Αίσθηση Ελευθέριας... Νιώστε τη!!! Με τον Χρήστο Παπαπαναγιώτου Frik 22/5/2022

Σάββατο 2 Απριλίου 2022

10 διατροφικοί μύθοι

 


Οι διατροφικοί μύθοι, είτε με τη μορφή επιστημονικοφανών άρθρων, είτε με τη μορφή γκρίζας διαφήμισης, είτε με τη μορφή άποψης που στηρίζεται σε προσωπική εμπειρία, είναι πολλοί και αντέχουν γερά στην αναμέτρησή τους με την πραγματικότητα.

Τόσο γερά που πολλοί άνθρωποι ακόμα προσαρμόζουν τη διατροφή τους με βάση κάποιους από αυτούς. Παρακάτω, θα δούμε κάποιους από τους πιο διαδεδομένους τέτοιους μύθους, που, ναι, μεν δεν είναι απαραιτήτως κακό το να γίνονται πιστευτοί, είναι όμως σίγουρα λάθος.

Γράφει ο Κάρολος Παπαλαζάρου,
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Metropolitan Hospital
  1. Τα αυγά αυξάνουν τη χοληστερόλη

Για πολλά χρόνια, οι ιατροί και διαιτολόγοι ενθάρρυναν τους ασθενείς να περιορίσουν την κατανάλωση αυγών εάν είχαν ή κινδύνευαν από υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, αλλά τα τελευταία χρόνια πολλές μελέτες έδειξαν ότι τα αυγά, δεν επηρεάζουν αρνητικά τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, καθώς η χοληστερίνη παράγεται κατά 2/3 περίπου από τον οργανισμό και μόνο για το 1/3 είναι υπεύθυνη η διατροφή. Έτσι, αν κάποιος ακολουθεί έναν υγιεινό τρόπο διατροφής , μπορεί να καταναλώνει καθημερινά ένα αυγό, χωρίς να επηρεαστούν τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα του.

  1. Το ψωμί ολικής άλεσης παχαίνει λιγότερο από το λευκό ψωμί

Στην πραγματικότητα περιέχουν περίπου τις ίδιες θερμίδες. Η βασική τους διαφορά είναι ότι το μαύρο ψωμί περιέχει αρκετά περισσότερες φυτικές ίνες, που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου, προσφέρουν μεγαλύτερο αίσθημα κορεσμού και συμβάλλουν στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

  1. Τα φρούτα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, επομένως πρέπει να αποφεύγονται

Τα φρούτα περιέχουν το φυσικό σάκχαρο φρουκτόζη, φυτικές ίνες, βιταμίνες και αλλά βασικά θρεπτικά συστατικά. Έτσι, αποτελούν μια υγιεινή επιλογή ως σνακ.

Η επεξεργασία όμως των φρούτων (κομπόστες, χυμοί, αποξηραμένα φρούτα) αυξάνει σημαντικά τα σάκχαρά τους και, επομένως, αν καταναλωθούν σε μεγάλη ποσότητα, μπορεί να οδηγήσουν σε πρόσληψη βάρους.

  1. Δεν πρέπει ποτέ να μαγειρεύουμε με ελαιόλαδοΗ κακοκαιρία «σάρωσε» την παραγωγή ελαιολάδου στην Ιταλία

Αυτό είναι εντελώς λάθος, ειδικά σε σχέση με το καλής ποιότητας έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο έχει εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, που το βοηθούν να προστατεύεται από μοριακές βλάβες όταν θερμαίνεται. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο τόσο σε ωμή μορφή όσο και στο μαγείρεμα.

  1. Το γάλα από ξηρούς καρπούς έχει ίδια θρεπτική αξία με το αγελαδινό γάλα

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ραγδαία αύξηση των πωλήσεων γάλακτος από ξηρούς καρπούς όπως είναι το γάλα αμυγδάλου, καθώς αρκετοί καταναλωτές έχουν την πεποίθηση ότι το συγκεκριμένο ρόφημα ή άλλα ανάλογης προέλευσης (καρύδας, βρώμης, ρυζιού…) έχουν παρόμοια θρεπτική αξία με το αγελαδινό γάλα και ότι αποτελούν μια πιο υγιεινή επιλογή. Στην πραγματικότητα, αυτά τα ροφήματα περιέχουν πολύ μικρότερη ποσότητα θρεπτικών συστατικών από ό,τι το αγελαδινό γάλα (πρωτεΐνη, ασβέστιο, βιταμίνες).

  1. Οι πατάτες παχαίνουν

Οι πατάτες, παρόλο που είναι πλούσιες σε βιταμίνες και φυτικές ίνες, παρατηρούμε ότι, λανθασμένα, δεν περιλαμβάνονται στις περισσότερες δίαιτες αδυνατίσματος. Στην πραγματικότητα, μια μέτρια πατάτα περιέχει περίπου 20 γραμμάρια υδατανθράκων ενώ μόλις μισό φλιτζάνι ρύζι – τρόφιμο που περιλαμβάνεται σε δίαιτες – περιέχει περίπου 28 γραμμάρια υδατάνθρακες. Έτσι, οι πατάτες στη σωστή ποσότητα θα μπορούσαν να είναι μέρος ακόμα και μιας δίαιτας αδυνατίσματος.

Ακολουθήστε τον www.oparlapipas.gr στο (facebook) και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις