Δευτέρα, 26 Ιουνίου 2017

F-35: ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ PARIS AIR SHOW (ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟ)

Απόλλων Λεονταρίτης
Οι Φωτογραφίες είναι του Γιάννη Νικήτα
Η παρουσία του F-35 στο φετινό αεροπορικό σαλόνι του Παρισιού, αποτέλεσε μια άριστη ευκαιρία προκειμένου ο τύπος που σταδιακά πλέον εισέρχεται σε υπηρεσία σε ολοένα και
μεγαλύτερους αριθμούς στις ΗΠΑ, το Ισραήλ την Αυστραλία και άλλες χώρες, να επιδείξει το επίπεδο κινηματικών επιδόσεων μέσα από ένα ειδικά καταρτισμένο πρόγραμμα εναέριων ελιγμών.
Το ThinkNews βρέθηκε στο Παρίσι και είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά το νέο μαχητικό 5ης γενιάς της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF), το οποίο πέταξε ο δοκιμαστής πιλότος της Lockheed Martin Billie Flynn. Αυτό που είναι σίγουρο πάντως είναι ότι το αεροσκάφος δεν μαγνήτισε μόνο το βλέμμα των χιλιάδων επισκεπτών στο Bourget αλλά όπως είπαν αρκετοί, ο εκκωφαντικός θόρυβος από τον πανίσχυρο κινητήρα του, ακούστηκε αρκετά πιο μακριά, σε μεγάλο τμήμα της γαλλικής πρωτεύουσας..
Αξιόλογη επισήμανση ήταν τα χαρακτηριστικά εξογκώματα στο πίσω και άνω τμήμα της ατράκτου του F-35A, τα οποία έχει παρατηρηθεί οτι τοποθετούνται σε μετασταθμεύσεις και γενικά μη επιχειρησιακές πτήσεις.  Ο ρόλος τους είναι η ενίσχυση του ηλεκτρομαγνητικού ίχνους (RCS), ώστε το μαχητικό να είναι δυνατόν να εντοπιστεί από τα ραντάρ εναέριας κυκλοφορίας για λόγους ασφάλειας πτήσεων αλλά και για να μην είναι εφικτό να ληφθούν μετρήσεις απο οποιονδήποτε “ενδιαφερόμενο” σε οτι αφορά το πραγματικό RCS του Lightning II.  
Η κινητοποίηση για τη συμμετοχή του F-35 στο Bourget
Σύμφωνα με τον πιλότο που πέταξε τις πτητικές επιδείξεις στο Bourget επρόκειτο για μια ομαδική προσπάθεια η οποία ξεκίνησε αρκετό καιρό πριν το F-35 φτάσει στην Ευρώπη. Στην προσπάθεια αυτή συμπεριλαμβάνεται μεγάλος αριθμός μηχανικών, τεχνικών που προετοίμασαν τα δύο μαχητικά αλλά και αρκετών χειριστών δοκιμαστών που ανάλωσαν δεκάδες αν όχι εκατοντάδες ώρες προκειμένου να αναπτύξουν το πρόγραμμα πτητικής επίδειξης με τη βοήθεια εξομοιωτών πτήσεως (flight simulators).
Φυσικά όπως μάθαμε πολύτιμη ήταν η βοήθεια της ίδιας της USAF η οποία παρείχε δύο επιχειρησιακά F-35A από την αεροπορική βάση Hill έδρα της 388th TFW. Δύο χειριστές της αεροπορίας, ο Αντισμήναρχος Scott “Cap” Gunn και ο Σμηναγός Stephen “Cage” Cecil πέταξαν τα μαχητικά απευθείας από τις ΗΠΑ σε μια πτήση πάνω από τον Ατλαντικό που διήρκησε 10,5 ώρες μέχρι το Παρίσι.
Συνολικά προηγήθηκαν πτητικές δοκιμές διάρκειας 3 εβδομάδων στο Fort Worth του Τέξας τις οποίες ακολούθησαν 2 εβδομάδες παραμονής στο Bourget με τους μηχανικούς να διατηρούν πανέτοιμα και τα δύο F-35 για πτήση ανά πάσα στιγμή (1 κύριο + 1 εφεδρικό) προκειμένου να τηρηθεί χωρίς καθυστερήσεις το πρόγραμμα.
Επίλυση προβλημάτων στις ΗΠΑ
Στο μεταξύ όσο τα δύο F-35 της 388TFW έδιναν την «μεγάλη μάχη» στον τομέα των εντυπώσεων στο Bourget, πίσω στις ΗΠΑ στην έδρα της 56ης Πτέρυγας στην αεροπορική βάση Luke, μηχανικοί εργάστηκαν ακατάπαυστα προκειμένου να εντοπιστεί πρόβλημα στο σύστημα παροχής οξυγόνου που προκάλεσε συμπτώματα υποξίας σε χειριστές, με αποτέλεσμα την αναστολή πτητικής δραστηριότητας από τις 9 Ιουνίου.
Τα συμπτώματα παρατηρήθηκαν μόνο σε μαχητικά της συγκεκριμένης μονάδας, οπότε και διατάχτηκε άμεση διερεύνηση του προβλήματος σε όλο το στόλο της 56TFW, χωρίς όμως να βρεθούν αξιόλογα ευρήματα. Ως εκ τούτου ο στόλος επανήλθε στο συνηθισμένο πτητικό πρόγραμμα με πτήσεις, χωρίς κανέναν περιορισμό σε όλο το εύρος του φακέλου πτήσης.
Στο μεταξύ συνεχίζεται η ανάπτυξη πιστοποίησης όπλων και λογισμικού, ενώ η είσοδος σε υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα εντοπισμού αρκετών θεμάτων που εντοπίζονται και επιλύονται, κάτι απόλυτα αναμενόμενο για έναν νέο τύπο μαχητικού αεροσκάφους.
Η συνολική πρόοδος του προγράμματος
Ιδιαιτέρως τονίστηκε ότι το πρόγραμμα του F-35, κατάφερε να σημειώσει σημαντική πρόοδο μέσα στο 2016, με επίκεντρο την μείωση κόστους ανά μονάδα και την κήρυξη επιχειρησιακής ετοιμότητας IOC της έκδοσης F-35A για την USAF. Υπενθυμίζεται οτι η παραγωγή εξακολουθεί να βρίσκεται σε καθεστώς Low Rate production με περισσότερα από 250 μαχητικά να έχουν αφήσει τη γραμμή παραγωγής στο Fort Worth στο Τέξας, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία εκπαίδευσης νέων χειριστών στις ΗΠΑ μαζί με ιπταμένους προερχόμενους από την Μ Βρετανία, Ολλανδία, Ιταλία, Αυστραλία, Ιαπωνία και το Ισραήλ.
Ειδικότερα τα επικαιροποιημένα στοιχεία για το πρόγραμμα F-35 περιλαμβάνουν:
• Παραδόσεις 250 μαχητικών που έχουν ήδη συμπληρώσει αθροιστικά 75.000 ώρες πτήσης
• Ολοκλήρωση εκπαίδευσης 350 χειριστών και 3.900 τεχνικών 
• 10 Κύριες βάσεις όπου πραγματοποιούνται δοκιμές και εκπαίδευση
• 130 μαχητικά σε διάφορα στάδια παραγωγής στις ΗΠΑ και στην Ιταλία
• Ανάπτυξη-μετάβαση α/φων F-35 σε Ολλανδία, Βρετανία, Καναδά
• Κήρυξη IOC για USMC (2015) και USAF (2016)
• Πρώτες παραδόσεις F-35 σε 7 χώρες – εξαγωγικούς χρήστες (Αυστραλία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Βρετανία, Ιαπωνία, Ισραήλ)
Πρόκειται αναμφίβολα για το μεγαλύτερο πρόγραμμα παραγωγής τακτικών μαχητικών αεροσκαφών όχι μόνο στη Δύση αλλά και σε ολόκληρο το κόσμο, καθώς σχεδιάστηκε ουσιαστικά για να αντικαταστήσει τα A-10, F-16, F/A-18 και AV-8B καθώς και τα Βρετανικά Harrier GR-7 και Sea Harrier.
Τι προβλέπεται για την Τουρκία
Σε ότι αφορά την συμμετοχή της Τουρκίας στο πρόγραμμα του F-35, έγινε γνωστό ότι η επόμενη παρτίδα μαχητικών που θα προμηθευτεί, περιλαμβάνεται στην σύμβαση για 440 F-35 ύψους 37 δις δολαρίων που προβλέπει την παραγωγή αεροσκαφών για τις ΗΠΑ και άλλες 11 χώρες.
Η πρόβλεψη είναι ότι – εκτός απροόπτου – η πρώτη Μοίρα που θα συσταθεί επί τουρκικού εδάφους με μαχητικά 5ης γενιάς θα είναι έτοιμη το 2021-2022.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις