Σκηνικό γεμάτο σασπένς στήνεται γύρω από την ANES Ferries, με το καμάρι της γραμμής Αίγινας να μπαίνει στον κυκλώνα των δικαστικών αιθουσών και να καταλήγει στο σφυρί. Ο λόγος για το επιβατηγό–οχηματαγωγό πλοίο «Άγιος Νεκτάριος Αίγινας», που αντί να σαλπάρει για νησιωτικά ταξίδια, βρίσκεται τώρα στο στόχαστρο ηλεκτρονικού πλειστηριασμού.
Η μεγάλη ώρα έχει οριστεί για την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025. Η πρώτη προσφορά έχει καθοριστεί στο 1,7 εκατομμύριο ευρώ, ένα ποσό που μοιάζει μικρό μπροστά στη θάλασσα των οικονομικών προβλημάτων που κουβαλά το πλοίο. Επισπεύδων της υπόθεσης είναι ο έμπορος ναυτιλιακών χρωμάτων, Κωνσταντίνος Γαλατόπουλος, με απαίτηση… σχεδόν αστεία: λιγότερα από 10 χιλιάδες ευρώ! Όμως πίσω από αυτόν τον «σπινθήρα» ξεδιπλώνεται ένα κουβάρι που μυρίζει μεγάλη φουρτούνα.
Το πιστοποιητικό βαρών του Λιμεναρχείου Πειραιά αποκαλύπτει ότι το πλοίο είναι φορτωμένο με βαριές αλυσίδες χρέους. Υπάρχει προτιμώμενη υποθήκη 3,25 εκατομμυρίων ευρώ υπέρ της CrediaBank, αλλά και αναγκαστική κατάσχεση ύψους 208.732 ευρώ. Όλα αυτά κάνουν τον «Άγιο Νεκτάριο» να μοιάζει περισσότερο με πλοίο–φάντασμα των οικονομικών παρασκήνιων παρά με περήφανο καράβι του Σαρωνικού.
Το πλοίο, μήκους 75,25 μέτρων, ναυπηγημένο το 1999 στην Ελλάδα από χάλυβα και με δύο δυνατές μηχανές συνολικής ισχύος σχεδόν 4.000 ίππων, υπήρξε για χρόνια ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην Αίγινα και τον Πειραιά. Σήμερα όμως γράφει μια άλλη ιστορία: αυτή της παρακμής, των χρεών και των δικαστικών σφραγίδων.
Το ερώτημα που πλανάται είναι ποιος θα βάλει τελικά το χέρι και θα το αποκτήσει. Θα εμφανιστεί επενδυτής έτοιμος να το αναστήσει; Ή θα καταλήξει απλώς σε μια ακόμη τραγική ιστορία ελληνικής ακτοπλοΐας όπου οι αριθμοί «βούλιαξαν» τα όνειρα;
Η υπόθεση του «Αγίου Νεκταρίου Αίγινας» είναι ένα ηχηρό καμπανάκι: τα χρέη δεν κάνουν εξαιρέσεις, ούτε για εταιρείες με μακρά παρουσία στη θάλασσα. Και όσο η ANES Ferries προσπαθεί να κρατήσει το τιμόνι, η πραγματικότητα δείχνει πως το καράβι της κινδυνεύει να βρεθεί σε μόνιμη ξέρα.
Σε μια χώρα όπου οι θαλάσσιες γραμμές είναι οξυγόνο για τα νησιά, τέτοιες ιστορίες έχουν πάντα διπλό βάρος, δεν αφορούν μόνο μια εταιρεία, αλλά και την καθημερινότητα χιλιάδων επιβατών. Ο «Άγιος Νεκτάριος Αίγινας» μπορεί να αλλάξει χέρια, όμως τα ερωτήματα για το μέλλον της ελληνικής ακτοπλοΐας παραμένουν ανοιχτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου