Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

Ναυτική Αεροπορία: Μια φράση του Α/ΓΕΝ που δείχνει ότι το “όραμα” μένει “ζωντανό”

Το “όραμα” για την δημιουργία Ναυτικής Αεροπορίας έθιξε διακριτικά πρέπει να πούμε ο Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος Νίκος Τσούνης.
Απαντώντας σε ερώτηση για τους χειριστές που θα αναλάβουν να πετάξουν τα αναβαθμισμένα P-3 Orion, ο Α/ΓΕΝ είπε ότι οι χειριστές αυτοί θα είναι αποκλειστικά του ΠΝ και δεν θα υπάρχει σχέση με τη ΠΑ.

Η συζήτηση περί Ναυτικής Αεροπορίας δεν είναι μια θεωρία. Υπάρχουν συγκεκριμένες σκέψεις και επιχειρήματα. Η πρώτη σκέψη είναι να μεταφερθούν όλα τα πτητικά μέσα του ΠΝ στην Τανάγρα.

Όσοι είναι υπέρ της Ναυτικής Αεροπορίας επισημαίνουν τα κατά την άποψή τους τα θετικά που είναι:

•Η λύση της μεταφοράς όλων των ιπταμένων μέσων του ΠΝ στην Τανάγρα ήταν ιδέα που διατυπώθηκε προ 10ετίας, από έναν Αντιπλοίαρχο Μηχανικό. Ιδέα βασισμένη στην απλή λογική. Η λύση αυτή είχε στηριχτεί καταρχήν στις εξής απλές σκέψεις :

– Η συγκέντρωση όλων των ιπταμένων μέσων του ΠΝ στις ίδιες εγκαταστάσεις, θα έδιναν τη δυνατότητα να γίνει καταρχήν οικονομία προσωπικού, υλικού και χρημάτων. Δεν θα απαιτείτο πλέον να συντηρούνται διπλές και τριπλές εγκαταστάσεις, τα ανταλλακτικά δεν θα χρειαζόταν να φυλάσσονται σε διπλές και τριπλές αποθήκες, η φύλαξη δεν θα χρειαζόταν να γίνεται σε 2 και 3 διαφορετικές περιοχές, κτλ.

– Επιπλέον, δεδομένου ότι σε εργοστασιακό επίπεδο και τα ελικόπτερα και τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, τα υποστηρίζει η ΕΑΒ, η συνύπαρξη όλων των μέσων δίπλα ακριβώς στην εταιρεία, θα εκμηδένιζε τα κόστη και τους κινδύνους μεταφοράς ανταλλακτικών/συσκευών/κινητήρων προς και από την Τανάγρα, οδηγώντας σε ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση χρημάτων και φυσικά διευκόλυνση και ταχύτητα υποστήριξης.


– Η συνύπαρξη του προσωπικού επίσης θα οδηγούσε σε ενιαία νοοτροπία (κάτι που δεν υπήρχε στην προηγούμενη κατάσταση αφού τα Ε/Π του ΠΝ στον Μαραθώνα είχαν εντελώς διαφορετική νοοτροπία από το προσωπικό του ΠΝ που εργαζόταν στα ΑΦΝΣ στην Ελευσίνα υπό τη διοίκηση της ΠΑ).

– Οι εγκαταστάσεις του ΠΝ στην 353 ΜΝΑΣ οι οποίες θα εγκαταλείπονταν παραχωρούμενες στην ΠΑ (η οποία έχει τεράστιες ανάγκες στέγασης στην Ελευσίνα λόγω υπερπληθυσμού του αεροδρομίου και πολλαπλών τύπων αεροσκαφών – αυξανόμενες συνεχώς), θα έδιναν το κίνητρο στην ΠΑ να βοηθήσουν στην ανεύρεση κατάλληλων χώρων στην Τανάγρα για τη μετεγκατάσταση των ιπταμένων μέσων του ΠΝ.

– Η απομάκρυνση της ΔΕΝ από το Κοτρώνι του Μαραθώνα, θα έλυνε το «ξεχασμένο» πρόβλημα της διασταύρωσης των αεροδιαδρόμων εκπαίδευσης και αποστολών της ΔΕΝ με τους αντίστοιχους αεροδιαδρόμους προσέγγισης του Ελ.Βενιζέλος, τελικά οδηγώντας και σε βελτίωση της ασφάλειας των πτήσεων εκατέρωθεν.

– Η λειτουργία της ενιαίας μονάδας των ιπταμένων μέσων του ΠΝ σε ένα αεροδρόμιο της ΠΑ, θα έδινε επιπρόσθετα τη δυνατότητα να αναπτυχθούν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ κοινές διαδικασίες, κοινή νοοτροπία, κοινές πρακτικές σε αντικειμενικά ίδιου προορισμού μέσα: όλοι πετάνε στον ίδιο ουρανό και ο καθένας έχει τη δική του λογική. Δυστυχώς μετά από τόσα χρόνια αεροπορικής δραστηριότητας (ΠΑ, ΠΝ, ΣΞ, Πυροσβεστική, Λιμενικό, ΕΚΑΒ, κτλ), ούτε μία φορά στην ιστορία δεν έχουν βρεθεί όλοι σε ένα απλό σεμινάριο ασφάλειας πτήσεων, έστω και για τα μάτια του κόσμου….

– Τέλος, η συγκέντρωση όλων των ιπταμένων μέσων του ΠΝ σε μία περιοχή, θα έδινε διαχρονικά τη δυνατότητα ανάπτυξης και άλλων συναφών δραστηριοτήτων (σχολές πτήσεων, εξομοιωτές, κτλ), χωρίς περιορισμό στην επέκταση των εγκαταστάσεων αφού θα ήταν μακράν κατοικημένων περιοχών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις