Σάββατο 2 Απριλίου 2022

Σούπερ μάρκετ: AYTO TO προϊόν εξαφανίζεται – AYTA KOBONTAI


 Σούπερ μάρκετ: «Μαύρες» μέρες λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Τι συμβαίνει με διάφορα προϊόντα. Ολες οι λεπτομέρειες…

«Φωτιά» έχουν πάρει διεθνώς, οι τιμές σε βασικά προϊόντα, ενώ η ενεργειακή κρίση καλά κρατεί εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία που δυσχεραίνει την κατάσταση ακόμη περισσότερο.

Στην Ελλάδα έχουν οι επιπτώσεις είναι φανερές, με τους καταναλωτές να προμηθεύονται κάποια βασικά προϊόντα, φοβούμενοι ελλείψεις στο κοντινό μέλλον. Ένα από τα βασικά προϊόντα που εξαντλείται από τα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ είναι το ηλιέλαιο, η τιμή του οποίου έχει αυξηθεί.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Star, οι καταναλωτές αλλά κυρίως οι καταστηματάρχες της εστίασης σπεύδουν να το προμηθευτούν πριν «εξαφανιστεί» από την αγορά. Αυτό που φοβούνται είναι πως η έλλειψη αυτή θα έχει τρομερές συνέπειες στον κατάλογό τους.

Επαγγελματίες της εστίασης σκέφτονται ακόμα και να σταματήσουν να πωλούν τηγανιτές πατάτες και κάθε είδους τηγανητά. «Ή πρέπει να αυξήσουμε την τιμή της πατάτας από 2,50 ευρώ και να την πάμε στα 5 ευρώ ή πρέπει να καταργηθεί.

Όποιος θέλει στο σουβλάκι πατάτα θα χρεώνουμε 50 – 70 λεπτά», λέει καταστηματάρχης στο Star. Παράλληλα, οι αυξήσεις σε λάδια και άλευρα έχουν κάνει και αρκετούς αρτοποιούς να σκέφτονται την αναστολή εργασίας.

Η τιμή του ηλιέλαιου έχει φτάσει αυτή του ελαιόλαδου, δηλαδή στα 30-35 ευρώ/10 λίτρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση και της τιμής του ελαιόλαδου, κατά 1.000 ευρώ ανά τόνο.

Σούπερ μάρκετ: Αυτά κόβονται

Σούπερ μάρκετ: Μεγάλο είναι το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με μερικά προϊόντα σε μεγάλες αλυσίδες. Σε ποια έχει μπει… κόφτης!

Στα φυσικά πλέον καταστήματα των σούπερ μάρκετ, εκεί όπου γίνεται ο συντριπτικός όγκος των πωλήσεών τους, επεκτείνεται πλέον το μέτρο του πλαφόν αγοράς σε αλεύρι, ηλιέλαιο, αραβοσιτέλαιο, ενώ πλέον στον κατάλογο των «προβληματικών» προϊόντων προστίθεται και η ζάχαρη.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο «παίκτη» του κλάδου, ανακοίνωσε πως θέτει το παρακάτω όρια αγοράς:

– Μέχρι 3 συσκευασίες προϊόντων αραβοσιτέλαιου και ηλιέλαιου 1lt ή 2lt, ανεξαρτήτως μάρκας.

– Μέχρι 2 τεμάχια σπορέλαιου 5lt, ανεξαρτήτως μάρκας.

– Μέχρι 3 τεμάχια στα άλευρα, για όλους τους τύπους.

Τα όρια αυτά ισχύουν τόσο για παραγγελίες από το ηλεκτρονικό κατάστημα όσο και για αγορές από το δίκτυο των φυσικών της καταστημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι προχθές η αλυσίδα είχε επιβάλλει πλαφόν σε κάποιους κωδικούς αλεύρων και ηλιελαίου για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, ενώ αρκετοί κωδικοί εμφανίζονταν ως μη διαθέσιμοι.

Σύμφωνα με την αλυσίδα τα όρια αγοράς τίθενται «στο πλαίσιο των διεθνών εξελίξεων και για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των πελατών της», σύμφωνα με το moneyreview.gr

Πλαφόν στις αγορές ηλιελαίου από τα φυσικά της καταστήματα επέβαλε και η αλυσίδα My Market (έως τέσσερα τεμάχια για τις συσκευασίες του 1lt και 2 lt και έως ένα τεμάχιο για τις συσκευασίες των 5 lt).

H αλυσίδα επιβάλλει ανάλογο όριο αγοράς στο ηλιέλαιο και για τις παραγγελίες από το ηλεκτρονικό της κατάστημα, ενώ είχε προηγηθεί η επιβολή πλαφόν στο ηλιέλαιο και στο δίκτυο cash & carry που διαθέτει (Metro Cash & Carry).

Όριο αγοράς στο ηλιέλαιο, στο αλεύρι και στο αραβοσιτέλαιο θα βάλει τις επόμενες ημέρες και η Lidl Ελλάς, η οποία διαθέτει μόνο φυσικά καταστήματα.

Τα όρια αγοράς που έχει αποφασίσει η αλυσίδα είναι τα εξής και αφορούν 6 κωδικούς:

μέχρι τρία τεμάχια αλευριού συσκευασίας 1 κιλού, μέχρι τρία τεμάχια ηλιελαίου συσκευασίας 1 lt, μέχρι δύο τεμάχια ηλιελαίου συσκευασίας 2 lt, μέχρι ένα τεμάχιο ηλιελαίου συσκευασίας 5 lt, μέχρι τρία τεμάχια αραβοσιτελαίου συσκευασίας 1lt και μέχρι ένα τεμάχιο αραβοιστελαίου συσκευασίας 3lt.

Πιθανόν το όριο να τεθεί προς τα τέλη της επόμενης εβδομάδας, αλλά σε κάθε περίπτωση πριν από το Πάσχα, καθώς όπως επεσήμαναν στο «MR» πηγές τις εταιρείας η ζήτηση στα σπορέλαια και στα άλευρα είναι μεγαλύτερη από την προσφορά αυτή τη στιγμή.

Στις ηλεκτρονικές παραγγελίες εξακολουθεί να περιορίζεται το όριο αγοράς που έχει θέσει η αλυσίδα Σκλαβενίτης σε ορισμένους κωδικούς αλεύρων, στο ηλιέλαιο και στο αραβοσιτέλαιο.

Ωστόσο, η εταιρεία έβαλε «κόφτη» και στις αγορές λευκής κρυσταλλικής ζάχαρης στα τέσσερα τεμάχια για ιδιωτικής ετικέτας και για επώνυμη λευκή ζάχαρη και στα δύο τεμάχια για λευκή ζάχαρη σε στικς. Πηγές της εταιρείας σε ερώτηση για το εάν πρόκειται να προχωρήσουν στην επιβολή ορίων αγοράς και στα φυσικά καταστήματα -σημειωτέον η Σκλαβενίτης αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα- δήλωσαν ότι ακόμη δεν έχει αποφασισθεί κάτι τέτοιο.

Σούπερ μάρκετ: Αλλάζουν τα μέτρα για εμβολιασμένους και μη

Σούπερ μάρκετ: Νέα μέτρα αναμένεται το επόμενο διάστημα, τα οποία επηρεάζουν εμβολιασμένους και μη. Δείτε αναλυτικά…

Αντίστροφα φαίνεται πως μετρά ο χρόνος για την χαλάρωση των μέτρων στους ανεμβολίαστους πολίτες, καθώς αναμένεται να έχουν ελεύθερη είσοδο σε κλειστούς και εσωτερικούς χώρους.

Σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις του επίκουρου καθηγητής επιδημιολογίας Γκίκα Μαγιορκίνη, πριν το Πάσχα εξετάζεται να αρθεί ο έλεγχος εισόδου στα μαγαζιά, τονίζοντας παράλληλα ότι «αν υπάρξει ξανά έξαρση το μέτρο θα τεθεί ξανά».

Πληρότητα στα σούπερ μάρκετ

Στο τραπέζι λοιπόν βρίσκονται διάφορα μέτρα που θα σημάνουν και επίσημα την επιστροφή στην κανονικότητα.

Ένα από αυτά είναι και η μη υποχρεωτική χρήση διπλής μάσκας ή μάσκας υψηλής προστασίας στα σούπερ μάρκετ, αλλά και η απελευθέρωση καταναλωτών εντός των καταστημάτων.

Να σημειωθεί πώς μέχρι τώρα ισχύει ο «κανόνας» ένα άτομο ανά εννιά τ.μ. στα σούπερ μάρκετ και με χρήση διπλής μάσκας ή FFP2.

«Τέλος» στο πιστοποιητικό εμβολιασμού

Σχετικά με το πιστοποιητικό εμβολιασμού δεν θα καταργηθεί εντελώς, όμως θα σταματήσει να χρησιμοποιείται ως πάσο.

Αυτόματα η άρση αυτού του μέτρου (πιστοποιητικό εμβολιασμού και rapid test) αφήνει «ελεύθερη» την είσοδο σε ανεμβολίαστους σε κλειστούς χώρους εστίασης αλλά και σε καταστήματα και τράπεζες.

Σούπερ μάρκετ: Πρόστιμο «μαμούθ» σε πασίγνωστη αλυσίδα – Πόσο πλήρωσε

Σουπερ μαρκετ: Τεράστιο πρόστιμο επέβαλε το Υπουργείο Ανάπτυξης σε πολύ μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Δείτε πόσο πρέπει να πληρώσει.

Σε ένα πολύ μεγάλο πρόστιμο προχώρησε το Υπουργείο Ανάπτυξης λόγω… αισχροκέρδιας.

Ειδικότερα, πρόστιμο ύψους 140.000 ευρώ επιβλήθηκε σε μεγάλη αλυσίδα σουπερ μαρκετ, η οποία διαπιστώθηκε ότι πωλούσε προϊόντα με μεγάλο περιθώριο κέρδους.

Δείτε αναλυτικά τι συνέβη…

Σούπερ μάρκετ: Ο λόγος που μπήκε το πρόστιμο

Όπως έκανε γνωστό το υπουργείο Ανάπτυξης, η συγκεκριμένα αλυσίδα διέθετε προϊόντα με μεγαλύτερο μικτό περιθώριο κέρδους σε σχέση με αυτό που έχει οριστεί στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του Μαρτίου του 2020 για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Ας σημειωθεί ότι η επίμαχη ΠΝΠ, μεταξύ άλλων, προέβλεπε την απαγόρευση αποκόμισης κέρδους από την πώληση οποιουδήποτε αγαθού ή υπηρεσίας, το οποίο είναι απαραίτητο για την υγεία, τη διατροφή, τη μετακίνηση και την ασφάλεια του καταναλωτή -ιδίως φαρμακευτικών προϊόντων, μέσων ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής- εφόσον το κέρδος αυτό υπερβαίνει την αξία της παροχής τόσο ώστε το μικτό περιθώριο κέρδους να είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο προ της 1ης Φεβρουαρίου 2020.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης

Διοικητικό πρόστιμο ύψους 140.000 ευρώ επιβάλλεται, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ διότι σε έλεγχο που διενήργησαν ελεγκτές της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) διαπιστώθηκε ότι πωλούσε με μεγαλύτερο μεικτό περιθώριο κέρδους κατά παράβαση του άρθρου 21 (παρ. 4β) της από 20/3/2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α’ 68) «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού Covid-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης».

Σουπερ μαρκετ: Άσχημα νέα για τα ελληνικά καταστήματα

Συνεχίζουν την πτωτική πορεία των πωλήσεών τους τα ελληνικά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr και αφορούν στο διάστημα από 1 έως και 20 Φεβρουαρίου της φετινής χρονιάς.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι πωλήσεις σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο της χώρας ήταν μικρότερες κατά 11,9 εκατ. ευρώ – πωλήσεις 528,7 εκατ. ευρώ έναντι 540,6 εκατ. ευρώ το 2021 – κάτι που μεταφράζεται σε ποσοστιαία συρρίκνωση κατά 2,2%.

Αντίστοιχη ήταν η διαδρομή για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ και κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου, όταν οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 3,4% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021.

Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι το 2021 ήταν ένα έτος που χαρακτηρίστηκε από αύξηση των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ – τουλάχιστον κατά τους πρώτους του μήνες – δεδομένου ότι επρόκειτο για μία περίοδο επιβολής περιοριστικών μέτρων στην αγορά, οπότε το καταναλωτικό κοινό προσέφυγε για τις αγορές του στα καταστήματα σούπερ μάρκετ.

Προηγήθηκαν οι έντονα ανοδικές τάσεις λόγω της πανδημίας

Να σημειωθεί ότι τα σημάδια κάμψης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, θα μπορούσε κανείς να τα χαρακτηρίσει ως σημάδια εξισορρόπησης της καταναλωτικής ζήτησης, καθώς το οργανωμένο λιανεμπόριο στην Ελλάδα ευνοήθηκε έντονα από την πανδημία.

Θα θυμίσουμε ότι τα στοιχεία της Nielsen για το 2020, την πρώτη χρονιά εκδήλωσης της νόσου Covid-19, έδειξαν ότι το σύνολο των σούπερ μάρκετ αύξησε τις πωλήσεις του κατά 9,7% σε σχέση με το 2019, ενώ για το 2021 αύξησε ακόμα περισσότερο τις πωλήσεις του σε σχέση με το 2020 κατά 1,3%.

Έχασαν έδαφος τα προϊόντα bazaar

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι μία κατηγορία που κατέγραψε ισχυρή άνοδο το 2021, αυτή των προϊόντων bazaar με +14,9%, η οποία περιλαμβάνει είδη ένδυσης και υπόδησης, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, είδη σπιτιού και προϊόντα κήπου, στο εξεταζόμενο διάστημα του Φεβρουαρίου (1 έως και 20) έχασε πωλήσεις κατά 2,8%.

Να σημειωθεί μάλιστα ότι η συγκεκριμένη κατηγορία αποτελούσε ένα εναλλακτικό κανάλι κατανάλωση, στο οποίο προσέφυγαν αρκετοί Έλληνες στο διάστημα που ήταν κλειστά τα υπόλοιπα καταστήματα λιανικής, προκειμένου να πραγματοποιήσουν αγορές.

Όλες τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά σημείωσαν κάμψη – Εξαίρεση τα φρέσκα επί ζυγίω τρόφιμα

Να σημειωθεί ότι όλες οι βασικές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών που διατίθενται μέσα από τα καταστήματα των σούπερ μάρκετ κινήθηκαν πτωτικά σε ό,τι αφορά την αξία πωλήσεων που κατέγραψαν στην περίοδο 1 έως και 20 Φεβρουαρίου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.

Ειδικότερα τα προϊόντα ατομικής περιποίησης και υγιεινής έχασαν πωλήσεις στα επίπεδα του -3,1% καθώς από τα 36,14 εκατ. ευρώ κατήλθαν στα 35,02 εκατ. ευρώ.

Τα προϊόντα καθαριότητας σπιτιού από τα 49,11 εκατ. ευρώ κατήλθαν στα 46,69 εκατ. ευρώ (-4,9%) και τα τρόφιμα και ποτά που είναι και η μεγαλύτερη σε αξία πωλήσεων από τις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, έχασε και αυτή πωλήσεις 3,1% από τα 293,97 εκατ. ευρώ που ήταν το πρώτο εικοσαήμερο του Φεβρουαρίου του 2021, σε 284,99 εκατ. ευρώ στο φετινό αντίστοιχο εικοσαήμερο του ίδιου μήνα.

Εξαίρεση αποτελεί η υποκατηγορία των φρέσκων επί ζυγίω τροφίμων, που ενίσχυσε τη δυναμική της με αύξηση πωλήσεων κατά 1,1% από τα 123,9 εκατ. ευρώ στα 134,3 εκατ. ευρώ.

Εξετάζοντας τη συνολική αξία των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που περιλαμβάνει τις τρεις βασικές κατηγορίες που προαναφέραμε από τα 379,22 εκατ. ευρώ, κατέγραψε πωλήσεις στις τρεις πρώτες εβδομάδες του φετινού Φεβρουαρίου, οι οποίες ήταν 366,71 εκατ. ευρώ, κάτι που ερμηνεύεται σε ποσοστιαία πτώση 3,3%.

Τα σοβαρά ζητήματα που απασχολούν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Την ίδια στιγμή τα ελληνικά σούπερ μάρκετ καλούνται να αντιμετωπίσουν παράγοντες όπως είναι το υψηλό ενεργειακό κόστος, όπως συμβαίνει άλλωστε και για το σύνολο της εγχώριας βιομηχανίας αλλά και για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Ένας ακόμα σοβαρός παράγοντας είναι αυτός των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων και των αυξήσεων στα καταναλωτικά αγαθά πρώτης ανάγκης. Θυμίζουμε ότι τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ εμφάνισαν αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή για τον Ιανουάριο του 2022 κατά 6,2% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο σχετικός δείκτης για τον Φεβρουάριο που πρόκειται να γίνει γνωστός στις 10 Μαρτίου, πιθανότατα θα υπερβαίνει το 7%.

Ας σημειωθεί ότι τον Ιανουάριο η κατηγορία των προϊόντων διατροφής και αλκοολούχων ποτών, κατέγραψε αύξηση κατά 5,2% κυρίως λόγω της αύξησης τιμών σε αλεύρι, ψωμί, προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά και άλλα παρασκευάσματα με βάση το κρέας, βρώσιμα έλαια, ελαιόλαδο, γιαούρτι, νωπά φρούτα και λαχανικά.

Σούπερ μάρκετ: Στο κάδρο ελλείψεις σε άλευρα

Ορατό είναι την ίδια στιγμή το ενδεχόμενο να υπάρξουν ελλείψεις σε συγκεκριμένα καταναλωτικά αγαθά όπως σημείωναν στο Capital.gr στελέχη σούπερ μάρκετ, δεδομένης της εξέλιξης του πολέμου στην Ουκρανία.

Κυριότερη υποψήφια για την εμφάνιση ελλείψεων αποτελεί αυτή των αλεύρων, δεδομένου ότι περίπου το 30% των εισαγωγών σίτου προς τη χώρα μας προέρχεται από τις δύο αυτές χώρες, Ρωσία και Ουκρανία και πλέον το τοπίο στην τροφοδοσία αλλά και η αύξηση των τιμών αποτελούν σοβαρό ανασταλτικό παράγοντα στην απρόσκοπτη τροφοδοσία τους.

Ακολουθήστε τον www.oparlapipas.gr στο (facebook) και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις