Αυξημένα μέτρα ασφαλείας και συνεργασία με τις αρχές για την προστασία των πελατών
Αυξημένη ετοιμότητα και ιδιαίτερη προσοχή ζητούν οι ελληνικές τράπεζες από το συναλλακτικό κοινό, καθώς το τελευταίο διάστημα έχει καταγραφεί έξαρση περιστατικών ηλεκτρονικής απάτης, με τους δράστες να αποσπούν μεγάλα χρηματικά ποσά από τραπεζικούς λογαριασμούς.
Η νέα μέθοδος, γνωστή ως Caller ID Spoofing, επιτρέπει στους απατεώνες να καλούν τα θύματά τους από αριθμούς του εξωτερικού, οι οποίοι όμως εμφανίζονται στο κινητό ως οι επίσημοι αριθμοί των τραπεζών. Το αποτέλεσμα είναι οι πελάτες να πείθονται πως πρόκειται για γνήσιες τραπεζικές κλήσεις και να αποκαλύπτουν προσωπικά ή οικονομικά τους στοιχεία.
Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ), αντιλαμβανόμενη τη σοβαρότητα της κατάστασης, έχει ενεργοποιηθεί άμεσα, σε συνεργασία με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες της χώρας, προκειμένου να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.
Από τον Απρίλιο έχει ήδη τεθεί σε ισχύ φραγή εισερχομένων κλήσεων από συγκεκριμένους αριθμούς τηλεφώνου του εξωτερικού, που αναγνωρίστηκαν ως ύποπτοι και χρησιμοποιήθηκαν σε προσπάθειες εξαπάτησης πελατών. Οι αριθμοί αυτοί συλλέχθηκαν από τις ίδιες τις τράπεζες και κοινοποιήθηκαν στις αρμόδιες αρχές και στους παρόχους.
Η ανταπόκριση των τηλεπικοινωνιακών παρόχων υπήρξε άμεση, καθώς η πλειονότητα έχει ήδη εφαρμόσει τη φραγή των επικίνδυνων αυτών αριθμών, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάσχεση του φαινομένου.
Οι τράπεζες εφιστούν την προσοχή των πελατών τους να μην δίνουν ποτέ προσωπικά στοιχεία ή κωδικούς πρόσβασης μέσω τηλεφώνου, ακόμη και αν η κλήση φαίνεται να προέρχεται από αριθμό της τράπεζάς τους. Σε κάθε περίπτωση αμφιβολίας, συνιστούν άμεση επικοινωνία με το επίσημο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας ή επίσκεψη σε κατάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου