Τρίτη, 13 Απριλίου 2021

Στη Βουλή η συμφωνία των νέων «φονιάδων των υποβρυχίων» Romeo - ΦΩΤΟ

 


Του Χρήστου Μαζανίτη

Ένα πακέτο ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων παρουσιάστηκε από την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και τους Αρχηγούς των Επιτελείων στην Επιτροπή Εξοπλιστικών της

Βουλής, σε μία 5ωρη συνεδρίαση χθες το απόγευμα, μετά την κηδεία του Ιάκωβου Τσούνη.

Πρόκειται για την ενεργοποίηση της οπσιόν απόκτησης ακόμη τριών ελικοπτέρων Romeo, επιβεβαιώνοντας το δημοσίευμα της 23ης Νοεμβρίου του enikos.gr.

Το ΓΕΕΘΑ εισηγήθηκε την ενεργοποίησης της επιλογής που είχε από την αρχή με τις ΗΠΑ για την απόκτηση επιπλέον τριών ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού MH-60R, γνωστών κι ως Romeo, σε τιμή «κλειδωμένη», μαζί με ανταλλακτικά και υποστήριξη. To κόστος της επιπλέον αγοράς των ελικοπτέρων – πακέτο με όλη την υποστήριξη ανέρχεται στα 215 εκατ. ευρώ.

Η συμφωνία απόκτησής τους αποτελεί “gamechanger” για το Πολεμικό Ναυτικό, που πλέον αποκτά μεγάλο προβάδισμα στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Από την πρώτη στιγμή η LOR (Letter of Request) που είχε σταλεί στις ΗΠΑ ήταν για την προμήθεια 7 ελικοπτέρων. Η Ελλάδα προχώρησε τον περασμένο Ιούνιο στην παραγγελία 4 ελικοπτέρων. Τον Οκτώβριο, κατόπιν συσκέψεων του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και του Αρχηγού ΓΕΝ, Αντιναύαρχου Στυλιανού Πετράκη, αποφασίστηκε η ενεργοποίηση της ρήτρας παραγγελίας κι άλλων τριών ελικοπτέρων του τύπου, με ίδια διαμόρφωση σε ότι αφορά των εξοπλισμό τους.

«Φονιάδες υποβρυχίων»

Οι «φονιάδες των υποβρυχίων» όπως είναι το παρατσούκλι τους έρχονται για να αντικαταστήσουν τα υπέργηρα δικινητήρια AB-212 και να φέρουν τα πάνω – κάτω σε ότι αφορά το ισοζύγιο υποβρυχιακών δυνατοτήτων στο Αιγαίο και την Μεσόγειο. Επί της ουσίας, η Ελλάδα, με την απόκτηση 7 Romeo διαλύει τις βλέψεις του τουρκικού πολεμικού ναυτικού ότι θα ισοφάριζε τρόπο τινά την υποβρυχιακή υπεροχή της Ελλάδας με τα «φαντάσματα» κλάσης Παπανικολής, type 214, που η Τουρκία ναυπηγεί 6 του τύπου, κατόπιν άδειας από την Γερμανία.

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του enikos.gr αμέσως μετά την ψήφιση από την Βουλή ξεκινά αγώνας δρόμου ώστε να συμβασιοποιηθεί η Συμφωνία με τις ΗΠΑ ως τις 30 Απριλίου, κάτι που αν γίνει θα έχει ως αποτέλεσμα το πρώτο Romeo να προσγειωθεί στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο!

Στη «φωλιά»

Το enikos.gr είναι το μόνο ελληνικό μέσο που είχε επισκεφθεί την περασμένη χρονιά το εργοστάσιο που κατασκευάζονται τα Romeo, στην έδρα της Sikosrky, στον Stratford, στο Connecticut των Ηνωμένων Πολιτειών. Εκεί όπου κατασκευάζονται και τα Black Hawk.

ΔΕΙΤΕ (ΕΔΩ) ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ!

Στην ξενάγησή μας ήταν δίπλα μας ο πρόεδρος του Μουσείου Ιστορίας Igor Sikorsky, Dan Libertino. Είναι ο άνθρωπος που για πάνω από 20 χρόνια ήταν στο πλευρό του ιδρυτή της εταιρείας, και εφευρέτη του ελικοπτέρου, Igor Sikorsky. Έχει ζήσει από την δεκαετία του ᾽50 μέχρι σήμερα όλη την εξέλιξη της γραμμής παραγωγής του εργοστασίου και ξέρει απ᾽έξω όλους τους εργαζόμενους και όλες τις γωνιές των εγκαταστάσεων. Κι αν νομίζετε ότι μιλάμε για κάτι απλό, αναλογιστείτε ότι όλες οι εγκαταστάσεις εκτείνονται σε περίπου 100.000 τετραγωνικά μέτρα, στα οποία εργάζονται πάνω από 8.000 άνθρωποι!

Δίπλα μας ήταν ο διευθυντής Επικοινωνίας, Frans Jurgens και ο Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Lockheed Martin, Γρηγόρης Κουτσογιάννης.

Όπως μας εξήγησαν, η Ελλάδα επωφελείται σε… σκανδαλώδη βαθμό από την διακρατική συμφωνία προμήθειας των Romeo, αφού στην τιμή των τριών, προμηθεύεται τέσσερα, με όλη την υποστήριξή τους, κάτι που αποτελεί μεγάλη επιτυχία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του ΓΕΕΘΑ και του ΓΕΝ. Ενώ, σε ότι αφορά το θέμα υποστήριξης των Sikorsky Aegean Hawk, που επιχειρούν από τις ελληνικές φρεγάτες, αυτή θα γίνει αποκλειστικά σε ελληνικό εργοστάσιο, στην Aeroservices στα Μέγαρα, που επίσης παρουσιάσαμε στο enikos.gr, δίνοντας πολύτιμες οικονομικές ανάσες.

Μαζί με τον Διευθυντή Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Lockheed Martin, Γρηγόρη Κουτσογιάννη και τον Πρόεδρο Dan Libertino μπρος στην γραμμή παραγωγής των BlackHawk

Κάθε ομάδα απασχολείται για λίγες ημέρες σε κάθε ελικόπτερο, στην γραμμή παραγωγής, εκτελώντας διαφορετικές εργασίες και ελέγχους

Στον σταθμό 5 το ελικόπτερο βρίσκεται στο προτελευταίο στάδιο. Είναι το σημείο που μπαίνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και το κοκπιτ

Κι άλλα εξοπλιστικά

Όμως, στην Επιτροπή Εξοπλιστικών της Βουλής εισήχθησαν ακόμη 5 σημαντικά εξοπλιστικά προγράμματα. Πρόκειται μεταξύ άλλων για την συντήρηση των TOR M1, για την συντήρηση των F-16 Block 30, για την συντήρηση του ρωσικού αντιαεροπορικού συστήματος Α/Α Σύστημα K/B “OSA-ΑΚ” αλλά και την ανταλλαγή απάρτια του συστήματος Sea Sparrow με σύστημα διεύθυνσης Harpoon που διαθέτει η Νότια Κορέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις