Ενα από αυτά έπεσε σήμερα στις 12:15 βορειοανατολικά της Σκύρο και ενώ επέστρεφε στη βάση του, την 135 Σμηναρχία Μάχης μετά από αποστολή αναχαίτισης.
Ποια είναι τα M2000-5
Τα M2000-5 είναι μέρους του προγράμματος απόκτησης συνολικά 25 αεροσκαφών αυτού του τύπου.
Tα 15 αποκτήθηκαν από τη Γαλλία, ενώ τα υπόλοιπα 10 είναι αεροσκάφη Μ2000 της ΠΑ, τα οποία αναβαθμίστηκαν σε Μ2000-5, στο εργοστάσιο της ΕΑΒ.
Τα M2000-5 είναι μέρους του προγράμματος απόκτησης συνολικά 25 αεροσκαφών αυτού του τύπου.
Tα 15 αποκτήθηκαν από τη Γαλλία, ενώ τα υπόλοιπα 10 είναι αεροσκάφη Μ2000 της ΠΑ, τα οποία αναβαθμίστηκαν σε Μ2000-5, στο εργοστάσιο της ΕΑΒ.
Η αναβάθμιση περιλάμβανε την αντικατάσταση του συνόλου του ηλεκτρονικού εξοπλισμού και των μεταφερόμενων όπλων, μετατρέποντάς το σε ένα από τα ικανότερα αεροσκάφη αναχαίτισης.
Το σύγχρονο μαχητικό είναι εξοπλισμένο με προηγμένης τεχνολογίας όπλα αέρος-αέρος
Τα φτερά έχουν το σχήμα χαμηλά τοποθετημένων Δέλτα με κομμένες άκρες και η άτρακτος έχει το σχήμα σωλήνα με οξεία μύτη και καλύπτρα θέσεως πιλότου σε μορφή φυσαλίδας. Εξειδικεύτηκε από την αρχή στις αναχαιτίσεις παντός καιρού, είναι ένα από τα πιο ικανά μαχητικά στον κόσμο με υψηλή ευελιξία στις αερομαχίες με εχθρικά αεροσκάφη.
Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος ενός τέτοιου μαχητικού αγγίζει τα 27 εκατομμύρια ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις
- Πλήρωμα: 1
- Κινητήρας: by pass turbofan SNECMA M53 P2 jet engine with afterburner/Ώση: 9.8 τόνοι (21,400 λίβρες)
- Εκπέτασμα Πτερύγων: 9.13μ
- Μήκος: 14.36μ
- Μέγιστη ταχύτητα: 2,530χλμ την ώρα ή 2.2 Mach
- Μέγιστο ύψος: Πάνω από 15,240μ. ή 50.000 πόδια
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ (ΕΔΩ)
Μέσα στο πιλοτήριο ενός Μirage 2000-5 – Η θέση του χειριστή στο «glass cockpit» σε κατάσταση αναχαίτισης – Eικόνες
«Glass cockpit» ή αλλιώς «γυάλινο πιλοτήριο» αποκαλούν οι ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας το πιλοτήριο των Μιράζ 2000-5.
Στο «glass cockpit», όλα τα δεδομένα του Μιράζ 2000-5 έρχονται στον πιλότο, τα οποία μπορεί μετά αυτός να εκμεταλλευτεί με πάρα πολύ εύκολο τρόπο.
Ο θάλαμος διακυβέρνησης του γαλλικής προέλευσης μαχητικού, αποτελείται από:
- το Head-up-Display (HUD),
- δύο έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών,
- μια οθόνη παρουσίασης της τακτικής κατάστασης κεντρικά εγκατεστημένη
- μία οθόνη εγκατεστημένη στην ευθεία του οπτικού πεδίου του πιλότου
- Ετσι έχει την απεικόνιση των ενδείξεων του ραντάρ, συνδυάζοντας δεδομένα πτήσης από το HUD
Η σχεδιαστική αυτή καινοτομία αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του Mirage 2000-5.
Σε συνδυασμό με το Data Link μπορεί αυτός να κάνει την αποστολή όσο πιο εύκολα μπορεί, και να έχει πολύ καλά αποτελέσματα, λένε χειριστές του μαχητικού.
Σε συνδυασμό με το Data Link μπορεί αυτός να κάνει την αποστολή όσο πιο εύκολα μπορεί, και να έχει πολύ καλά αποτελέσματα, λένε χειριστές του μαχητικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου