Σάββατο, 9 Σεπτεμβρίου 2017

Αν η επιστήμη κάνει "θαύματα", ιδού το Λιμάνι Νάξου!

Η άμεση αναγκαιότητα δημιουργίας νέου λιμανιού στη Νάξο, ήταν αυτό που κυρίως αναδείχθηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία όσων συμμετείχαν την Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου στην ανοιχτή ενημερωτική συνάντηση που συγκάλεσαν ο δήμαρχος, Μανόλης Μαργαρίτης και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου, Νίκος Σέργης, με θέμα την εκπόνηση «Μελέτης Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα Νάξου (Master Plan)». Πάντως, ο δήμαρχος ανακοίνωσε ότι ο δήμος είναι αποφασισμένος να προβεί και σε απαλλοτριώσεις αν αυτό προκύψει από τη μελέτη, ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, δήλωσε ότι άμεσα θα ανατεθεί μελέτη χωροθέτησης νέου εμπορικού λιμανιού...

Μεταξύ των στόχων που θα προκύψουν κατά την α΄ φάση της εκπόνησης του Master Plan Λιμένα Νάξου που θα διαρκέσει δυο μήνες, ενδέχεται να προκύψει και η απομάκρυνση του Λιμανιού
από την υφιστάμενη θέση, όπως είπε χαρακτηριστικά και ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας CNWAY που είναι ανάδοχος της μελέτης, Αλβέρτο Παύλο Γιαμίν, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα που τέθηκε κατά τη συζήτηση.

Παρά όμως τις επαναλαμβανόμενες επισημάνσεις που έγιναν σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης για την κατάσταση που επικρατεί κάθε καλοκαίρι στο υφιστάμενο λιμάνι Νάξου και στο υπάρχον οδικό δίκτυο εξόδου από αυτό, η ενημερωτική συνάντηση που διεξήχθη μάλλον συγκλήθηκε ετεροχρονισμένα αφού στο σχετικό τεύχος δημοπράτησης της μελέτης προσδιορίζονται έργα ανάπτυξης του υφιστάμενου λιμανιού, όπως πλωτές προβλήτες, αλιευτικό καταφύγιο, το υδατοδρόμιο, ακόμη και θέσεις για κρουαζιερόπλοια.

Αυτά δηλαδή και άλλα, καλούνται οι μελετητές να μελετήσουν, όταν το λιμάνι της Νάξου δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από το υπάρχον οδικό δίκτυο με την υποδομή που έχει σήμερα, πόσο μάλλον όταν με την "ανάπτυξή" του προστεθούν επιπλέον "φορτία".

Άρα, η κοινή λογική οδηγεί ότι δεν είναι δυνατή η λειτουργία ενός μεγαλύτερου λιμανιού στην υφιστάμενη θέση αφού η μελέτη συμπεριλαμβάνει και την εξέταση επέκτασής του χωρίς παράλληλα να γίνουν ριζικές παρεμβάσεις για να δοθεί επαρκής διέξοδος στο συγκοινωνιακό - κυκλοφοριακό, που πρέπει να συνοδεύει την οποιαδήποτε πρόταση αναδείξει τελικώς ως επικρατέστερη η μελέτη που θα εκπονηθεί και αποτελεί τη β΄φάση που θα ολοκληρωθεί σε επτά μήνες.

Δεκατέσσερα χρόνια έχουν περάσει από τον προηγούμενο σχεδιασμό για επέκταση του υφιστάμενου λιμανιού και δέκα χρόνια από την απόρριψή του από το ΣτΕ και καμία πρόοδος έχει σημειωθεί για χωροθέτηση νέου λιμανιού που είναι όλα αυτά τα χρόνια -κατά γενική ομολογία- η πρώτη αναγκαιότητα για τη Νάξο, με δεδομένη και την αλματώδη αύξηση του τουρισμού.

Κι όμως, οι εκάστοτε δημοτικές αρχές αντί να προχωρήσουν αποφασιστικά προς αυτήν την κατεύθυνση αναλώνονταν σε πλωτές "περιηγήσεις" ειδικών και μη για δήθεν διερεύνηση των κατάλληλων σημείων για νέο λιμάνι, δημοσιεύοντας στη συνέχεια και βαρύγδουπες ανακοινώσεις στην προσπάθειά τους να πείσουν ότι ασχολούνται σοβαρά μάλιστα με το θέμα!

Δέκα χρόνια χάθηκαν ανεκμετάλλευτα για το μείζον αυτό πρόβλημα και σήμερα εξακολουθούν να μιλούν για εκσυγχρονισμό ενός λιμανιού που, δεδομένων των εξελίξεων και της θέσης του, μια ανάσα από τον αρχαιολογικό χώρο του ναού του Απόλλωνα, μόνο συγκεκριμένες ανάγκες μπορεί πλέον να εξυπηρετήσει.

Το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων έχει τη δυνατότητα να έχει ένα νέο μεγάλο και σύγχρονο λιμάνι.

Ας εργαστούν λοιπόν έστω και τώρα πυρετωδώς οι αρμόδιοι προς αυτήν την κατεύθυνση, γιατί η βαρύγδουπη δήλωση του δημάρχου, Μανόλη Μαργαρίτη, ότι "η Δημοτική Αρχή είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στο σχέδιο στρατηγικής ανάπτυξης του λιμανιού, ώστε να καταστεί σύγχρονο και λειτουργικό και να αποτελέσει πόλο ανάπτυξης για τη Νάξο", ακόμη και με απαλλοτριώσεις αστικών ακινήτων, μόνο ως ουτοπική και εκτός πραγματικότητας φαντάζει.

Δανάη Μαύρου
http://www.cycladesvoice.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις