Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

Τech & Science Άγνωστα μικρόβια ανακαλύφθηκαν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

Τέσσερα στελέχη βακτηρίων, τρία από οποία ήταν άγνωστα κατά το παρελθόν στην επιστήμη, βρέθηκαν στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Πρόκειται για μικρόβια τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη φυτών,

(κάτι το οποίο έκαναν ούτως ή άλλως επί μακρόν οι αστροναύτες που ζουν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό), σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Microbiology.

Ο Διαστημικός Σταθμός αποτελεί ένα μοναδικό περιβάλλον, καθώς είναι πλήρως απομονωμένο από τη Γη, οπότε χρησιμοποιείται για ένα πλήθος πειραμάτων για τη μελέτη του είδους των βακτηρίων που έχουν εντοπιστεί εκεί.

Τα τελευταία έξι χρόνια, οκτώ σημεία στο Διαστημικό Σταθμό ελέγχονται διαρκώς για την παρουσία μικροβίων και την ανάπτυξη βακτηρίων, ενώ πραγματοποιούνται εκατοντάδες επιστημονικά πειράματα. Μεταξύ αυτών των σημείων, περιλαμβάνεται ο θάλαμος ανάπτυξης που καλλιεργούνται φυτά αλλά και χώρος όπου συγκεντρώνεται το πλήρωμα για γευματίσει.

Ως αποτέλεσμα εκατοντάδες δείγματα βακτηρίων έχουν συγκεντρωθεί και μελετηθεί, ενώ χιλιάδες ακόμα θα αναλυθούν κατά την επιστροφή στη Γη.

Τα βακτήρια ανήκουν στην οικογένεια Methylobacteriaceae

Τα τέσσερα αυτά στελέχη των βακτηρίων που απομονώθηκαν από τους ερευνητές, ανήκουν στην οικογένεια Methylobacteriaceae. Τα μικρόβια αυτά ελήφθησαν από δείγματα από όλο το Διαστημικό Σταθμό κατά τη διάρκεια αποστολών διαφορετικών πληρωμάτων.

Τα είδη Methylobacteriaceae είναι χρήσιμα για τα φυτά, βοηθούν την ανάπτυξή τους και καταπολεμούν τις παθογένειες που τα επηρεάζουν.

Ένα από τα στελέχη του Methylobacteriaceae ήταν ήδη γνωστό στους επιστήμονες. Μέσω γεννητικής ανάλυσης οι επιστήμονες μπόρεσαν να προσδιορίσουν ότι τα τέσσερα συνολικά βακτήρια σχετίζονται με το είδος βακτηρίων του είδους Methylobacteriaceae.

Οι ερευνητές όρισαν τα νέα στελέχη βακτηρίων ως ένα νέο είδος που το ονόμασαν Methylobacterium ajmalii προς τιμή του Ινδού επιστήμονα Muhammad Ajmal Khan, που απεβίωσε το 2019.

Ο επικεφαλής των ερευνών Kasthuri Venkateswaran και ο μηχανικός Nitin Kumar Singh, οι οποίοι εργάζονται σε εργαστήριο της NASA στην Πασαντίνα, στην Καλιφόρνια συνεργάστηκαν γι αυτή την έρευνα, προκειμένου να κατανοήσουν τις πιθανές εφαρμογές των βακτηρίων.

Στα νέα στελέχη των βακτηρίων μπορεί να είναι βιοτεχνολογικά χρήσιμοι οι γενετικοί παράγοντες που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη των φυτών στο Διάστημα, όπως αναφέρουν οι επιστήμονες σε δηλώσεις τους.

Για την  ανάπτυξη φυτών σε μέρη με ακραίες συνθήκες, όπως το Διάστημα, είναι απαραίτητη η απομόνωση των νέων μικροβίων.

Τα πράσινα λαχανικά και τα ραπανάκια αναπτύχθηκαν επιτυχώς στο Διαστημικό Σταθμό, αλλά η καλλιέργεια των φυτών στο Διάστημα δεν αποτελούν εύκολη υπόθεση.

Το Methylobacterium μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει τα φυτά να ξεπεραστούν οι δυσκολίες προκειμένου να τις δυσκολίες να αναπτυχθούν, πως γίνεται στη Γη.

Ωστόσο, οι οι επιστήμονες σημειώνουν ότι μόνο ο χρόνος και τα περαιτέρω πειράματα θα δείξουν αν ισχύ η θεωρία τους.

ΔΕΙΤΕ (ΕΔΩ) ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!