Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2022

Παιδική παράσταση με Mότσαρτ γυναίκα και λεσβιακά φιλιά


 Μείζον ζήτημα έχει προκύψει με το Μπαλέτο «Μότσαρτ», που αυτή την περίοδο ανεβαίνει καθημερινά στον «Απόλλωνα» αποκλειστικά για σχολεία από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, με την επιλογή του καλλιτεχνικού διευθυντή του Λουκά Θάνου, να αναθέσει σε γυναίκα τον βασικό ρόλο του μουσουργού Μότσαρτ!

Οι σκηνές που η χορεύτρια, ως «Μότσαρτ», παντρεύεται μια άλλη γυναίκα χορεύτρια, τη φιλάει και ανταλλάσσει όρκους αιώνιας πίστης και αγάπης, έχουν ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων μεταξύ σχολείων και γονέων!

Όπως αναφέρει το pelop.gr, διευθυντές σχολείων της Πάτρας, μετά από οργισμένες αντιδράσεις γονέων, αποφασίζουν να μην στείλουν τις τάξεις τους, στις καθημερινές παραστάσεις της παιδικής σκηνής της τοπικής αυλαίας, ενώ και εκπαιδευτικοί φαίνεται να διαφωνούν με την επιλογή ανάθεσης ανδρικού ρόλου, σε γυναίκα. Διευθυντής σχολικού συγκροτήματος της Πάτρας, που για ευνόητους λόγους θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του, εξηγεί:

«Μας τηλεφωνούν μαμάδες και μας ρωτούν με αγωνία και ενόχληση, τι θα πρέπει να απαντήσουν στα παιδιά τους που έχουν δει την παράσταση, όταν τους ρωτούν “γιατί ο Μότσαρτ, είναι γυναίκα;” και “πώς γίνεται μία γυναίκα, να παντρεύεται μια άλλη γυναίκα;”. Έχουμε έρθει σε πολύ δύσκολη και αμήχανη θέση. Και πώς μπορείς να δώσεις μια κατάλληλη εξήγηση για το ευαίσθητο αυτό θέμα, σε παιδιά ηλικίας 6 και 8 χρόνων; Όπως καταλαβαίνετε, άλλο είναι το μοντέλο της οικογένειας που έχουν ως πρότυπο τα παιδιά. Εκτός κι αν γίνεται εσκεμμένα, ακριβώς για να αλλάξουν στα μάτια και την συνείδηση των παιδιών, αυτά τα πρότυπα, στο όνομα της αμφισεξουαλικότητας και της ομοφυλοφιλίας…».

Λουκάς Θάνος: Οι περούκες που δεν στέκονται

Ποια είναι όμως η εξήγηση που δίνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας;

«Η επιλογή μου να βάλω γυναίκα στον ρόλο του Μότσαρτ, δεν είχε καμία απολύτως σκοπιμότητα. Έγινε απλά και μόνο, διότι δεν μπορούσα να βρω άνδρα χορευτή, με τη μικροσκοπική σωματοδομή και την παιδικότητα στην όψη που απαιτείται να έχει κάποιος για να αναπαραστήσει πειστικά τον Μότσαρτ, ο οποίος ήταν στην πραγματικότητα μικροσκοπικός. Φυσικά άνδρα θα διάλεγα για τον ρόλο, αλλά δεν είχα χορευτή, με αυτές τις προδιαγραφές. Προσπάθησα να φέρω κάποιους από την Αθήνα, αλλά δεν μπορούσαν», αναφέρει ο Λουκάς Θάνος.

«Κατανοώ τις αντιδράσεις των γονέων»

Όσο για τις αντιδράσεις που έχουν προκύψει, ο κ. Θάνος δείχνει να τις κατανοεί: «Καταλαβαίνω τις αντιδράσεις των γονέων! Έχουν ένα δίκιο! Γιατί πραγματικά σας λέω, δεν ήταν πρόθεσή μου να βάλω μια γυναίκα, να κάνει τον Μότσαρτ. Δεν βρήκα όμως κατάλληλο άνδρα. Φυσικό είναι να αντιδράσουν έτσι κάποιοι γονείς. Καταλαβαίνω ότι κάποιους ανθρώπους τούς ενοχλεί. Ειδικά στη σκηνή εκείνη του γάμου, που η Μαρία Κίκινα, ως Μότσαρτ, κάνει χειροφίλημα στη σύζυγό της. Όμως δεν ήθελα να προκαλέσω. Και δεν θα το έκανα ούτε σε πειραματική σκηνή, πόσω μάλλον σε μία παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά.»

Ποια είναι όμως η εξήγηση;

«Αγοράσαμε περούκες για τους χορευτές, οπότε σε αυτή την περίπτωση και η εικόνα της χορεύτριας ως Μότσαρτ, θα ήταν εντελώς διαφορετική. Θα είχε μεταμορφωθεί σε αγοράκι. Αλλά την ‘‘πατήσαμε’’, γιατί δυστυχώς, τεχνικά δεν ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθούν οι περούκες. Και αυτό, γιατί με τη διαρκή κίνησή των χορευτών στη σκηνή, έπεφταν συνεχώς από τα κεφάλια τους! Μας έχουν μείνει οι περούκες στο θέατρο!».

«Δεν προκρίνω την ομοφυλοφιλία»

«Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα να την προκρίνω. Το να παροτρύνεις και να πιέζεις ένα άτομο να γίνει ομοφυλόφιλο, επειδή ίσως είναι της μόδας, έχει μεγάλη απόσταση και σε καμία περίπτωση δεν με βρίσκει σύμφωνο. Εγώ έχω ανάγκη να βλέπω ξεχωριστά τα φύλα στη σκηνή και δεν έχω ποτέ άνδρες χορευτές θηλυπρεπείς».

Τι έλεγε σε άλλη ανάρτηση στο fb του κ. Θάνου όμως διαβάζουμε με απορία:

Καταλαβαίνω τους φόβους, τους ενδοιασμούς τις ομοφοβικες δολοπλοκίες αλλά ως δημιουργός, ελεύθερος προς την τέχνη μου όλα αυτά και άλλα πολλά δεν τα συμμερίζομαι και προχωρώ με βασικό στήριγμα αυτό που νιώθω και που εγώ το ονομάζω Βιολογική Ελευθερία. Λέγοντας Βιολογική Ελευθερία εννοώ την συμφιλίωση του Κορμιού με την Σκέψη. Το αντίθετο προκαλεί ακραία ψυχικά τραύματα και δύσκολη ,αλλά και απομακρυσμένη από την ευτυχία ζωή. Μην βιάζεστε κάποιοι να χαρείτε δείχνοντας μοχθηρά τα σαπισμένα δόντια σας. Οι τοξικές, ομοφοβικες, μεσαιωνικές τακτικές δεν με αγγίζουν. Η Αισθητική είναι η μόνη μου Ηθική. Και η αισθητική για μένα αυτό τον καιρό είναι μονάχα τα χαμόγελα των παιδιών και τα ξαφνικά και αυθόρμητα ξεσπάσματα των χειροκροτημάτων Τους καθώς παρακολουθούν κατανυκτικά την παράσταση Μότσαρτ, στον Ιερό Ναό της Τέχνης που είναι το Θέατρο Απόλλων, της αγαπημένης μου Πάτρας”.

Πραγματικά εντύπωση όμως προκαλεί η οργή ορισμένων “σκεπτόμενων” ανθρώπων, για το ότι οι γονείς δεν συμφωνούν με επιβεβλημένους προβληματισμούς σεξουαλικότητας στα παιδιά τους!

Συγκεκριμένα μαθαίνουμε ότι:

Ο δηλώσεις του κ. Θάνου χαρακτηρίστηκαν από πολλούς στον θεατρικό κόσμο και κυρίως από την LGBTQI+ κοινότητα ως σκοταδιστικές και ακραίες. Το ίδιο επικίνδυνες με αυτές των φερόμενων ως διαμαρτυρόμενων γονέων τους οποίου είπε ότι κατανοεί!. Ίσως και λίγο πιο επικίνδυνες καθώς μιλάμε για τέχνη. Μιλάμε για το ΔΗΠΕΘΕ, τη ναυαρχίδα του Θέατρου στην Πάτρα.

Υπογραμμίζουμε έτσι για την ιστορία, ότι τα περί θηλυπρεπούς αφορούν τον θεσμικό ρόλο του κ. Θάνου. Και εδώ έχουμε αθέμιτη διάκριση στο εργασιακό περιβάλλον, όπως ακριβώς την απαγορεύει ο νόμος. Έχει δηλαδή συγκεκριμένες επιπτώσεις στα επαγγελματικά δικαιώματα των χορευτών και των ηθοποιών. (Που είναι ο ΣΕΗ;)

Λογική και αναμενόμενη η κωλοτούμπα του κ. Θάνου, ειδικά μετά τις διαστάσεις που πήρε το θέμα. Ωστόσο, αρκεί αυτή η χλιαρή προσπάθεια ανασκευής των εντυπώσεων; Κι αν αυτό αρκεί για τον καλλιτεχνικό διευθυντή, αρκεί και για την Δημοτική Αρχή; Η συνεχώς καταγγέλλουσα, κατά τα λοιπά, Δημοτική Αρχή της Πάτρας γιατί σιωπά σε αυτή την περίπτωση μπροστά στις απαράδεκτες δηλώσεις του εκλεκτού της;

Σε αυτές τις περιπτώσεις, για να γίνεσαι και λίγο πιστευτός ή έστω συμπαθής, ζητάς ένα συγνώμη στη σωστή πλευρά για όσα ελέχθησαν. Από τους θηλυπρεπείς που δεν προσλαμβάνεις π.χ. Όλα τα άλλα είναι σαπουνόπερες που δεν αγγίζουν κανένα στοιχειωδώς νοήμονα.

Αναρωτιώμαστε:

Υπάρχει ευθύνη για τους ανθρώπους που προάγουν σεξουαλικούς προβληματισμούς σε παιδιά και μάλιστα εν αγνοία των κηδεμόνων τους; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις