Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2020

«Kαμπανάκι» για Ελλάδα: Το Αζερμπαϊτζάν κατέστρεψε αρμενικά SHORADS Tor-M1 με τουρκικό UAV TB.2 Bayraktar


 Συνεχής η δράση των τουρκικών UAV στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ με την Άγκυρα να υποστηρίζει ότι κατάφερε και κατέστρεψε ένα SHORADS TOR-M1 της Αρμενίας χωρίς όμως να υπάρχουν προς το παρόν περισσότερες λεπτομέρειες.

Αν αληθεύει αυτός ο ισχυρισμός είναι η πρώτη φορά που καταστρέφεται Τοr-Μ1, όμοιο με τα ελληνικά SHORADS του Ελληνικού Στρατού που κλείνουν 18 χρόνια σε υπηρεσία και χρήζουν (και αυτά) άμεσης αναβάθμισης, αφού ενσωματώνουν τεχνολογία της δεκαετίας του '80 (άρχισαν να εντάσσονται στον σοβιετικό Στρατό τον 1986).

Να πούμε ότι τα ελληνικά SHORADS εδρεύουν στο... Κιλκίς, ίσως γιατί κάποιοι στον σχεδιασμό ΓΕΣ και ΓΕΕΘΑ θεωρούν ότι θα φτάσουν «στιλ εκδρομής» στην πρώτη γραμμή για να μπορέσουν να προσφέρουν α/α προστασία στις τεθωρακισμένες Ταξιαρχίες κάπου 434 χλμ. ανατολικά του Κιλκίς (τόση είναι η απόσταση Κιλκίς-Ορεστιάδας π.χ.).

Δεν αναφερόμαστε στα OSA AKS (SA-8b Gecko) τα οποία αντί να είναι στα νησιά θα έπρεπε να είναι σε μουσεία, καθώς στις συγκρούσεις εδώ και μία δεκαετία αποδεικνύονται εντελώς αδύναμα να αντιμετωπίσουν αεροσκάφη τρίτης γενιάς και πάνω. Εκτός και αν πάνε και αυτά σε «γενναίο» πρόγραμμα αναβάθμισης, πολύ πιο εκτεταμένο από των Tor-M1.

Φανταστείτε σμήνη από δεκάδες UAV να κυνηγούν τα Τοr-Μ1 με τα παλιά ραντάρ τεχνολογίας δεκαετίας '80 στην διαδρομή Κιλκίς-Έβρου. Δεν θα μείνει «κολυμπηθρόξυλο».

Ο ΕΣ διατηρεί σε υπηρεσία 25 αυτοκινούμενα συστήματα κατευθυνόμενων βλημάτων Tor-M1, μικρού βεληνεκούς, μέγιστου βεληνεκούς 12 χιλιομέτρων.

Η σύμβαση, ύψους $ 552.000.000, για την προμήθεια 21 Tor-M1 υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 1999.

Οι παραδόσεις ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 1999 και ολοκληρώθηκαν τον Μάρτιο του 2001.


Εντωμεταξύ, το 2000 υπογράφηκαν δύο νέες συμβάσεις, συνολικού ύψους $ 300.000.000, για την προμήθεια έξι (6) και τεσσάρων (4) συστημάτων, αντίστοιχα, του ίδιου τύπου.

Εξ’ αυτών τα έξι (6) παραδόθηκαν στην Κύπρο, ως αντάλλαγμα για τη μεταφορά των S-300PMU-1 στην Ελλάδα, ενώ τα τέσσερα (4) παραχωρήθηκαν στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) για την εγγύς αντιαεροπορική προστασία των S-300PMU-1 (το σύνολο των 10 συστημάτων παρελήφθησαν την περίοδο 2000-2002).

Το 1999, εκτός των 25 συστημάτων η Ελλάδα παρέλαβε και 368 βλήματα 9Μ331 σε 92 τετραπλά κάνιστρα (παρελήφθησαν την περίοδο 1999-2000), ενώ το 2000 παραγγέλθηκαν άλλα 250 βλήματα, τα οποία παρελήφθησαν την περίοδο 2000-2002. Από τα 368 βλήματα της σύμβαση του 1999 μια ποσότητα της τάξεως των 100 περίπου βλημάτων παραδόθηκαν στην Κύπρο μαζί με τα έξι (6) Tor-M1.

Στο πρόγραμμα αναβάθμισης της ρωσικής κατασκευάστριας εταιρείας Almaz Antey η έκδοση Tor-2E είναι μονόδρομος για να μην δούμε τις εικόνες των αρμενικών Tor-M1 να επαναλαμβάνονται κάπου στο μέσον της διαδρομής Κιλκίς-Εβρου.

Το Tor-M2E, σε σχέση με το Tor-M1, είναι ένα σύστημα πλήρως αυτοματοποιημένο με μειωμένο χρόνο αντίδρασης 7 δευτερολέπτων και ολοκλήρωση του κύκλου δράσης «κίνηση-στάση-βολή-κίνηση» σε μόλις 2-3 δευτερόλεπτα και το κυριότερο το ραντάρ του μπορεί να δει και να καταρρίψει UAV.

Σημαντική είναι και η εναλλακτική επιλογή τοποθέτησης οκτώ (8) βλημάτων 9M331, μέγιστου βεληνεκούς 12 χιλιομέτρων και μέγιστου ύψους εμπλοκής 6 χιλιομέτρων ή 16 βλημάτων 9M338, μέγιστου βεληνεκούς 16 χιλιομέτρων και μέγιστου υψομέτρου εμπλοκής 10 χιλιομέτρων, ανάλογα με την αποστολή.

Επίσης ενσωματώνει ραντάρ ελέγχου πυρός με βελτιωμένες επιδόσεις στη κάλυψη τομέων, αυξημένη φονικότητα, μέσω της δυνατότητας εμπλοκής τεσσάρων (4) στόχων ταυτόχρονα, έναντι εμπλοκής δύο (2) στόχων ταυτόχρονα από το Tor-M1, και αυξημένη ανθεκτικότητα στις επιθέσεις ηλεκτρονικού πολέμου και ηλεκτρονικών παρεμβολών.

Επίσης το σύστημα παρουσιάζει αυξημένο βεληνεκές, κατά 33% σε σχέση με το Tor-M1, από τα 12 στα 16 χιλιόμετρα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
Και θα είναι αποτελεσματικό, πάντα με την προϋπόθεση ότι θα αλλάξει αυτή η «ιδιαίτερη στρατηγική προσέγγιση» του Ελληνικού Στρατού και του ΓΕΕΘΑ για την «εφεδρεία» που πρέπει να διανύσει σε περίπτωση κρίσης κάπου 500 χλμ. ανατολικότερα της νυν βάσης των SHORADS!

ΔΕΙΤΕ (ΕΔΩ) ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!


Σου άρεσε το άρθρο που μόλις διάβασες;


Εάν ναι βοήθησε μας με το να το κοινοποιήσεις στους φίλους σου.

Σε μια εποχή που το μυαλό μας δέχεται βροχή γκρίζων και ίσως μαύρων ειδήσεων Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ είναι ΜΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ με χιλιάδες άρθρα ενδιαφέροντα, χρήσιμα ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ προς ανάγνωση και ενημέρωση. Κάνοντας απλώς ένα κλικ διαβάζεις κάποιο ΝΕΟ και ενδιαφέρον ΑΡΘΡΟ χωρίς να κατευθύνεσαι σε ένα λαβύρινθο παραθύρων! Απλά δοκιμάστε μας και σίγουρα θα γίνουμε καθημερινή σας συνήθεια και η ευχάριστη ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ παρέα σας!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις