Ένα αόρατο ντόμινο στήνεται γύρω από τα λιμάνια του κόσμου. Από την Ουάσιγκτον μέχρι τον Πειραιά, οι κινήσεις μοιάζουν να θυμίζουν σκάκι με πιόνια τα ίδια τα εμπορευματοκιβώτια. Οι Αμερικανοί, με μπροστάρη τον Donald Trump, άνοιξαν νέο μέτωπο απέναντι στην Κίνα, αποφασισμένοι να περιορίσουν την επέλαση των κινεζικών κολοσσών που απλώνουν τα δίχτυα τους από τον Ειρηνικό έως τη Μεσόγειο. Και μέσα σε όλο αυτό το γεωπολιτικό παιχνίδι, ο Πειραιάς βρίσκεται στο επίκεντρο.
Η Cosco, κρατικός γίγαντας του Πεκίνου, η οποία έχει μπει επίσημα στη «μαύρη λίστα» των ΗΠΑ και πιο συγκεκριμένα του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας με την κατηγορία της συνεργασίας με τον κινεζικό στρατό, ελέγχει το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι. Στα μάτια των Αμερικανών αξιωματούχων, η εικόνα ενός κινεζικού «φρουρίου» στην καρδιά της Μεσογείου προκαλεί σοβαρά ζητήματα για την γεωπολιτική σταθέροτηα.
Κι εκεί που οι στρατηγικές μάχες διεξάγονται σε διπλωματικά γραφεία, έρχεται η πραγματικότητα να αποκαλύψει βρώμικα μυστικά. Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ξεσκέπασε σκάνδαλο που μυρίζει από χιλιόμετρα. Περισσότερα από 2.400 κοντέινερ μπλοκαρίστηκαν στο λιμάνι του Πειραιά που εισάγονταν με «μαγειρεμένα» χαρτιά για να γλιτώσουν δασμούς και φόρους. Μια απάτη που φέρεται να στέρησε πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ από τα δημόσια ταμεία της χώρας μας.
Εδώ δεν μιλάμε για μικροκομπίνες, αλλά για καλοστημένο δίκτυο που δούλευε χρόνια. Η «Επιχείρηση Καλυψώ», όπως βαφτίστηκε η έρευνα, αποκάλυψε πως τα κινεζικά φορτία έμπαιναν στην Ευρώπη σχεδόν σαν να ήταν αόρατα. Το πιο πικάντικο; Τα έσοδα από την κομπίνα δεν έμεναν εδώ – ταξίδευαν πίσω στην Κίνα, μέσα από περίτεχνα κανάλια ξεπλύματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου