Δευτέρα 16 Μαΐου 2022

Ξέφυγε η Tιμή στο σουβλάκι! Ποια είναι η νέα σε Tυλιχτό και Kαλαμάκι


 Σουβλάκι: Καθόλου καλά δεν εξελίσσονται τα πράγματα με τις τιμές των προϊόντων στη χώρα μας. Δείτε πόσο έχει φτάσει το σουβλάκι.

Οι τιμές στην Ελλάδα έχουν πιάσει νέα ύψη το τελευταίο διάστημα. Προφανώς, από την όλη κατάσταση δεν θα μπορούσε να λείπει το σουβλάκι.

Ειδικότερα, παρά τις προσπάθειες των καταστηματαρχών της εστίασης να συγκρατήσουν την τιμή του, απαντάται πλέον μέχρι και στα 3,5 ευρώ ή και περισσότερο το τυλιχτό, ενώ το απλό έφτασε τα 2,2 ευρώ το τεμάχιο.

Σύμφωνα με τους επαγγελματίες αιτία για αυτές τις ανατιμήσεις είναι οι αυξήσεις που βλέπουν και οι ίδιοι τόσο στο ρεύμα όσο και στις πρώτες ύλες με το ηλιέλαιο να είναι στην κορυφή της λίστας.

Οι συγκεκριμένες αυξήσεις μετακυλίονται στους πελάτες, ωστόσο το απαισιόδοξο είναι πως κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά πότε θα σταματήσουν να ανεβαίνουν οι τιμές και πότε το μέχρι πρότινος «φθηνό φαγητό» για τους Ελληνες θα γίνει και πάλι προσιτό.

Σουβλάκι: Παραδείγματα που δείχνουν την αλλαγή των τιμών

Καλαμάκι (χοιρινό ή κοτόπουλο): Το 2021 η τιμή κυμαινόταν στο 1.70 -1.80 ευρώ, ενώ φέτος έχει φτάσει έως και στα 2.20 ευρώ.

Πίτα (τυλιχτό): Πέρυσι η τιμή του έφτανε έως και τα 2.60 ευρώ, ενώ φέτος ως και τα 3.50.

Σχεδόν 20 ευρώ το γεύμα για ένα ζευγάρι

2 πίτες (τυλιχτά)
3 καλαμάκια
1 μερίδα πατάτες
2 αναψυκτικά

Επομένως από 15€ πέρυσι η τιμή για το γεύμα εκτινάχθηκε στα 19,60€ φέτος.

Σουβλάκι: Ανεβαίνουν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ

Καινούργιες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στα ράφια των σούπερ μάρκετ εντός του Μαΐου. Και αν τον Απρίλιο οι τιμές εμφάνιζαν σταθμισμένη αύξηση κατά 8%, μέσα στον τρέχοντα μήνα οι σταθμισμένες ανατιμήσεις ξεπερνούν πλέον το 10%.

Τον χορό του νέου κύματος ανατιμήσεων με διψήφια ποσοστά σέρνουν το διάστημα αυτό τα προϊόντα άρτου με αύξηση 20% και τα έλαια με πάνω από 20%. Η ανεξέλεγκτη αύξηση στο κόστος των βασικών καταναλωτικών αγαθών έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης (σε όρους αξίας) πάνω από 2% παρά το ανατιμητικό κύμα. Παράλληλα σημαντική είναι η υποχώρηση του όγκου πωλήσεων των σούπερ μάρκετ καθώς ξεπερνά το 7%.

Συγκεκριμένα, οι Έλληνες καταναλωτές προχωρούν σε περιορισμό των δαπανών τους ακόμη και για είδη πρώτης ανάγκης με 7 στους 10 να προχωρούν σε επαναξιολόγηση των προτεραιοτήτων τους, ενώ 8 στους 10 κάνουν πιο προσεκτική διαχείριση των δαπανών τους.

Με βάση τα ευρήματα από τη μελέτη Consumer Outlook 2022 της Nielsen IQ, οι Έλληνες καταναλωτές εστιάζουν πλέον, στα βασικά, που έχουν κυρίως να κάνουν με τη ζωή στο σπίτι (σε αυτά συγκαταλέγεται η ενέργεια σε όλες τις μορφές), ενώ την τρίτη θέση κρατούν τα είδη μπακαλικής.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 5 – 10 Απριλίου, οκτώ στους 10 καταναλωτές κυνηγούν τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Συγκεκριμένα, ποσοστό 79% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις. Εξάλλου, η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σούπερ μάρκετ, σταθερά ξεπερνά το 13%.

Την ίδια στιγμή, ποσοστό 74% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%. Ποσοστό 61% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος.

Ειδικότερα, το 60% του κοινού δηλώνει ότι έχει μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος. Πρόκειται άλλωστε και για τη δαπάνη με τη μεγαλύτερη ανατίμηση το τελευταία διάστημα. Εκτός των βασικών αγαθών, εντονότερη είναι η τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις δευτερεύουσες αγορές των καταναλωτών, όπως είναι οι αγορές για προσωπική φροντίδα, για είδη οικιακής βελτίωσης ή για αγορές παγίου εξοπλισμού. Συγκεκριμένα, το 75% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού.

Τι πραγματικά συμβαίνει 

Η ακρίβεια έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, με χιλιάδες νοικοκυριά να δυσκολεύονται να αγοράσουν ακόμα και τα βασικά προϊόντα από τα σούπερ μάρκετ.

Μία από τις αιτίες του ράλι της ακρίβειας είναι η ενεργειακή κρίση, που επιδεινώθηκε από τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο. Όπως αναφέρει η RealNews πάνω από το 60% των προϊόντων που διατίθενται από τα καταστήματα τροφίμων πωλείται ακριβότερα από τις αρχές του χρόνου και δυστυχώς είναι μόνο η αρχή. Δηλαδή, αν ένα μικρό σούπερ μάρκετ πουλάει 2.000 προϊόντα, τα 1.200 έχουν ανατιμηθεί τουλάχιστον μία φορά.

Η εφημερίδα αναφέρει επίσης πως τις επόμενες ημέρες και μέχρι τα μέσα Ιουνίου αναμένεται να ανατιμηθούν σε ποσοστό 50% τουλάχιστον 300 προϊόντα. Ανατιμήσεις που θα περνούν σταδιακά στα ράφια των καταστημάτων ανάλογα με τα αποθέματα που διαθέτουν στις αποθήκες τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις