Αίσθηση Ελευθέριας... Νιώστε τη!!! Με τον Χρήστο Παπαπαναγιώτου Frik 22/5/2022

Σάββατο 7 Μαΐου 2022

NEOΣ KOK: Tέλος το σβήσιμο κλήσεων – Η αλλαγή που φέρνει το κράτος


 Νέος ΚΟΚ: Έρχεται όπως όλα δείχνουν το τέλος του σβησίματος των κλήσεων στη χώρα μας. Ποια αλλαγή πλησιάζει που τα τροποποιεί όλα.

Δεν θα σβήνονται οι κλήσεις για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ τα πρόστιμα μετά τις αλλαγές θα είναι ψηφιακά.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα Καθημερινή, ηλεκτρονική μορφή πρόκειται να λάβουν ο καταλογισμός και η είσπραξη των προστίμων για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μέτρο που θα βάλει τέλος στην ατιμωρησία με το σβήσιμο κλήσεων.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ο νέος ΚΟΚ να περιλαμβάνει τις αλλαγές στα πρόστιμα και να έχει ολοκληρωθεί έως τον Μάιο.

Έως το φθινόπωρο είναι προγραμματισμένη η ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ η οποία θα περιλαμβάνει και όλες τις επιμέρους αλλαγές.

Μεταξύ αυτών η αλλαγή των ορίων ταχύτητας τα οποία αναμένεται να ακολουθήσουν την ευρωπαϊκή πρακτική που θέλει μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 30 χλμ/ώρα από 50 χλμ/ώρα που είναι σήμερα.

Η μείωση του ορίου κρίνεται απαραίτητη καθώς διαπιστώνεται ότι η μεγάλη μερίδα των τροχαίων ατυχημάτων σημειώνεται εντός αστικού ιστού και όσο μικρότερη είναι η ταχύτητα κίνησης των των εμπλεκόμενων οχημάτων, τόσο περιορίζεται η σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Στο μεταξύ πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να αυξηθεί κατά 10χλμ /ώρα το ανώτατο όριο ταχύτητάς κίνησης σε αυτοκινητόδρομους το οποίο σήμερα ορίζεται στα 12 χλμ /ώρα.

Τέλος το σβήσιμο κλήσεων – Ψηφιακά τα πρόστιμα με τον νέο ΚΟΚ

Ψηφιοποίηση των προστίμων, αλλαγές στα όρια ταχύτητας και «αποποινικοποίηση» του… αυτοκινήτου σε περίπτωση παράβασης του ΚΟΚ από τον οδηγό, περιλαμβάνουν οι αλλαγές στο νέο, υπό διαμόρφωση Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Στο υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών είναι σε εξέλιξη η επεξεργασία του νέου Κώδικα, ο οποίος θα έχει ως γνώμονα την οδική ασφάλεια, καθώς προβλέπει την αυστηροποίηση των προστίμων για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή, ενώ σε πρώτο πλάνο τίθεται και η εξασφάλιση της πληρωμής των επιβληθέντων προστίμων.

Η διαδικασία του καταλογισμού και της είσπραξης των προστίμων που επιβάλλονται, αναμένεται να πάρει την ψηφιακή οδό καθώς η τήρηση του ΚΟΚ συνδέεται άμεσα με τη βεβαιότητα καταλογισμού αλλά και είσπραξης των προστίμων που προβλέπει.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία διαδικτυακής πλατφόρμας, η οποία θα συγκεντρώνει όλα τα δεδομένα των παραβάσεων του κάθε οδηγού, ο οποίος μέσω αυτής θα έχει πρόσβαση στο point system ώστε να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή αν και πόσους πόντους έχει συγκεντρώσει.

Σε δεύτερο χρόνο αναμένεται η διασύνδεση της πλατφόρμας με την εφαρμογή Car Wallet η οποία ήδη σχεδιάζεται και θα περιλαμβάνει όλα τα δεδομένα του οχήματος και του οδηγού (δίπλωμα οδήγησης, ασφάλεια Ι.Χ., ΚΤΕΟ, άδεια κυκλοφορίας, τέλη κυκλοφορίας κ.ά.).

Νέος ΚΟΚ: Σε δύο σκέλη

Στόχος του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών είναι το πρώτο σκέλος του νέου ΚΟΚ, το οποίο θα περιλαμβάνει τις αλλαγές στα πρόστιμα, να έχει ολοκληρωθεί έως τον Μάιο. Εως το φθινόπωρο είναι προγραμματισμένη η ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ η οποία θα περιλαμβάνει και όλες τις επιμέρους αλλαγές.

Μεταξύ αυτών η αλλαγή των ορίων ταχύτητας, τα οποία αναμένεται να ακολουθήσουν την ευρωπαϊκή πρακτική που θέλει μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 30 χλμ./ώρα από 50 χλμ./ώρα που είναι σήμερα.

Η μείωση του ορίου κρίνεται απαραίτητη καθώς διαπιστώνεται ότι μεγάλη μερίδα των τροχαίων ατυχημάτων σημειώνεται εντός αστικού ιστού και όσο μικρότερη είναι η ταχύτητα κίνησης των εμπλεκόμενων οχημάτων, τόσο περιορίζεται η σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Στο μεταξύ, πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να αυξηθεί κατά 10 χλμ./ώρα το ανώτατο όριο ταχύτητας κίνησης σε αυτοκινητοδρόμους το οποίο σήμερα ορίζεται στα 120 χλμ./ώρα.
Εμφαση αναμένεται να δοθεί στον τρόπο τιμωρίας του οδηγού για τις παραβάσεις που σήμερα επισύρουν αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας του οχήματος.

Η «αποποινικοποίηση» του οχήματος κρίνεται απαραίτητη καθώς δεν μπορεί η παράβαση ενός οδηγού να ακινητοποιεί το όχημά του, όπως εξηγούν στελέχη του υπουργείου Υποδομών.

«Σε περίπτωση σοβαρής παράβασης ενός οδηγού θα πρέπει να αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του παραβάτη και όχι η δυνατότητα χρήσης του οχήματος από άλλα μέλη της οικογένειας για παράδειγμα», δηλώνει στην «Κ» ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις