Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018

Στα χέρια των πολυεθνικών το 80% της ελληνικής αγοράς μπύρας

Στα χέρια των πολυεθνικών Ομίλων, της Αθηναϊκής Ζυθοποιϊας και της Ολυμπιακής Ζυθοποιϊας, ανήκει πλέον το 80% της ελληνικής αγοράς μπύρας, μετά την απόκτηση του υπολοίπου 49% της δεύτερης από την Carlsberg Group.

Οι δύο πολυεθνικοί Όμιλοι κρατούν τα σκήπτρα της αγοράς μπύρας, περί το 53% της αγοράς η Αθηναϊκή Ζυθοποϊα και περί το 27% η Ολυμπιακή Ζυθοποιϊα, με τις υπόλοιπες μικρές ελληνικές ζυθοποιίες να μοιράζονται το 20%. 
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η οποία προέκυψε από τη συγχώνευση της Μύθος και της Ολυμπιακής, λειτουργεί δυο ζυθοποιία σε περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Εύβοιας. Μεταξύ των brands της εταιρείας είναι οι μπύρες Μύθος, FIX, Kaiser και Henninger.
Έχει 46 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα απασχολεί 450 υπαλλήλους και έχει 2.000 συνεργάτες και προμηθευτές , παρουσία με τα προϊόντα της σε 90.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα ενώ το 2016 εισέφερε σε φόρους και εισφορές 76 εκατομμύρια ευρώ.
σήμερα οι εξαγωγές της εταιρίας  αντιστοιχούν μόλις στο 5% του συνολικού τζίρου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.
Ήδη προϊόντα της εξάγονται από την Ελλάδα σε 35 χώρες του κόσμου ενώ στην Ελλάδα παράγει 10 από τα 19 προϊόντα που διακινεί. Μέσα στο 2017 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε στην παραγωγή τριών νέων προϊόντων, της μπύρας Fix Άνευ, του ανθρακούχου αναψυκτικού Tuborg Lime Green Tea Soda και Orange CinnamonSoda.
Από την άλλη πλευρά, η Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα κατάφερε το 2016 και μετά από μία δύσκολη περίοδο, κατάφερε να επιστρέψει στην κερδοφορία (στα 9,4 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη του 2016 έναντι ζημιών 23,1 εκατ. ευρώ το 2015).
Μέσα στο 2017 πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 16 εκατ. ευρώ, που εντάσσονται στο τρέχον επενδυτικό πρόγραμμα για την τριετία 2017-2019, συνολικού ύψους 61 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό έρχεται να προστεθεί σε επενδύσεις αξίας 120 εκατ. την ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο 2010-2016.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ακολουθεί μια καθετοποιημένη γραμμή παραγωγής, με ελληνικές πρώτες ύλες. Το 95% των προμηθευτών της είναι ελληνικές εταιρείες, ενώ μέσα από το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, το πρώτο και μεγαλύτερο του είδους του στην Ελλάδα, που διανύει αισίως τον δέκατο χρόνο, η εταιρεία καλύπτει το 100% των αναγκών παραγωγής των προϊόντων της με ελληνικό κριθάρι.
Στα χέρια των πολυεθνικών το 80% της ελληνικής αγοράς μπύρας - Κεντρική Εικόνα/Video
Ελένη Μπότα  empota@insider.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις