Το βομβαρδιστικό Boeing B-29 Superfortress έμεινε στην ιστορία όχι μόνο γιατί μετέφερε τις ατομικές βόμβες στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι, αλλά και γιατί αποτέλεσε το ακριβότερο βιομηχανικό πρόγραμμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου – ξεπερνώντας σε κόστος ακόμη και το Σχέδιο Μανχάταν.
Με προϋπολογισμό που αντιστοιχεί σήμερα σε περισσότερα από 55 δισεκατομμύρια δολάρια, το Β-29 εισήγαγε τεχνολογικές καινοτομίες που άλλαξαν για πάντα την αεροπορία: πιεσμένη καμπίνα για το πλήρωμα, τηλεχειριζόμενους πυργίσκους με ραντάρ, αλλά και νέο σύστημα προσγείωσης που αργότερα υιοθετήθηκε στα αεροπλάνα της πολιτικής αεροπορίας.
Η ανάπτυξή του, όμως, συνοδεύτηκε από τεράστιες δυσκολίες. Οι κινητήρες Wright R-3350 παρουσίαζαν συχνά βλάβες και προκάλεσαν θανατηφόρα δυστυχήματα στις δοκιμές. Παράλληλα, οι εργοστασιακές γραμμές παραγωγής κατέρρεαν κάτω από την πολυπλοκότητα του σχεδίου, οδηγώντας στη λεγόμενη «Μάχη του Κάνσας» – μια τιτάνια προσπάθεια διάσωσης του προγράμματος ώστε να παραδοθούν τα πρώτα αεροσκάφη.
Παρά τα προβλήματα, το Β-29 αποτέλεσε το απόλυτο όπλο του πολέμου στον Ειρηνικό. Χρησιμοποιήθηκε σε βομβαρδισμούς τεράστιας κλίμακας εναντίον ιαπωνικών πόλεων, με πιο χαρακτηριστικό τον καταστροφικό βομβαρδισμό του Τόκιο τον Μάρτιο του 1945, που στοίχισε τη ζωή σε περίπου 100.000 ανθρώπους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.