Κυριακή 2 Μαρτίου 2025

Τέμπη: Έρευνα για τις προδιαγραφές πυρασφάλειας στα τρένα της Hellenic Train / Τι είδους συμβολή θα μπορούσαν να έχουν στην πρόκληση της μεγάλης φωτιάς

 


Τα αίτια της εξάπλωσης της φωτιάς σε κάθε πιθανή λεπτομέρεια ψάχνουν οι άνθρωποι των αρμόδιων Επιτροπών, πέρα από τους συγγενείς των θυμάτων. Είναι χαρακτηριστικό πως έχουν σταλεί από ΕΟΔΑΣΑΑΜ στο εξωτερικό κομμάτια από τα καθίσματα του τρένου ώστε να πάρουν επίσημες απαντήσεις για το αν ήταν πυρίμαχα και αν ήταν σύμφωνα με τα πρωτόκολλα ασφαλείας που επιβάλλεται να υπάρχουν σε αυτά τα τρένα.

Αν αυτό δε συμβαίνει, επειδή αυτά είναι τρένα της Hellenic Train είναι αντιληπτό πως βρισκόμαστε απάναντι σε νέα δεδομένα.

Επειδή οι συγγενείς επιχείρησαν να κάνουν μια τέτοια έρευνα, αλλά δεν τα κατάφεραν. Όμως, μέσω της επιτροπής αυτής θα πάνε αυτά τα δείγματα στο εξωτερικό και θα έρθουν οι απαντήσεις για να δούμε αν υπήρχαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας, ή όχι.

Αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο για την ταχύτητα εξάπλωσης της φωτιάς και θα εξεταστεί η πιθανότητα να είχαν σωθεί οι άνθρωποι αν τα καθίσματα δεν ευνοούσαν τη φωτιά, όπως ανέφερε και η δημοσιογράφος του OPEN, Μίνα Καραμήτρου στο κεντρικόκ δελτίο ειδήσεων.

Οι αποκαλύψεις της Επιτροπής

Σύμφωνα με όσα έχει αποκαλύψει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα αίτια της πύροσφαιρας που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη κατέληγε στην ύπαρξη 2,5 τόνων εύφλεκτου υλικού, που στοίχισε τη ζωή σε 5-7 επιβάτες της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Σε εκτενές ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου στην εφημερίδα «Τα Νέα», αναλύονται όσα αναφέρονται στο πόρισμα, η αποτέφρωση του κοκπιτ της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας, οι μετακινήσεις επικίνδυνων φορτίων, καθώς και οι μαρτυρίες για τον έλεγχο και τη βλάβη στη Θεσσαλονίκη, που είχε ως αποτέλεσμα να αναχωρήσει με καθυστέρηση το εμπορικό τρένο.

«Το μυστικό της φονικής έκρηξης, -όπως δείχνουν πολλοί εμπειρογνώμονες - μπορεί να κρύβεται στο "άδειο" κόκπιτ στην πίσω πλευρά της δεύτερης μηχανής του εμπορικού τρένου! Το κόκπιτ αυτό, σύμφωνα με το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που παρουσιάστηκε χθες, έχει "εξαφανιστεί" από τον χώρο του τραγικού συμβάντος. Φέρεται να έχει διαλυθεί και αποτεφρωθεί από τη σύγκρουση και κυρίως την ανάφλεξή του, κάτι ωστόσο που δεν δικαιολογείται από τη θέση του στο εμπορικό τρένο και από τη μεταγενέστερη πορεία της φωτιάς», αναφέρει η εφημερίδα.

 Η χαλασμένη μηχανή

«Πρόκειται για τμήμα της μηχανής που πιθανόν να είναι αυτή που "χάλασε" περιέργως στη Θεσσαλονίκη λίγο πριν από την αναχώρηση, ενώ ακολούθησαν – όπως αναδεικνύεται από τη δικογραφία – και αντιφατικές αναφορές και καταγραφές για τον έλεγχό της στον εμπορευματικό σταθμό», προσθέτει το ρεπορτάζ.

Παράλληλα, μιλούν σιδηροδρομικοί για τις άτυπες συνεννοήσεις μεταξύ συναδέλφων -κυρίως μηχανοδηχών- εμπορικών τρένων για μεταφορές καυσίμων και αναλύονται κρίσιμα σημεία του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Στη βουλή η αντιπαράθεση την Τρίτη (4/3)

Μετά τον απόηχο των συλλαλητηρίων για τα Τέμπη που έγιναν την Παρασκευή (28/2) η συζήτηση για όλες τις εξελίξεις που αφορούν το δυστύχημα θα «περάσουν» στη Βουλή, όπου θα γίνει συζήτηση και κάθε πλευρά θα βάλει στο «τραπέζι» τα επιχειρήματα της.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης μίλησε για πολιτικές και όχι ποινικές ευθύνες του τότε υπουργού Μεταφορών Αχιλλέα Καραμανλή, αλλά και για τις ευθύνες που έχουν όλοι όσοι δεν υλοποίησαν την σύμβαση 717.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις