Το βάρος σε θέματα καθημερινότητας ρίχνει η κυβέρνηση και στρέφει την προσοχή στο θέμα των παρεχόμενων υπηρεσιών από το δημόσιο αλλά και σε ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια στα πανεπιστήμια. Μια σειρά πρωτοβουλιών ξεδιπλώνονται σε διαφορετικά επίπεδα, με τους «γαλάζιους» να παρακολουθούν με προσοχή τα τελευταία δημοσκοπικά ευρήματα που καταγράφουν άνοδο των ποσοστών της Ν.Δ. μετά από μια δύσκολη περίοδο.
Σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα μιλήσει στην παρουσίαση της πλατφόρμας αξιολόγησης δημοσίων υπηρεσιών από πολίτες, στο Μέγαρο Μαξίμου. Το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί συνέντευξη τύπου των υπουργών Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιου και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου με θέμα: «Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης των υπηρεσιών Δημόσιας Διοίκησης από τους πολίτες».
Σύμφωνα με πληροφορίες το ερωτηματολόγιο θα καλύπτει υπηρεσίες όπου οι πολίτες σπανίως έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο με δημόσιους ή δημοτικούς υπαλλήλους, ωστόσο είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την ποιότητα της ζωής τους. Η αξιολόγηση θα γίνεται ανώνυμα, μέσω τακτικού ερωτηματολογίου που θα μπορούν να συμπληρώσουν εθελοντικά όσοι ενδιαφέρονται.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος τόνισε πως θα ανοίξει πλατφόρμα που θα μπορούν σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, κάτοικοι της Ελλάδας, να απαντήσουν σε περίπου 40 – 50 ερωτήσεις. Έτσι θα αξιολογούν μια σειρά υπηρεσιών είτε της κεντρικής κυβέρνησης (όπως για παράδειγμα είναι ο ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ, η ΑΑΔΕ, οι υπηρεσίες του gov. gr) είτε αρμοδιοτήτων της αυτοδιοίκησης (όπως είναι η καθαριότητα, το πράσινο, η κατάσταση των παιδικών χαρών). «Θα μπορούμε όλοι να αξιολογήσουμε την κατάσταση όλων αυτών των σημαντικών υπηρεσιών για την καθημερινότητα μας και για την ποιότητα ζωής μας με ασφαλή τρόπο μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή» είχε σημειώσει.
Η ανάλυση των στοιχείων που θα προκύψουν από τα σχόλια των πολιτών θα γίνεται σε πολλά επίπεδα: ανά φορέα, ανά υπηρεσία, ανά περιφέρεια, περιφερειακή ενότητα, δήμο και δημοτική ενότητα, ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικού κώδικα. Μάλιστα οι απαντήσεις θα εξετάζονται με βάση την ηλικιακή ομάδα των συμμετεχόντων.
Τέλος να σημειωθεί πως για τις υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση του πολίτη συνήθως γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο (όπως για παράδειγμα τα ΚΕΠ) σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης. Ουσιαστικά μετά την απομάκρυνση από το γκισέ ο πολίτης θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου θα μπορεί να αξιολογήσει τόσο την υπηρεσία όσο και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την κάλυψη των αναγκών του.
Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα πανεπιστήμια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου