Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022

Άσχημη εξέλιξη για τα H&M – «KATAPPEEI» H Mεγάλη Eταιρεία


 Δύσκολο το 2022 για την μεγάλη αλυσίδα H&M, αφού οι πωλήσεις τους παρουσιάζουν μείωση κατά 4% μέσα στη χρονιά που διανύουμε.

Μεγάλη πτώση έχει η μετοχή των H&M μιας και είναι πεσμένη περίπου 1/3 μέσα στο 2022.

Εκτός προβλέψεων έπεσαν και οι αναλυτές αναφορικά με τα έσοδα της εταιρείας.

Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά.

Δύσκολοι καιροί για τα H&M – Τι συνέβη στη μεγάλη εταιρεία

Οι πωλήσεις της H&M μειώθηκαν περισσότερο από το αναμενόμενο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, καθώς η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης έμεινε ακόμη περισσότερο πίσω από την ανταγωνίστρια Zara εν μέσω μιας αυξανόμενης κρίσης κόστους ζωής σε όλη την Ευρώπη.

 


Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 4% εξαιρουμένων των συναλλαγματικών μεταβολών τους τρεις μήνες μέχρι τον Αύγουστο, ανακοίνωσε την Πέμπτη η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης. Οι αναλυτές ανέμεναν μείωση της τάξης του 1,4%. Αυτή είναι η πρώτη υποχώρηση σε έξι τρίμηνα.

Η ιδιοκτήτρια της Zara, Inditex SA, ανακοίνωσε την Τετάρτη άλμα 25% στις πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο και υψηλότερα κέρδη από τα αναμενόμενα μετά την αύξηση των τιμών. Η H&M έχει δηλώσει ότι επιδιώκει να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά με το να μην αυξάνει τις τιμές τόσο πολύ όσο οι ανταγωνιστές της.

Η εταιρεία, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής πώλησης μόδας στον κόσμο, είχε σχεδόν ανακάμψει από την πανδημία του Covid 19, όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, και τώρα παλεύει με την εκτίναξη του πληθωρισμού και τις πιο απαισιόδοξες προοπτικές για την ευρύτερη οικονομία. Τον Ιούνιο, η H&M δήλωσε ότι θα δεχθεί οικονομικό πλήγμα ύψους 2 δισεκατομμυρίων κορονών (190 εκατ. δολαρίων) για το κλείσιμο των καταστημάτων της και την αποχώρηση από τη Ρωσία.

Οι πωλήσεις βελτιώθηκαν σταδιακά κατά τη διάρκεια του τριμήνου λόγω του υψηλότερου ενδιαφέροντος για τις φθινοπωρινές συλλογές της, δήλωσε η H&M. Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 57,45 δισεκατομμύρια κορώνες.

Οι μετοχές της κυμάνθηκαν μεταξύ κερδών και απωλειών στις πρώτες συναλλαγές στη Στοκχόλμη την Πέμπτη. Η μετοχή έχει χάσει περισσότερο από το ένα τρίτο της αξίας της φέτος και επί του παρόντος διαπραγματεύεται κοντά στα χαμηλά της επίπεδα της άνοιξης του 2020, που σχετίζονται με τον κοροναϊό. Τότε η εταιρεία είχε κλείσει έως και το 80% του δικτύου καταστημάτων της.

«Σφήνα» της H&M στην αγορά αθλητικών ειδών

Να πάρει ένα μεγαλύτερο κομμάτι απ’ τα περίπου 500 εκατ. ευρώ της αγοράς αθλητικών ειδών στη χώρα μας επιχειρεί η H&M μέσω του δυναμικού rebranding της σειράς αθλητικής ένδυσης που επιχειρεί παγκοσμίως μέσω του «Η&Μ Move».

Η νέα προσπάθεια, έχει συμπέσει χρονικά και με τις διοικητικές αλλαγές στην ελληνική θυγατρική του σουηδικού Ομίλου, με την τοποθέτηση του κ. Τομά Εστρανί επικεφαλής του λεγόμενου «Sales Market Greece». Το τελευταίο αποτελεί περιφερειακό τμήμα του πολυεθνικού ομίλου και σε αυτό περιλαμβάνονται, πέραν της Ελλάδος, οι αγορές της Κροατίας, Σερβίας, Βουλγαρίας, Γεωργίας, Βοσνίας και Ερζεγοβίνης, και Βόρειας Μακεδονίας.

Σύμφωνα με κύκλους της ελληνικής θυγατρικής το νέο αθλητικό brand, που ήδη έχει τοποθετηθεί στα ράφια επιλεγμένων από τα 35 καταστήματα στην Ελλάδα, έρχεται να ενδυναμώσει την προσπάθεια που επιχειρεί ο πολυεθνικός όμιλος τόσο στα αθλητικά ρούχα άσκησης όσο και στη λεγόμενη «leisure αθλητική ένδυση», που πλέον αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι στην αγορά. Γι αυτό εξάλλου και τα προϊόντα επεκτείνονται, πέραν των ρούχων, στα accessories όπως πχ γυαλιά, τσαντάκια κοκ.

Μεγάλη άνοδος για τα Zara

Αύξηση των κερδών και των πωλήσεων κατέγραψε η ισπανική Inditex στο α’ εξάμηνο του 2022, καθώς η αύξηση των online πωλήσεων στο β΄ τρίμηνο του έτους ενίσχυσε τις επιδόσεις της ιδιοκτήτρια της επωνυμίας ρούχων Zara.

Η ισπανική εταιρεία μόδας, που έχει επίσης στην κατοχή της Bershka, Massimo Duti, Pull&Bear, τόνισε πως τα καθαρά κέρδη για το εξάμηνο μέχρι τις 31 Ιουλίου, αυξήθηκαν στα 1,79 δισ. ευρώ από τα 1,27 δισ. ευρώ στο προηγούμενο έτος.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 14,85 δισ. ευρώ από τα 11,94 δισ. ευρώ. Οι πωλήσεις σε καταστήματα και μέσω διαδικτύου σε σταθερό νόμισμα μεταξύ 1 Αυγούστου-11 Σεπτεμβρίου, αυξήθηκαν 11% σε σχέση με την περίοδο-ρεκόρ πέρυσι.

Η Inditex τόνισε ότι αναμένει οι πωλήσεις διαδικτύου να υπερβούν το 30% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2024.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων αυξήθηκαν στα 2,43 δισ. ευρώ στο α΄ εξάμηνο από τα 1,69 δισ. ευρώ, ενώ τα EBITDA αυξήθηκαν στα 4,03 δισ. ευρώ από τα 3,10 δισ. ευρώ.

Για το έτος, η Inditex αναμένει σταθερό μεικτό περιθώριο, συν/πλην 50 μονάδες βάσης, καθώς και θετική συναλλαγματική επίδραση 0,5% στις πωλήσεις.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Inditex, Óscar García Maceiras, δήλωσε ότι τα ισχυρά αποτελέσματα της εταιρείας είναι απόρροια «της μόδας μας, της εμπειρίας αγορών που προσφέρουμε και της δέσμευσης των ανθρώπων μας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις