Αίσθηση Ελευθέριας... Νιώστε τη!!! Με τον Χρήστο Παπαπαναγιώτου Frik 22/5/2022

Τρίτη 26 Απριλίου 2022

Σεισμός στην αγορά! Επιστροφή για πασίγνωστη αλυσίδα σουπερ μαρκετ – Τι αλλάζει


 Σουπερ μαρκετ: Επιστροφή στην Ελλάδα είναι έτοιμη να κάνει πολύ γνωστή αλυσίδα τροφίμων. Δείτε ποια είναι και τι αλλαγή φέρνει.

Στην ελληνική αγορά επιστρέφει η Carrefour, δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή της, εισάγοντας μάλιστα ένα νέο μοντέλο λειτουργίας χωρίς προσωπικό με αυτόματη εξυπηρέτηση και αισθητήρες, ένα μοντέλο που είναι αρκετά διαδεδομένο στο εξωτερικό.

Σε πρώτη φάση θα ανοίξουν πέντε καταστήματα, τα οποία θα λειτουργήσουν σε τουριστικές περιοχές με ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης από ότι στο παρελθόν, ενώ οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται εντός των επόμενων ημερών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Carrefour, η επανεκκίνηση του brand στην χώρα μας και η προσφορά των προϊόντων Carrefour στους Έλληνες πελάτες αλλά και τους τουρίστες θα πραγματοποιηθεί μέχρι την Άνοιξη με τα πρώτα εγκαίνια να λαμβάνουν χώρα στην Κρήτη.

Σουπερ μαρκετ: Η επίσημη ανακοίνωση της αλυσίδας

«Η συνεργασία έχει ως στόχο την τοποθέτηση και ανάπτυξη των σημάτων Carrefour στην ελληνική επικράτεια. Τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν στην Ελλάδα έως το καλοκαίρι του 2022» αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση. Από την ίδια ανακοίνωση προκύπτει ότι τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν στην Κρήτη.

«Το σήμα και τα προϊόντα της Carrefour είναι ευρέως γνωστά στην Ελλάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που έχουμε τη δυνατότητα να προφέρουμε ξανά στους Έλληνες καταναλωτές ό,τι καλύτερο διαθέτουμε.

Ο Όμιλος Teleunicom και η θυγατρική του Retail & more, είναι για εμάς η καλύτερη βάση για να μπούμε γρήγορα και αποτελεσματικά στην ελληνική αγορά. Με την είσοδο στην Ελλάδα το 2022, η Carrefour International Partneship ενισχύει την αναπτυξιακή της πορεία σε νέες αγορές» δήλωσε ο Patrick Lasfargues, Executive Director της Carrefour International Partnerships.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την επαναφορά των σημάτων και των καινοτόμων εμπορικών μοντέλων της Carrefour στην Ελλάδα. Οι Έλληνες καταναλωτές θα ζήσουν την εμπειρία ενός πρωτοποριακού omnichannel οικοσυστήματος που θα προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμα σε όλους», υποστήριξε ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, CEO της Retail & more.

«Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα της λιανικής και των τροφίμων και ήταν μεγάλη μας επιθυμία να επαναφέρουμε την Carrefour στην ελληνική αγορά. Στις συζητήσεις μας με την Carrefour International Partnership, επιβεβαιώθηκαν πλήρως ο στρατηγικός σχεδιασμός και η φιλοδοξία μας για τα brands της Carrefour» εξήγησε, από την πλευρά του, ο Βασίλης Παπαδόπουλος, CEO της Teleunicom.

Σουπερ μαρκετ: Γιατί γυρνάνε τα Carrefour στην Ελλάδα

Τρεις θεωρούνται οι βασικοί λόγοι πίσω από την απόφαση της Carrefour να δραστηριοποιηθεί ξανά στην ελληνική αγορά:

πρώτον, η μεγάλη δυναμική που εκτιμάται ότι υπάρχει στη μικρή λιανική, όπου και θα επιδιώξει συνεργασίες η εταιρεία.

δεύτερον, η πολύ καλύτερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour αποεπένδυσε από την Ελλάδα στην καρδιά της ύφεσης, το 2012.

τρίτον, ο νέος συνεργάτης, η εταιρεία Retail & More, θυγατρική του ομίλου AVE, συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη, θεωρείται φερέγγυος και αξιόπιστος.

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour, η οποία είχε ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα το 1999, αποχώρησε από την ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2012, πουλώντας το μερίδιο που είχε στην Carrefour – Μαρινόπουλος (50%) στον όμιλο Μαρινόπουλου.

Έρχονται αλλαγές στα σούπερ μάρκετ

Αλλαγές τεκτονικού χαρακτήρα στην καθημερινή λειτουργία των σουπερ μαρκετ, καθώς και στη σχέση τους με τον καταναλωτή προκαλεί το πληθωριστικό «σοκ» που πλήττει εδώ και μήνες την ελληνική οικονομία και δυστυχώς, ολοένα και εντείνεται.

Προτού εξαλειφθεί η υγειονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία, η χώρα – όπως και ολόκληρος ο πλανήτης – βρίσκεται αντιμέτωποι με τεράστιες πληθωριστικές πιέσεις, οι οποίες ωθούν στα ύψη τις τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών και ψαλιδίζουν επικίνδυνα το διαθέσιμο εισόδημα του μέσου ελληνικού νοικοκυριού.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Μάρτιο ο πληθωρισμός σημείωσε εκρηκτική άνοδο κατά 8,9% τον Μάρτιο, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα σε διάστημα 27 ετών και καταγράφοντας τον αντίκτυπο της ακρίβειας μόλις τον πρώτο μήνα του πολέμου στην Ουκρανία. Ο Γενικός Δείκτης Τιμών είχε αυξηθεί κατά 7,2% τον Φεβρουάριο, 6,2% τον Ιανουάριο και 5,1% τον Δεκέμβριο.

Αυτή η νέα πραγματικότητα καθρεφτίζεται έκδηλα στα ράφια των σουπερ μαρκετ, με τις τιμές των αγαθών να έχουν πάρει την ανηφόρα και τους καταναλωτές να μοιάζουν ανήμποροι να αντιδράσουν μπροστά σε αυτό το επιθετικό κύμα ακρίβειας.

«Η νέα κανονικότητα χαρακτηρίζεται από μεγάλη αβεβαιότητα και τεράστια ανησυχία. Η υγειονομική κρίση δεν έχει ακόμη τελειώσει και τα προβλήματα που πυροδότησε η πανδημία σε εφοδιαστική αλυσίδα και μεταφορές δεν έχουν ακόμη αποκατασταθεί», σχολίασε πρόσφατα, μιλώντας στο Food retail CEO Forum, η εμπορική διευθύντρια της IRI Hellas, Δήμητρα Κατσίπη, προσθέτοντας πως ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδεινώνει περαιτέρω μια ήδη δύσκολη κατάσταση.

Σύμφωνα με την ίδια, η διαρκής άνοδος των τιμών το τελευταίο διάστημα έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ανησυχία ξεκινάει από τους προμηθευτές, συνεχίζεται στους λιανέμπορους για να περάσει τελικά στους καταναλωτές. Αφουγκραζόμενη τα τεκταινόμενα στην αγορά η κυρία Κατσίπη έκανε λόγο για «βομβαρδισμό» ανατιμήσεων στις διαπραγματεύσεις προμηθευτών και λιανέμπορων, αφού πολλές φορές οι αυξήσεις τιμών είναι διψήφιες. Ωστόσο, όπως εξήγησε, υπάρχει ένα κενό… συγχρονισμού με τον καταναλωτή, ο οποίος αντιλαμβάνεται σε δευτερεύοντα χρόνο το μέγεθος των ανατιμήσεων. Πρόκειται για μια κατάσταση η οποία είναι γνωστή με τον όρο «sticker shock» και αφορά στη συγκεκριμένη στιγμή που αντιλαμβάνεται κανείς την κρίση.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της NielsenIQ για την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, Βάιο Δημοράγκα, ο πληθωρισμός είναι η νέα πραγματικότητα που χτύπησε την πόρτα της Ελλάδας. «Ο πληθωρισμός είναι εδώ, έχει κάνει την εμφάνισή του στα σούπερ μάρκετ και οι καταναλωτές το αισθάνονται», εξήγησε ο ίδιος για να επισημάνει πως σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες έρευνες, σχεδόν εννέα στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν πως έχουν γίνει ορατές οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων.

Για τον κ. Δημοράγκα θεωρείται εύλογο πως η άνοδος των τιμών θα οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης, ωστόσο δεν έχει παρατηρηθεί τουλάχιστον έως τώρα κανένα φαινόμενο πανικού από την πλευρά των καταναλωτών. Μάλιστα, όπως σημείωσε, το 2022 δεν ξεκίνησε άσχημα ως προς τις πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών.

Έτσι ψωνίζουν πλέον οι Έλληνες στα σούπερ μάρκετ

«Πλέον ο καταναλωτής που έχει μπει σε ένα σούπερ μάρκετ για να ψωνίσει, θυμίζει ένα μικρό παιδί. Ένα μικρό παιδί που κοιτάζει τα ράφια και δεν ξέρει τι να κάνει, γιατί σκέφτεται πως υπάρχουν πολλά προϊόντα τα οποία (λόγω ακρίβειας) δεν μπορεί να τα έχει». Με αυτό τον τρόπο περιέγραψε τον καταναλωτή στην εποχή του πληθωρισμού και της αβεβαιότητας του πολέμου στην Ουκρανία ο Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσές, κατά την παρουσία του στο Food retail CEO Forum.

Σύμφωνα με τον κ. Κιοσέ, βασικότερο κριτήριο για τα ψώνια του Έλληνα – στη σκιά του πληθωρισμού – είναι τα χρήματα και όχι η ποιότητα. Λόγω των διαρκών ανατιμήσεων σε βασικά είδη διατροφής, ο Έλληνας ενδιαφέρεται «να τα φέρνει βόλτα οικονομικά». Επομένως, αλλάζει το σύνολο της αγοραστικής του συμπεριφοράς προκειμένου να το προσαρμόσει στις έκτακτες ανάγκες που προστάζει η τρέχουσα περίοδος.

Οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον λιγότερα προϊόντα, ψωνίζουν εξυπνότερα και χωρίς διάθεση να δημιουργήσουν αποθέματα. Μάλιστα δεν είναι λίγοι όσοι αποφεύγουν να προβούν σε αγορές, ώστε να έχουν πάντοτε στην άκρη χρήματα, τα οποία μπορεί να αξιοποιηθούν σε περίπτωση ανάγκης.

Όπως σημείωσε ο κ. Κιοσές, η κύρια «υπερδύναμη» των καταναλωτών είναι εκείνη των προσφορών, τις οποίες ξέρουν, θέλουν κι εμπιστεύονται από την εποχή της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα. Οι καταναλωτές σήμερα κάνουν εκπτώσεις στις επιθυμίες τους, στρεφόμενοι, σύμφωνα με τον κ. Δημοράγκα σε αρκετές πιο φθηνές μάρκες προϊόντων, ενώ δεν διστάζουν το άνοιγμά τους σε περισσότερα καταστήματα, ώστε να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες επιλογές.

Ακολουθήστε τον www.oparlapipas.gr στο (facebook) και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις