Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

Αναβάθμιση του «εφιάλτη» των Τούρκων- Το ισχυρό χαρτί της πολεμικής αεροπορίας σε τροχιά αναγέννησης

Ορόσημο το καλοκαίρι του 2020
Το 2020 δείχνει ότι θα σφραγίσει την αναγέννηση του όπλου που κάνει τη διαφορά πάνω από το Αιγαίο. Η υπογραφή της συμφωνίας με Γαλλικές εταιρίες
για τεχνική υποστήριξη στα μαχητικά κάνει τους Επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας να αισιοδοξούν ότι έως τα τέλη της χρονιάς ο αριθμός των ‘’Δελταπτέρυγων’’ που θα πετά θα αυξηθεί κατακόρυφα. Η νέα στρατηγική συμμαχία με το Παρίσι, έχει πολλές παραμέτρους κυρίως στον αμυντικό τομέα και όλα είναι πλέον ανοιχτά και προς συζήτηση.
Η δυνατότητα των Mirage να φέρουν στρατηγικά όπλα κρίσιμης σημασίας για την Εθνική Άμυνα τα κάνει ακόμη πιο πολύτιμα στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πολεμικής Αεροπορίας. Προς την κατεύθυνση αυτή ήδη προετοιμάζεται το επόμενο βήμα να είναι η όσο το δυνατό ταχύτερη επαναπιστοποίηση των βλημάτων Scalp.
Όπως χαρακτηριστικά έλεγαν γνώστες του θέματος από το υπουργείο, οι περίπου εκατό Scalp ανεβαίνουν στην κλίμακα ενδιαφέροντος ως προς προτεραιότητες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Παράλληλα οι ίδιες πηγές αναφέρονται και στους αντιπλοϊκούς Exocet για τους οποίους σημειώνουν ότι δεν αποκλείεται ακόμη και μια νέα παραγγελία να βρεθεί στην Τανάγρα. «Δεν πρόκειται για διερευνητικές συζητήσεις με τη Γαλλία, πρόκειται για όπλα που χρειαζόμαστε, όσο και τα Mirage», έλεγε ξεκάθαρα ανώτατο στέλεχος.
Αναμφισβήτητα τα στρατηγικά βλήματα Scalp αποτελούν όπλα πανίσχυρα που μπορούν να επιφέρουν τεράστια πλήγματα σε μεγάλο βάθος πέρα από τα σύνορα της χώρας. Με βεληνεκές που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 500 χιλιόμετρα-αν και τα ακριβή στοιχεία παραμένουν απόρρητα-αποτελούν το πιο ισχυρό ‘’χαρτί’’ που διαθέτει στο οπλοστάσιό της η Πολεμική μας Αεροπορία. Αποκτήθηκαν το 2000 μαζί με τα μαχητικά Mirage 2000-5MK2 και ανήκουν στην κατηγορία των βλημάτων Cruise.
Η επαναπιστοποίηση των Scalp καθυστέρησε λόγω της ασφυκτικής κατάστασης στα οικονομικά των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά πλέον αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες.Άλλωστε η κατεύθυνση είναι ότι πρώτα πρέπει να συντηρηθούν τα οπλικά συστήματα που ήδη διαθέτουν οι ΕΔ και στη συνέχεια ανάλογα με τις οικονομικές συνθήκες μπορούν να αποκτηθούν καινούργια.
Οι Scalp έχουν σχεδιαστεί για να χτυπούν από μεγάλη απόσταση στόχους και υποδομές υψηλής σημασίας. Mε βάρος περίπου 1300 κιλά και γόμωση σχεδόν μισό τόνο κινούνται στην τελική φάση σε πολύ χαμηλό ύψος εκτός ελέγχου εχθρικών ραντάρ, έχουν ακρίβεια πλήγματος στα 2 μέτρα και ικανότητα διάτρησης σκυροδέματος πάχους 6 μέτρων. Χωρίς αμφιβολία είναι το όπλο που ανησυχεί περισσότερο από κάθε άλλο την Τουρκική αεράμυνα.

Ορόσημο το καλοκαίρι του 2020

Η ροή των ανταλλακτικών προς τη ‘’φωλιά’’ των Γαλλικών μαχητικών, την 114 Πτέρυγα Μάχης ξεκινά το επόμενο διάστημα, σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις Επιτελών ο μεγάλος όγκος που περιμένουν μηχανικοί και ιπτάμενοι θα φτάσει πριν από τα μέσα του καλοκαιριού. Οι Μοίρες της Τανάγρας ταλανίστηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια αλλά η τεχνογνωσία και το μεράκι του προσωπικού τις κρατούν ζωντανές ακόμη κι όταν οι παραιτήσεις έπεφταν βροχή.
Από τα τέλη του καλοκαιριού όπως εκτιμάται θα αρχίσουν να φαίνονται τα πρώτα αποτελέσματα και σταδιακά μαχητικά και από τις δύο πολεμικές Μοίρες των Mirage θα βγαίνουν από τα υπόστεγα έτοιμα να αναλάβουν επιχειρησιακή δράση, αφού πρώτα αξιολογηθούν από τους ιπτάμενους με εξαντλητικές δοκιμές.
Το γεγονός ότι και οι τεχνικοί εδάφους έχουν μειωθεί σημαίνει επιπλέον εργασία για όσους έχουν μείνει πίσω στη ‘’φωλιά’’ των Mirage. Εκεί θα παιχτεί το στοίχημα της μεγάλης ανάκαμψης από την ώρα που τα κοντέινερ θα ξεφορτώσουν τα ανταλλακτικά έλεγε στέλεχος της 114.Γιατί τότε πραγματικά θα χρειαστούν χέρια να πέσουν πάνω στα αεροσκάφη τα οποία θα πρέπει να επανέλθουν σε πτητική κατάσταση.
Σημαντικός είναι ο αριθμός των Γαλλικών μαχητικών τα οποία είχαν καθηλωθεί τα τελευταία χρόνια εξαιτίας έλλειψης ανταλλακτικών. Με τους τεχνικούς της Πολεμικής Αεροπορίας να αναγκάζονται να ‘’κανιβαλίζουν’’ αεροσκάφη, αφαιρώντας τους εξαρτήματα προκειμένου να τα τοποθετούν σε άλλα για να εκτελείτε όσο είναι δυνατό το πτητικό έργο. Η καθήλωση αρκετών Mirage είχε ως αποτέλεσμα και μειωμένες ώρες εκπαίδευσης για τους ιπτάμενους, ένα από τα αγκάθια που οδήγησε αρκετούς σε παραίτηση από την Πολεμική Αεροπορία.
Τα Readiness που αναλάμβαναν τα Γαλλικά ‘’Δελταπτέρυγα’’ επίσης μειώθηκαν και το βάρος της αναχαίτισης κλήθηκαν να σηκώσουν οι Πολεμικές Μοίρες των F-16 αφού άλλωστε η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει πολλαπλάσιο αριθμό Αμερικανικών μαχητικών.
Τα Mirage από την ημέρα που αποκτήθηκαν και ανέλαβαν αποστολές αναχαίτισης στο Αιγαίο ήταν πάντα ένας από τους πιο έντονους ‘’πονοκεφάλους’’ για την Τουρκική αεροπορία. Αεροσκάφη άγνωστα στους γείτονες, έκαναν τη διαφορά και αποτελούσαν το συγκριτικό πλεονέκτημα της HAF.
Πηγή : newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις