Τετάρτη 6 Απριλίου 2022

Έρχεται νέα «έκρηξη» τιμών στα καύσιμα – Τι θα ισχύσει με την επιδότηση


 Καύσιμα: Την άγουσα θα πάρουν οι τιμές στα καύσιμα μετά τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δείτε αναλυτικά τι θα γίνει.

Δεν λένε να σταματήσουν οι αυξήσεις στη χώρα μας, με τους πολίτες να έχουν έρθει σε δύσκολη θέση.

Παρά την επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης κατά περίπου 15 λεπτά το λίτρο για όλο τον Απρίλιο προς όλους ανεξαιρέτως τους καταναλωτές που έχει τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του μήνα ως μέρος της δέσμης των μέτρων κατά της ακρίβειας που εφαρμόζει η κυβέρνηση, εκφράζονται φόβοι από την αγορά πως μπορεί να «εξατμιστεί» από τις ανοδικές πιέσεις που δέχεται η τιμή του πετρελαίου λόγω των νέων κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας.

Το ίδιο ισχύει αναφέρουν και για τις τιμές της βενζίνης.

Καύσιμα: Ο λόγος είναι οι νέες κυρώσεις προς τη Ρωσία

Το πέμπτο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας που ανακοίνωσε την Τρίτη η ΕΕ χτυπάει μεταξύ άλλων και τον ενεργειακό τομέα της χώρας με την απαγόρευση εισαγωγής άνθρακα από τη Ρωσία, αξίας 4 δισ. ευρώ ετησίως, πυροδοτώντας έτσι νέες ανησυχίες για το ποια θα είναι η απάντηση της Ρωσίας στην ευρωπαϊκή πολιτική αλλά και το τι επίδραση θα έχουν οι κυρώσεις στο κλίμα της αγοράς και τις προοπτικές διαθεσιμότητας πετρελαίου λόγω της ανόδου της ζήτησης που μπορεί να προκληθεί για να καλυφθούν οι ανάγκες από την έλλειψη άνθρακα.

Όπως αναφέρουν διεθνείς αναλυτές, ένα πέμπτο πακέτο κυρώσεων μπορεί να μην είναι το τελευταίο από την πλευρά της ΕΕ ενώ η Ρωσία, αν και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου, θα μπορούσε μελλοντικά σε μια ακραία κίνηση να θέσει θέμα περιορισμού εξαγωγών προς την Ευρώπη.

Πρόκειται για ένα φόβο που αιωρείται ήδη στην αγορά ενισχύοντας το κλίμα αβεβαιότητας και ασκώντας, όπως είναι αναμενόμενο, ανοδικές πιέσεις στις διεθνείς τιμές πετρελαίου.

Ακόμη και πριν από τις κυρώσεις και τον πόλεμο στην Ουκρανία, παράγοντες της διεθνούς αγοράς προειδοποιούσαν για τριψήφιες τιμές το 2022 λόγω των υποεπενδύσεων, της μείωσης της παραγωγής και της στενότητας στην αγορά.

Κατά τους τελευταίους μήνες παγκοσμίως αλλά και στην Ελλάδα, τα ακριβά καύσιμα έχουν καταστεί η νέα κανονικότητα και οι χώρες λαμβάνουν έκτακτα μέτρα μέσω επιδοτήσεων ή μείωσης των φόρων.

Καύσιμα: Ποιες είναι οι τιμές στην Ελλάδα

Προς το παρόν, στην Ελλάδα εδώ και λίγες ημέρες, η μέση πανελλαδική τιμή του πετρελαίου κίνησης καταγράφει μικρή πτώση λόγω της ενσωμάτωσης της έκπτωσης που εφαρμόζεται απευθείας στην αντλία.

Έτσι, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, την Δευτέρα, η μέση πανελλαδική τιμή του πετρελαίου κίνησης ήταν 1,894 ευρώ το λίτρο από 1,939 που ίσχυε την προηγούμενη εβδομάδα.

Ωστόσο, όπως εξηγούν πηγές της αγοράς, αν η διεθνής τιμή πετρελαίου ακολουθήσει εκ νέου μια ξέφρενη πορεία σαν εκείνη που κατέγραψε πριν από έναν περίπου μήνα, η έκπτωση θα εξανεμιστεί καθώς η νέα πραγματικότητα θα υποδεικνύει αισθητά υψηλότερες τιμές.

Πάνω από τα 2 ευρώ εξακολουθεί να πωλείται η βενζίνη

Σε υψηλά επίπεδα εξακολουθεί να κινείται η τιμή της βενζίνης, η οποία ξεπερνά τα 2 ευρώ με τη μέση πανελλαδική τιμή να διαμορφώνεται στα 2,059 ευρώ το λίτρο.

Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς την τιμή της 28ης Μαρτίου, σε ευρωπαϊκό επίπεδο η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη εξάδα των χωρών με την πιο ακριβή βενζίνη.

Σύμφωνα με το globalpetrolprices.com, η μέση τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα ανερχόταν στα 2,067 ευρώ το λίτρο ακολουθώντας την Ολλανδία (2,291 ευρώ το λίτρο), τη Νορβηγία (2,233 ευρώ το λίτρο), τη Φιλανδία (2,145 ευρώ το λίτρο), τη Δανία (2,129 ευρώ το λίτρο) και τη Γερμανία (2,70 ευρώ το λίτρο). Aπό την άλλη, οι χαμηλότερες τιμές εντοπίζονται στη Ρωσία (0,492 ευρώ το λίτρο), τη Λευκορωσία (0,615 ευρώ το λίτρο) και την Ουκρανία (1,049 ευρώ το λίτρο).

Πότε ανοίγει η επιδότηση καυσίμων

Μέχρι τα μέσα Απριλίου αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για την επιδότηση καυσίμων στους δικαιούχους. Η διαδικασία καταβολής της επιδότησης καυσίμων αναμένεται να διαρκέσει συνολικά τρεις μήνες, θα πραγματοποιείται μέσω της διαδικτυακής πύλης gov.gr και δεν απαιτούνται δικαιολογητικά ή αποδείξεις.

Απαραίτητες προϋποθέσεις για να λάβει την επιδότηση ο δικαιούχος είναι να παρουσιάζει δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ και να είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδος και δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν τα φυσικά πρόσωπα συμπεριλαμβανομένων και των ελεύθερων επαγγελματιών.

Το δηλωθέν όχημα πρέπει να είναι σε κυκλοφορία και να είναι ασφαλισμένο ενώ κάθε φυσικό πρόσωπο έχει δικαίωμα να αιτηθεί για ένα μόνο όχημα (στο οποίο πρέπει να διαθέτει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας σε όχημα ή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης). Ωστόσο, σε περίπτωση συζύγων εάν ο καθένας διαθέτει αυτοκίνητο στο όνομά του, τότε μπορούν να επιδοτηθούν και για τα δύο, αρκεί το οικογενειακό τους εισόδημα να μην ξεπερνάει τις 30.000 ευρώ.

Όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, η επιδότηση μπορεί να προσαυξηθεί κατά 5 ευρώ σε όσους επιλέξουν την ψηφιακή κάρτα. Συγκεκριμένα, το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται σε:

50 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες οχημάτων (πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων) με κύρια κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας,

40 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες οχημάτων (πλην μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων) με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα,

35 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων με κατοικία στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ιονίων Νήσων, Κρήτης, στην Περιφερειακή Ενότητα Νήσων της Περιφέρειας Αττικής και στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, και 30 ευρώ για δικαιούχους-ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών-μοτοποδηλάτων, με κύρια κατοικία στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Τι συμβαίνει με την κατανάλωση στα αυτοκίνητα – Όσα πρέπει να ξέρετε

Ανάλογα με το όχημα, η μέση κατανάλωση καυσίμου μπορεί να κυμαίνεται από δύο λίτρα (στα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα) μέχρι πάνω από 12 λίτρα στα μεγάλα SUV οχήματα ανά 100 χιλιόμετρα.

Οι διαφορές μεταξύ των επιμέρους αυτοκινήτων οφείλονται, κυρίως, στην χωρητικότητα του κινητήρα, στην τεχνική κατάσταση, στη σχεδίαση και στο στυλ οδήγησης του οδηγού. Η κατανάλωση, με την υψηλή τιμή καυσίμων το τελευταίο χρονικό διάστημα, είναι στοιχείο που ενδιαφέρει τους περισσότερους οδηγούς, καθώς τα έξοδα για καύσιμα αποτελούν μεγάλο μέρος του κόστους λειτουργίας ενός αυτοκινήτου.

Επιπλέον, τα αυτοκίνητα ευθύνονται για το 15% περίπου των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ και η καύση ενός λίτρου καυσίμου παράγει πολλές εκατοντάδες γραμμάρια CO2, επιβαρύνοντας σε μεγάλο βαθμό το περιβάλλον. Μια τόσο υψηλή συμβολή στη ρύπανση καθιστά σημαντικό για κάθε οδηγό να γνωρίζει από τι εξαρτάται η κατανάλωση καυσίμου και πώς μπορεί να μειωθεί.

Έτσι λοιπόν, το μέγεθος και η ισχύς του κινητήρα καθώς και η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στη μονάδα μετάδοσης κίνησης έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου. Τα σύγχρονα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με πρόσθετες λύσεις που μειώνουν τις εκπομπές επιβλαβών ουσιών. Είναι επίσης σημαντικό, να δοθεί προσοχή στην ποιότητα του καυσίμου, καθώς και στην τεχνική κατάσταση του οχήματος.

Ο οδηγός ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την κατανάλωση καυσίμου. Η οικολογική οδήγηση βοηθά στην μείωση του καυσίμου, ενώ θα πρέπει να αποφεύγονται οι απότομες αλλαγές, όπως επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.

Η σωστή χρήση των ταχυτήτων είναι ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου, ενώ επίσης μια καλή πρακτική είναι να χρησιμοποιεί ο οδηγός το φρενάρισμα του κινητήρα και να παρακολουθεί τις στροφές του κινητήρα για να μπορεί να αλλάζει ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Όταν ένας οδηγός θέλει να δει την μέση κατανάλωση καυσίμου, μπορεί απλά να διαιρέσει τον όγκο του καυσίμου που χρησιμοποιήθηκε με τον αριθμό των διανυόμενων χιλιομέτρων και στη συνέχεια να το πολλαπλασιάσει επί το 100. Όμως η συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων είναι σε θέση να εμφανίσει την τρέχουσα κατανάλωση καυσίμου, αλλά και την μέση κατανάλωση.

Αυτό επιτυγχάνεται καθώς ο ενσωματωμένος υπολογιστής του αυτοκινήτου παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση πολλών αισθητήρων, συμπεριλαμβανομένων αυτών που βρίσκονται στα μπεκ ψεκασμού καυσίμου.

Έτσι σε συνδυασμό με πληροφορίες σχετικά με την πίεση καυσίμου και άλλες παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, το όχημα είναι σε θέση να παρέχει μια εκτίμηση της κατανάλωσης καυσίμου σε μια δεδομένη στιγμή.

Ο μοντέρνος και αεροδυναμικός σχεδιασμός επιτρέπει τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Τα περισσότερα εξαρτήματα στα αυτοκίνητα είναι κατασκευασμένα από ελαφριά υλικά (πλαστικό, ανθρακονήματα, αλουμίνιο κ.α), με στόχο να μειωθεί αισθητά το βάρος ενός αυτοκινήτου.

Η σημαντικότητα του βάρους εντοπίζεται κυρίως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που οι κατασκευαστές διαρκώς αναζητούν τρόπους μείωσης του βάρους, αλλά και της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που μειώνουν την αντίσταση του αέρα και αυξάνουν την αυτονομία του οχήματος.

Ακολουθήστε τον www.oparlapipas.gr στο (facebook) και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις