Σανδάλια Birkenstock, μπίρα Paulaner και κρασί Riesling: Πρόκειται για ορισμένα μόνο από τα γερμανικά προϊόντα που στο εξής θα είναι ακριβότερα για τους Αμερικανούς καταναλωτές, λόγω των δασμών 10% που επέβαλε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγωγές από την Ευρώπη - οι οποίοι μετά από 90 ημέρες ενδέχεται να σκαρφαλώσουν στο 20%.
Όπως σημειώνει το Reuters, η επιθετική πολιτική δασμών του Τραμπ δοκιμάζει τις σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Γερμανίας, απειλώντας το διμερές εμπόριο και εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους για την ήδη «λαβωμένη» γερμανική οικονομία.
Για τις γερμανικές επιχειρήσεις, το ερώτημα είναι αν οι Αμερικανοί καταναλωτές –που παραδοσιακά πληρώνουν παραπάνω για την αναγνωρισμένη ποιότητα των γερμανικών προϊόντων– θα συνεχίσουν να το κάνουν, σε μια περίοδο αυξημένων πιέσεων και φόβων για ύφεση στις ΗΠΑ.
Πράγματι, οι Αμερικανικοί δασμοί αυτοί έρχονται στη χειρότερη δυνατή στιγμή για τη Γερμανίας, καθώς οι οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι η αναταραχή στο εμπόριο ίσως οδηγήσει τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης στην τρίτη διαδοχική χρονιά ύφεσης, κάτι που θα ήταν πρωτοφανές.
Το 2024, οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, με διμερές εμπόριο αγαθών ύψους 253 δισ. ευρώ.
«Ένα πικρό χάπι» για καταναλωτές και παραγωγούς
Η Birkenstock, όπως και πολλές άλλες εταιρείες, ενδέχεται να μετακυλίσει το κόστος στους καταναλωτές μέσω αυξήσεων τιμών – αν και αρνήθηκε να απαντήσει ξεκάθαρα όταν ρωτήθηκε σχετικά από το Reuters.
Ωστόσο, ακόμη και με υψηλότερες τιμές, το brand μπορεί να διατηρήσει το πλεονέκτημά του, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν να προτιμούν την άνεση και την ποιότητα, όπως εξηγεί η Τζέσικα Ραμίρεζ, συνιδρύτρια της συμβουλευτικής εταιρείας The Consumer Collective.
Μια εβδομαδιαία έρευνα της Ένωσης Διανομέων και Λιανοπωλητών Υποδημάτων Αμερικής έδειξε ότι οι πωλήσεις παπουτσιών από την αρχή της προεδρίας Τραμπ έχουν μειωθεί κατά 9,5% σε σύγκριση με πέρυσι.
Η Birkenstock, πάντως, δηλώνει ότι δεν έχει παρατηρήσει μείωση της ζήτησης. Παράγει το 95% των παπουτσιών της στη Γερμανία, και χάρη στην κάθετη οργάνωση παραγωγής της, εκτιμά ότι είναι λιγότερο εκτεθειμένη στους δασμούς σε σύγκριση με άλλες εταιρείες.
Παρά τις αναταράξεις, συνεχίζει το επενδυτικό της σχέδιο στις ΗΠΑ, με στόχο να ανοίξει έως και πέντε νέα καταστήματα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, φτάνοντας τα 15.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου