Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025

Νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της Fraport: Οι δύο προορισμοί «έκπληξη» που είχαν πτώση


 Σε άλλη μία χρονιά ρεκόρ εξελίσσεται η φετινή για τη Fraport, καθώς στο πρώτο 10μηνο η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται, έφτασε τα 35,2 εκατ. επιβάτες με αύξηση 2,7%.

Δηλαδή μέχρι στιγμής το 2025 η Fraport «κέρδισε» 1 εκατομμύριο περισσότερους επιβάτες από πέρυσι.

Η κίνηση ήταν αυξημένη στα 12 από τα 14 αεροδρόμια με μόνες εξαιρέσεις τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.

Η τελευταία είχε μέχρι και 40% πτώση λόγω της σεισμικής δραστηριότητας αλλά στη συνέχεια ανέκαμψε και σήμερα είναι στο -16% και αναμένεται να κλείσει στο -15% στο τέλος της χρονιάς σε σχέση με πέρυσι.

Η Μύκονος από την άλλη είχε πτώση της τάξης του 2% για 3η συνεχόμενη χρονιά (σωρευτική πτώση 6,5%) κάτι που σημαίνει ότι μάλλον βρίσκεται σε περίοδο «διόρθωσης» μετά την εκρηκτική αύξηση επισκεπτών που είχε την τελευταία δεκαετία.

Από την άλλη πολύ καλή πορεία είχαν προορισμοί όπως η Κέρκυρα, η Κως και η Ζάκυνθος αλλά και μικρότεροι όπως το Άκτιο και η Σκιάθος.

Η Fraport αναμένει και την προσθήκη του 15ου αεροδρομίου της, αυτό της Καλαμάτας, η παραχώρηση του οποίου θα ξεκινήσει από αρχές του χρόνου. Φέτος η πορεία του αεροδρομίου είναι πολύ καλή καθώς έχει αύξηση επιβατών κατά 8,5% και σύμφωνα με τις προβλέψεις τις Fraport θα κλείσει το 2025 με 480.000 επιβάτες.

Σύμφωνα με τη διοίκησή της, η πρόβλεψη για το σύνολο του 2025 είναι να φτάσει η κίνηση συνολικά τους 37 εκατ. επιβάτες, αναμένεται δηλαδή αυξημένη κατά 40% σε σχέση με το 2016 όταν είχε αναλάβει τα αεροδρόμια.

Η άνοδος αυτή συμπίπτει σχεδόν με την αύξηση των χώρων που έχει πραγματοποιήσει η εταιρία όλα αυτά τα χρόνια στα 14 αεροδρόμια.

Επίσης, η Fraport συνεργάζεται με 89 αεροπορικές εταιρείες με συνδέσεις σε 40 χώρες και συνολικά 886 προορισμούς.

Το 2025 προστέθηκαν 48 νέα δρομολόγια ενώ το μίγμα των συνεργαζόμενων αεροπορικών εταιρειών είναι πολύ ισορροπημένο καθώς το 1/3 αφορά σε low-cost εταιρίες, το 1/3 σε «παραδοσιακές» αεροπορικές και το υπόλοιπο σε tour operators.

Σε ό,τι αφορά τώρα επιμέρους προορισμούς, στην κορυφή βρέθηκαν το 2025 η Θεσσαλονίκη, η Κέρκυρα και τα Χανιά με αύξηση που κυμάνθηκε από 5-8%, ενώ μεγάλες αυξήσεις παρουσίασαν και το Άκτιο, η Σκιάθος και η Μυτιλήνη.

Γενικότερα υπάρχει μία τάση ανόδου σε μικρότερους και niche προορισμούς.

Η αύξηση που παρατηρείται σχετίζεται με την αύξηση της διεθνούς επιβατικής κίνησης η οποία κυμαίνεται στο 3,5%.

Τα στελέχη της Fraport ανέφεραν ότι αν δεν είχε συμβεί το φαινόμενο με τους σεισμούς στη Σαντορίνη, η αύξηση της κίνησης από το εξωτερικό θα είχε φτάσει το 4%.

Η «γεωγραφία» της επιβατικής κίνησης

Σε ότι αφορά τη «γεωγραφία» των ξένων επισκεπτών πρώτο ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο και ακολουθεί η Γερμανία, με την τρίτη θέση να κατακτούν οι Σκανδιναβικές χώρες παρά το γεγονός ότι φέτος υπήρξε μία «κόπωση» από την αγορά της Σουηδίας.

Επίσης μία αγορά που «χτίζεται» σταθερά είναι αυτή των ΗΠΑ, με τους επισκέπτες από εκεί να έρχονται μέσω άλλων αεροδρομίων καθώς δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση. Χαρακτηριστικό όμως της ανοδικής τάσης είναι ότι τα Χανιά, για παράδειγμα, είχαν αύξηση 75% σε Αμερικανούς επιβάτες.

Γενικότερα περισσότερο από το 83% της κίνησης στα 14 αεροδρόμια της Fraport προέρχεται από το εξωτερικό, με τη Σαντορίνη να εξακολουθεί να είναι ο πρώτος προορισμός παρά την πτώση της.

Στόχος της Fraport είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επέκταση της τουριστικής περιόδου κάτι που σε ένα βαθμό έχει επιτευχθεί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, από το 2022 μέχρι σήμερα, η κίνηση του μήνες Μάρτιο-Απρίλιο και Οκτώβριο-Νοέμβριο έχει αυξηθεί κατά 30% και 26-27% αντίστοιχα.

Η Fraport σύμφωνα με τη διοίκηση έχει επενδύσει συνολικά στα αεροδρόμια πάνω από 2 δις ευρώ. Δηλαδή πέρα από το αρχικό 1,8 δις, έχει δώσει περίπου 0,5 δις σε εκσυγχρονισμό (50 εκατ. ευρώ το χρόνο).

Επίσης δίνει κίνητρα στις αεροπορικές και τους επισκέπτες για επέκταση της σεζόν, προωθεί προορισμούς για την πραγματοποίηση συνεδρίων, ενώ συμπράττει με τοπικούς και εθνικούς φορείς για την ανάπτυξη του τουρισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΠΑΡΛΑΠΙΠΑΣ δεν παίρνει θέση με πολιτική άποψη σε άρθρα που αναδημοσιεύονται από διαφορά ιστολόγια. Δημοσιεύονται όλα για την δίκη σας ενημέρωση.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.