Τρίτη 26 Απριλίου 2022

Λογαριασμοί ρεύματος: Σε χάλια κατάσταση οι πολίτες – TI KANOYN για να πληρώσουν

 


Λογαριασμοί ρεύματος: Σε απελπιστική κατάσταση βρίσκονται χιλιάδες συμπολίτες μας που δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Σε τι καταφεύγουν.

Συγκεκριμένα, εξοντωτικοί είναι οι λογαριασμοί ρεύματος που καταφτάνουν σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Δεν είναι λίγοι οι πολίτες που καταγγέλλουν ότι τα ποσά που φτάνουν στον φάκελο είναι αδύνατον να πληρωθούν και η μόνη λύση που τους απομένει είναι ο διακανονισμός της οφειλής.

Πόσες δόσεις επιτρέπονται;

Λογαριασμοί ρεύματος: Τόσες δόσεις δίνουν οι πάροχοι

Οι μεγάλοι ιδιωτικοί πάροχοι κάνουν διακανονισμούς από τρεις έως πέντε μηνιαίες δόσεις, ενώ η ΔΕΗ εφαρμόζει το πρόγραμμα ρύθμισης μέχρι 24 μηνιαίες δόσεις, ωστόσο πρώτα δίνεται προκαταβολή.

Συγκεκριμένα για τη ΔΕΗ, ο διακανονισμός γίνεται σε οκτώ δόσεις για οφειλές από 500 έως 1.000 ευρώ, ενώ για οφειλές ποσών πάνω από 3.000 ευρώ γίνεται έως 18 ή 24 δόσεις.

Μιλώντας το σήμερα πρωί στο MEGA, η δικηγόρος Αριάδνη Νούκα αναφέρθηκε στις καταγγελίες πολιτών.

«Ρήτρα αναπροσαρμογής, οι λογαριασμοί είναι εξοντωτικοί, και πολύς κόσμος ψάχνει πώς μπορεί να αντιδράσει και να προστατευθεί. Η ΔΕΗ έχει το δικαίωμα να κόψει το ρεύμα όταν δεν πληρωθεί, μόνο το κοινωνικό τιμολόγιο υπόκειται σε μία έξτρα ρύθμιση» δήλωσε η ίδια και πρόσθεσε:

«Υπάρχει λογαριασμός με 53.000 ευρώ για τη ρήτρα αναπροσαρμογής σε αγρότη ο οποίος δεν ξέρει τι να κάνει».

Από την άλλη, ο κ. Μιχάλης, κατήγγειλε αδιανόητη αύξηση στον λογαριασμό ρεύματος της κόρης του που είναι φοιτήτρια.

«Ήρθε ο εκκαθαριστικός λογαριασμός της κόρης μου του τετραμήνου, 1.400 ευρώ μόνο η ρήτρα αναπροσαρμογής, ενώ συνολικά πλήρωνε παλαιότερα μέχρι 120 ευρώ».

Άλλη περίπτωση πολίτη, που καταγγέλλει ότι η ρήτρα αναπροσαρμογής ήρθε 800 ευρώ.

«Μόνο εγκεφαλικό δεν έπαθα όταν είδα τον λογαριασμό. Πλήρωνα γύρω στα μέχρι 120 ευρώ και τώρα ο λογαριασμός ήρθε 1.480 ευρώ. Η ρήτρα αναπροσαρμογής ήρθε 800 ευρώ» δήλωσε μια γυναίκα.

Λογαριασμοί ρεύματος: Έκπτωση και σε φοιτητές

Επεκτείνεται και στους φοιτητές η έκπτωση στα τιμολόγια ρεύματος καθώς θα επιδοτηθούν αναδρομικά από 1η Ιανουαρίου 2022 για τους λογαριασμούς που αφορούν μισθωμένη φοιτητική στέγη.

Για το λόγο αυτόν δημιουργήθηκαν νέα πεδία στις εφετινές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, στα οποία συμπληρώνεται ο αριθμός παροχής ρεύματος της μισθωμένης κατοικίας φοιτητή, ο οποίος δεν υποβάλλει φορολογική δήλωση, αλλά συμπεριλαμβάνεται ως εξαρτώμενο μέλος στη δήλωση των γονέων του.

Επίσης, για πρώτη φορά συμπληρώνονται σε διακριτούς κωδικούς τόσο τα κοινά τέκνα όσο και τα τέκνα κάθε συζύγου ή μέλους συμφώνου συμβίωσης που δεν έχουν αποκτηθεί από κοινού (μη κοινά τέκνα).

Στην τελευταία αυτή περίπτωση, και όταν οι γονείς δεν υποβάλλουν από κοινού δήλωση, συμπληρώνεται και ο ΑΦΜ του άλλου γονέα.

Επίσης, εκτός από τον ΑΜΚΑ, συμπληρώνεται υποχρεωτικά και ο ΑΦΜ των τέκνων, εφόσον έχει αποκτηθεί.

Συνεχίζονται και το Μάιο οι επιδοτήσεις

Με την ενεργειακή κρίση να συνεχίζεται η ελληνική κυβέρνηση θα συνεχίσει όπως όλα δείχνουν την επιδότηση των λογαριασμών και για το μήνα Μάιο. Όπως έχει δηλώσει πάρα πολλές φορές ο πρωθυπουργός αν δεν υπάρξει ευρωπαϊκή απάντηση θα δοθεί εθνική, με νέα μέτρα στήριξης σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν είναι υπέρογκα καθώς περιλαμβάνουν τους μήνες του χειμώνα κατά τους οποίους η κατανάλωση ήταν μεγάλη προσπαθώντας να καλύψουν τις ανάγκες θέρμανσης τους με ηλεκτρικές θερμάστρες και κλιματιστικά.

Η κυβέρνηση δείχνει να έχει κλειδώσει τη χορήγηση επιδοτήσεων σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις και τον Μάιο.

Με βάση τα σημερινά δεδομένα, η κυβέρνηση δεν πρόκειται να μειώσει το ύψος των ενισχύσεων που έχει αποφασίσει και δίνει αυτόν τον μήνα. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το ύψος τους θα μείνει αμετάβλητο, ενώ είναι πολύ πιθανόν να μην επιχορηγηθούν οι λογαριασμοί φυσικού αερίου για τα νοικοκυριά, λόγω της λήξης της περιόδου θέρμανσης.

Έτσι για τον Μάιο οι ενισχύσεις σε ρεύμα για νοικοκυριά κι επιχειρήσεις και σε φυσικό αέριο για επιχειρήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 400 εκ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζονται οι εκπτώσεις της ΔΕΗ και της ΔΕΠΑ Εμπορίας στους πελάτες τους, όπως επίσης και των υπόλοιπων προμηθευτών ενέργειας.

Εξετάζεται επίσης και το σενάριο της μη επιβολής οριζόντιου πλαφόν στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, όπως περιγράφεται πιο πάνω, αλλά ανώτατης τιμής ανά τεχνολογία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (μονάδες φυσικού αερίου, λιγνίτη και υδροηλεκτρικών σταθμών). Πάλι και σε αυτήν την περίπτωση οι παραγωγοί ρεύματος θα επιδοτηθούν.

Ρεύμα: Τι συμβαίνει αν δεν έχετε λάβει ακόμα υπέρογκα ποσά

Σε κάποιους δεν έχουν πάει ακόμα φουσκωμένοι οι λογαριασμοί και δεν έχουν “νιώσει” προς το παρόν το τι γίνεται στην κοινωνία.

Αν δεν έχετε αντιληφθεί υψηλές χρεώσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας τους τελευταίους μήνες, δύο είναι τα ενδεχόμενα:

Ή είστε από τους «τυχερούς» που πρόλαβαν να κλειδώσουν την χρέωση της ηλεκτρικής ενέργειας πριν από τον περασμένο Νοέμβριο, όταν ακόμη κόστιζε 9-10 λεπτά ανά κιλοβατώρα (σ.σ σήμερα η σταθερή χρέωση έχει ανέβει στα 24-35 λεπτά ανάλογα με την εταιρεία), ή δεν έχετε ακόμη παραλάβει εκκαθαριστικό λογαριασμό.

Στην δεύτερη περίπτωση, σας περιμένει μια εξαιρετικά δυσάρεστη έκπληξη, καθώς με την καταμέτρηση της κατανάλωσης θα αποτυπωθεί και όλη η επιβάρυνση από τη ρήτρα αναπροσαρμογής, η οποία ειδικά για τους πρώτους μήνες του 2022 έχει εκτιναχθεί ακόμη και στα 27-28 λεπτά ανά κιλοβατώρα. Τι σημαίνει αυτό;

Ότι αν δεν έχει εκδοθεί εκκαθαριστικός λογαριασμός για… 8 μήνες (σ.σ δεν είναι καθόλου δύσκολο να συμβεί, καθώς αρκεί να χάθηκε μια καταμέτρηση από τον αρμόδιο υπάλληλο του ΔΕΔΔΗΕ), οι καταναλώσεις μπορεί να έχουν φτάσει στις 3.000 κιλοβατώρες ή και παραπάνω και μόνο για την ρήτρα αναπροσαρμογής να ζητηθούν περισσότερα από 1.000 ευρώ.

Τι πρέπει να κάνετε

Για τα όσα έχουν συμβεί μέχρι τώρα, οι καταναλωτές δεν μπορούν να κάνουν πολλά. Από εδώ και πέρα όμως, υπάρχει λύση τουλάχιστον στο να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα συσσώρευσης μεγάλης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας που δεν έχει αποτυπωθεί σε λογαριασμό. Αυτό που χρειάζεται είναι:

Πρώτον να βλέπετε μέσω του λογαριασμού ποια είναι η επόμενη ημέρα που γίνεται η καταμέτρηση και να φροντίζετε να μην υπάρξει κάποιο… εμπόδιο στον αρμόδιο υπάλληλο (π.χ να είναι κλειδωμένη η πόρτα εισόδου ή να μην υπάρχει για κάποιο λόγο πρόσβαση στα ρολόγια).

Δεύτερον να ενημερώνεστε μέσω της εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας για το χρονικό διάστημα εντός του οποίου μπορείτε να δώσετε από μόνοι σας τις ενδείξεις του μετρητή. Η δήλωσή σας λαμβάνεται υπόψη ως αληθής, εκδίδεται ο εκκαθαριστικός λογαριασμός και στη συνέχεια γίνονται οι όποιες προσαρμογές με βάση την καταμέτρηση που θα κάνει ο υπάλληλος του ΔΕΔΔΗΕ, ο οποίος έχει και τον τελικό λόγο.

Τρίτον να προχωρήσετε σε αίτημα έκδοσης μηνιαίου λογαριασμού. Σε συνδυασμό και με την τακτική «αυτοκαταμέτρηση» της κατανάλωσης, θα αποφύγετε τη συσσώρευση εκκρεμοτήτων και η επιβάρυνση θα σπάει σε μηνιαίες δόσεις χωρίς να χρειάζεται να προστρέχετε στην εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας ζητώντας ρύθμιση.

Ακολουθήστε τον www.oparlapipas.gr στο (facebook) και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις