Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017

Μετρο-πόντικες ανοίγουν «τρύπες» στα εισιτήρια

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα

Η «τρύπα» του 1,156 εκατ. ευρώ στα έσοδα από τις πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών στο
δίκτυο του μετρό ανοίγει νέο μέτωπο στην αντιπαράθεση της κυβέρνησης με τη Ν.Δ. Το έλλειμμα εντοπίστηκε από την έρευνα που έγινε από κλιμάκιο της Γενικής Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης και ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Αφορά μόνον το 2015, χρονιά κατά την οποία, παρά την κυβερνητική αλλαγή, επικεφαλής της ΣΤΑΣΥ παρέμενε ο διορισμένος από τη συγκυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ, που αμέσως μετά την απομάκρυνσή του, τον Ιανουάριο του 2016, ανέλαβε τη θέση του γενικού διευθυντή της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την οποία κατέχει ώς σήμερα.

Σιωπηρή ανοχή

Οι επιθεωρητές αποδίδουν στις διοικήσεις της προηγούμενης τετραετίας «χαλαρότητα διαδικασιών που ευνοούσε την ανάπτυξη φαινομένων διαφθοράς» και προσθέτουν:
«Αποδίδεται τουλάχιστον σε επίπεδο διοικητικών αρμοδιοτήτων, καθώς είτε με την αδράνειά τους είτε με τη σιωπηρή ανοχή τους δεν διασφάλισαν τη διαδικασία και τα συμφέροντα του Οργανισμού, ως όφειλαν, δημιουργώντας την αίσθηση της ατιμωρησίας».
Οι έλεγχοι είχαν ξεκινήσει τον περασμένο Φεβρουάριο και ήδη επεκτείνονται στα προηγούμενα έτη, δεδομένου ότι υπάρχουν υπηρεσιακές αναφορές για ατασθαλίες που ξεκινούν από το 2012 και πολλοί εργαζόμενοι μιλούσαν για τον... «υπόγειο».




Τα πρώτα ευρήματα, που αφορούσαν τα μηχανήματα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίου, είχαν αποκαλυφθεί από την «Εφ.Συν.» τον Απρίλιο και δύο μήνες αργότερα το πόρισμα των επιθεωρητών καταλόγιζε ευθύνες σε 33 εργαζόμενους, οι οποίοι, αξιοποιώντας τα κενά του συστήματος διακίνησης, παραλάμβαναν εισιτήρια και επέστρεφαν... κιλά. Με αυτόν τον τρόπο κατάφερναν να παρακρατούν μέρος των εισπράξεων.
Η έρευνα συνεχίστηκε στους υπόλοιπους τομείς διακίνησης εισιτηρίων, και το νέο έγγραφο που έχει στα χέρια της η «Εφ.Συν.» αναφέρει ότι ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, «καίτοι κατέστη γνώστης των επισημάνσεων επί προβλημάτων της διαδικασίας», όχι μόνο «δεν μερίμνησε διά των υπηρεσιών του για τη θεραπεία των δυσλειτουργιών και τον τακτικό έλεγχο της διαδικασίας απόδοσης εσόδων, αλλά αντιθέτως υπέγραφε ανεπιφύλακτα και ανεξέλεγκτα τα μηνιαία διαβιβαστικά έγγραφα».

Οι λογιστικές εγγραφές

Πάντα με βάση το πόρισμα, επόπτες του Τομέα Καταμέτρησης της ΣΤΑΣΥ, που είχαν όμως ευθύνη μόνο για τις δύο γραμμές του μετρό, διέθεταν εισιτήρια και κουπόνια καρτών απεριορίστων διαδρομών σε πωλητές σταθμών συνολικού ύψους 1,156 εκατ. ευρώ για να πουληθούν στους επιβάτες, αλλά κατά τους ελέγχους των επιθεωρητών δεν βρέθηκαν τα αντίστοιχα παραστατικά.
Το συγκεκριμένο ποσό δεν εμφανίζεται στις λογιστικές εγγραφές στην Ημερήσια Κατάσταση Ταμείου (Daily List), αλλά ούτε και ως εισπράξεις στα ευρεθέντα πρακτικά της επιτροπής καταμέτρησης της ΣΤΑΣΥ.
Καταλογίζονται ευθύνες σε τρεις επόπτες του Τομέα Καταμέτρησης, αλλά και στη Διεύθυνση Οικονομικού της ΣΤΑΣΥ, για τους οποίους σημειώνεται ότι υπηρετούσαν επί πολλά χρόνια στις ίδιες θέσεις, ορισμένοι από το 2002.
Στη μη αποκάλυψη συνέβαλαν επίσης οι επιτροπές παραλαβής και ελέγχου αδιάθετων κομίστρων.
«Το 2011 είχε διαπιστωθεί από έτερο υπάλληλο του Τομέα, κατόπιν καταγραφής φυσικού αρχείου των κουπονιών Αποθήκης, ότι δύο από τρεις επόπτες είχαν διακινήσει ένα Σαββατοκύριακο εισιτήρια και κουπόνια ύψους 107.650 ευρώ χωρίς παραστατικά και χωρίς λογιστική εγγραφή», αναφέρει το πόρισμα και προσθέτει:
«Μετά την έγγραφη αναφορά του συμβάντος από τον υπάλληλο στον διευθυντή Οικονομικών, ο τελευταίος δεν διενήργησε έρευνα ή ΕΔΕ σε βάρος των εποπτών για το συμβάν, αρκούμενος στο ότι το ποσό απεδόθη εκ των υστέρων και έγινε μία συγκεντρωτική λογιστική εγγραφή, χωρίς ώς σήμερα να έχουν παραδοθεί τα παραστατικά στοιχεία των διακινήσεων ή να είναι γνωστοί οι σταθμοί στους οποίους είχαν γίνει οι διακινήσεις».
«Επί χρόνια δρούσαν τα κυκλώματα των επίορκων που καταχράστηκαν εκατομμύρια ευρώ από ψεύτικες επιστροφές εισιτηρίων και πλαστά εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες», κατήγγειλε χθες στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού, Γιώργου Αμυρά.
«Ηταν πολλά τα λεφτά που χάνονταν, περισσότερα από αυτά που αποδίδονται στην εισιτηριοδιαφυγή», αποκάλυψε και προανήγγειλε ότι η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα αποτελέσει μεγάλη ανάσα για τα οικονομικά των συγκοινωνιών, ώστε να εφαρμοστούν οι κοινωνικές πολιτικές.

Κλειστοί τέσσερις σταθμοί του μετρό

Η Ομόνοια και άλλοι τρεις σταθμοί του μετρό θα μείνουν κλειστοί αυτό το Σαββατοκύριακο για να τοποθετηθούν οι υποδομές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Στην περίπτωση της Ομόνοιας και οι συρμοί του Ηλεκτρικού θα διέρχονται χωρίς να κάνουν στάση, ενώ οι άλλοι σταθμοί του μετρό που θα κλείσουν είναι στον Νέο Κόσμο, τον Ελαιώνα και τον Χολαργό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις