Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2022

Πετρέλαιο: Το ρωσικό Nτίζελ «πλημμυρίζει» την Eυρώπη παρά το Eμπάργκο


 Παραμένει στα ευρωπαϊκά ρεζερβουάρ το ρωσικό ντίζελ ακόμη και μετά την έναρξη ισχύος των απαγορεύσεων, αφού οι ρυθμιστικές αρχές δεν διαθέτουν εργαλεία για να εντοπίσουν την προέλευση του καυσίμου όταν έχει περάσει από άλλες χώρες.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπλόκαρε τις εισαγωγές ρωσικού αργού από τις 5 Δεκεμβρίου και συνεχίζει με τα ρωσικά προϊόντα πετρελαίου από τις 5 Φεβρουαρίου, καθώς επιχειρεί να στερήσει από τη Ρωσία έσοδα. Η Βρετανία τερμάτισε τις εισαγωγές πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου από τις 5 Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με το Reuters που επικαλείται πηγές της αγοράς, το πρόβλημα στον εντοπισμό του αργού μετά τη διύλιση και ανάμειξή του, δείχνει ότι είναι πιθανό το σενάριο ποσότητες ρωσικού ντίζελ να παραδοθουν σε χώρες όπως η Τουρκία και η Ινδία, και αυτές να το εξάγουν.

Η Ευρώπη προσπαθεί να αναπληρώσει έως και 600.000 βαρέλια ρωσικής προμήθειας ημερησίως , σύμφωνα με τον Eugene Lindell, αναλυτή στη συμβουλευτική FGE.

Ωστόσο, η κακή φήμη που σχετίζεται με την αγορά ρωσικών καυσίμων, σε συνδυασμό με τις ασφαλιστικές δυσκολίες, σημαίνει ότι μόνο περιορισμένες ρωσικές ποσότητες είναι πιθανό να βρουν το δρόμο τους στην Ευρώπη, μεταφερόμενοι από μικρούς παίκτες.

Τα ολλανδικά τελωνεία, τα οποία επιβλέπουν τον σημαντικό κόμβο εμπορίου και αποθήκευσης σε Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα, οι αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου και το Διεθνές Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων θα ελέγξουν τα επίσημα πιστοποιητικά προέλευσης για τα πλοία εισαγωγής.

Σε περίπτωση αμφιβολίας, τα τελωνεία του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ολλανδίας μπορούν να ζητήσουν πρόσθετα έγγραφα για τον προσδιορισμό της προέλευσης του εμπορεύματος, όπως συμβατικές συμφωνίες, τιμολόγια ή δελτία από φορτωτικές.

Το ICE θα εξετάσει επίσης τα πιστοποιητικά εκφόρτωσης και την απόδειξη από τα διυλιστήρια ότι το εμπόρευμα είναι τοπικά επεξεργασμένο.

Για να δεχθούν οποιοδήποτε ντίζελ ως μη ρωσικής προέλευσης, η Βρετανία, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το ICE απαιτούν να υποστεί ουσιαστική επεξεργασία εκτός Ρωσίας.

“Η επεξεργασία θεωρείται ουσιαστική μόνο εάν έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή ενός νέου προϊόντος ή αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό στάδιο στην παραγωγή και λαμβάνει χώρα σε επιχείρηση εξοπλισμένη για αυτόν τον σκοπό”, αναφέρει ο ιστότοπος της κυβέρνησης της Βρετανίας.

Η ανάμειξη του ρωσικού ντίζελ σε άλλη χώρα με ένα μη ρωσικό ισοδύναμο δεν θα άλλαζε την προέλευσή του, ενώ η διύλιση του ρωσικού αργού πετρελαίου Ουραλίων σε ντίζελ, σε άλλη χώρα, θα το έκανε.

Είναι όμως σχεδόν αδύνατο να εντοπιστεί η προέλευση του αναμεμειγμένου ή διυλισμένου ντίζελ και είναι δύσκολο να εντοπιστούν οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο (STS), πράγμα που σημαίνει ότι αυτές οι πτυχές των κυρώσεων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την «καλή θέληση» των παραγόντων, λένε δύο πηγές του κλάδου που μίλησαν στο Reuters.

Οι όγκοι των μεταφορτώσεων STS μεταξύ ρωσικών δεξαμενόπλοιων έχουν «αυξηθεί δραματικά» από τον Φεβρουάριο, δήλωσε η εταιρεία ναυτιλιακών αναλύσεων Windward.

Το ρωσικό ντίζελ είναι πιθανό να παραδοθεί και να επανεξαχθεί από χώρες όπως η Ινδία και η Τουρκία, ανέφεραν πηγές της αγοράς.

Η Ρωσία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον στόλο της για να μεταφέρει ντίζελ στην Τουρκία όπου μπορεί να μεταφερθεί σε δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους, δήλωσαν δύο πηγές της βιομηχανίας στο Reuters.

«Θα πίστευα ότι η Τουρκία επανεξάγει τα βαρέλια ή ίσως αντικαθιστά τη χώρα και την πρώην

«Θα μπορούσα να πιστεύψω ότι η Τουρκία επανεξάγει τα βαρέλια ή τα «βαφτίζει» εγχώρια και στέλνει στο εξωτερικό μεγαλύτερες ποσότητες από την παραγωγή της», είπε ο Kevin Wright, αναλυτής της Kpler.

Παράλληλα, αν και η Ευρώπη έχει ήδη αρχίσει να αντικαθιστά τις ρωσικές εισαγωγές ντίζελ με διυλισμένο προϊόν από τη Μέση Ανατολή, αναλυτές της αγοράς αναμένουν ότι η Ινδία θα διυλίσει περισσότερο ρωσικό αργό και θα αυξήσει τις εξαγωγές προς την Ευρώπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις