τον παλαιό νόμο του 1976, ανεξάρτητα από τον αριθμό των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Ο κ. Ραγκούσης επιχείρησε να εκμεταλλευτεί πολιτικά το σκεπτικό της απόφασης αυτής (ιδίως τα σημεία εκείνα που απαγορεύουν τη χρήση αριθμητικών κριτηρίων στην έκδοση νέων αδειών), στο ανοιχτό μέτωπο που έχει με τους ιδιοκτήτες ταξί για την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους. Το υπουργείο θεώρησε ότι η μη σύνδεση της απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων με άλλα, ποσοτικά κριτήρια, δικαιώνει τη σκληρή γραμμή που ακολουθεί μέχρι σήμερα ο Ραγκούσης στο θέμα αυτό.
Ο κ. Ρέππας, όμως, απάντησε στην «πρόκληση» του συναδέλφου του, αναζοπυρώνοντας την παλαιά, καλοκαιρινή τους σύγκρουση. Με ανακοίνωσή του στράφηκε ευθέως κατά του συναδέλφου του υπουργού Γ. Ραγκούση, τον οποίον εγκαλεί για λανθασμένους χειρισμούς στην υπόθεση των ταξί (δεν στάλθηκε εγκαίρως στο ΣτΕ το Π.Δ. για τα ταξί), που αναστάτωσαν τη χώρα, κατά την ευαίσθητη τουριστική περίοδο.
Σύμφωνα με τη δήλωση του κ. Ρέππα: «Αν είχε σταλεί εγκαίρως στο ΣτΕ το Π.Δ., δύο τινά θα μπορούσαν να συμβούν: α. Το ΣτΕ, πράγμα βέβαιο, να εγκρίνει το σχετικό Π.Δ και η χώρα να μην έχει δοκιμάσει αυτή την αναστάτωση μέσα στην τουριστική περίοδο.
β. Το ΣτΕ να μην εγκρίνει το Π.Δ. και επομένως οι επαγγελματίες να μην έχουν κανένα λόγο να στραφούν εναντίον της κυβέρνησης».
Ο κ. Ρέππας σημειώνει ότι το ΣτΕ δεν έκρινε αντισυνταγματικό κανένα δικό του Προεδρικό Διάταγμα για το άνοιγμα των επαγγελμάτων. «Καρφώνει» μάλιστα τον κ. Ραγκούση και όσον αφορά το περιεχόμενο του δικού Π.Δ. για τα ταξί: «Επειδή όχι μόνον η νομολογία αλλά και οι πρόσφατες γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ συνηγορούν, είναι βέβαιο ότι θα ενέκρινε το Προεδρικό Διάταγμα. Δεν προκύπτει λοιπόν από πουθενά ότι υφίσταται θέμα συνταγματικότητας. Αντιθέτως μάλιστα».
Αργά το βράδυ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ηλ. Μόσιαλος παρενέβη πυροσβεστικά στην υπουργική κόντρα, εξαίροντας τις μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων. Και πρόσθεσε:
«Η πολιτική αυτή υλοποιείται και στον τομέα των μεταφορών. Εγινε για τα φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης με τον Δ. Ρέππα. Γίνεται με τον Γ. Ραγκούση για τα ταξί. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται κοινωνικά ανεύθυνες συμπεριφορές ορισμένων ιδιοκτητών ταξί, που αναστάτωσαν τη ζωή των Ελλήνων πολιτών, να εμποδίσουν την υλοποίηση της πολιτικής μας για τα ταξί, η οποία έχει ως γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος».
Η ομόφωνη απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ, την οποία επικαλείται πάντως ο κ. Ραγκούσης, έκρινε, μεταξύ άλλων, πως στην επαγγελματική ελευθερία, η οποία προστατεύεται από το άρθρο 5 του Συντάγματος, μπορεί ο νόμος να επιβάλει περιορισμούς μόνο για λόγους δημόσιου ή κοινωνικού συμφέροντος... Τέτοιο λόγο δεν συνιστά πάντως η προστασία του οικονομικού συμφέροντος των ήδη δραστηριοποιουμένων σε συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο, με την αποτροπή της εισόδου στο κλάδο αυτό νέων επαγγελματιών και της εκ του λόγου αυτού μειώσεως των προσόδων από την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας.
Οσον αφορά τα αριθμητικά κριτήρια, αναφέρεται: «Το γεγονός όμως της κυκλοφορίας μεγάλου αριθμού φορτηγών δημόσιας χρήσεως αυτοκινήτων κατά το χρόνο ψήφισης του νόμου 383/1976, έστω και αν συνεπαγόταν τη μείωση των κερδών των εκμεταλλευομένων τα αυτοκίνητα αυτά, δεν δικαιολογεί από συνταγματικής απόψεως την κατ' ουσίαν απαγόρευση της χορήγησης νέων αδειών...». *

enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις