Δευτέρα, 13 Νοεμβρίου 2017

Χρυσοί Κανόνες Για Να Μην Πληγώνουμε Τα Συναισθήματα Των Ανθρώπων Γύρω Μας

Γνωρίζουμε όλοι ότι «τα λόγια πονάνε». Γνωρίζουμε επίσης, ότι έχουμε τη δυνατότητα, όταν απευθυνόμαστε σε κάποιον άνθρωπο, να ελέγχουμε τα λόγια μας. Συχνά, τα λόγια  που ακούσια ξεστομίζουμε είναι πιο επώδυνα για το άτομο
που μας πλήγωσε, ενώ για εκείνον που πληγώθηκε είναι ίσως τόσο δύσκολο να τα ξεπεράσει όσο και ο σωματικός πόνος.

Ίσως οι προσδοκίες σας επηρεάζουν τη συμπεριφορά των άλλων

Πώς θα αισθανόσασταν εάν τα λόγια σας ωθήσουν κάποιον άνθρωπο στο ν’ αλλάξει άρδην τη συμπεριφορά του και να πράξει τα αντίθετα από αυτά που πρέπει; Θα απογοητευόσασταν επειδή δε συμμορφώθηκε με την άποψή σας;

Οι άλλοι δεν είναι εμείς

Προτού μιλήσετε, να θυμάστε ότι είναι άδικο να συμπεριφερόμαστε στους γύρω μας περιμένοντας να αντιδρούν σαν εμάς. Οι άλλοι άνθρωποι κουβαλούν διαφορετικές εμπειρίες, πεποιθήσεις, αξίες, έχουν διαφορετικό σύστημα υποστήριξης και άλλα οικονομικά δεδομένα, καθώς και πολλά ακόμη: όλες αυτές οι παράμετροι καθιστούν τους άλλους ανθρώπους διαφορετικούς από εμάς, έτσι ώστε είναι μάταιο να αξιώνουμε  συμπεριφορά παρόμοια με τη δική μας σε παρόμοιες καταστάσεις.

Ορισμένες λέξεις είναι κοινωνικά απαράδεκτες

Αν κάποιος σας αποκαλούσε «χοντρό», μπορεί να σας πλήγωνε ή ενδεχομένως και όχι. Η αντίδραση και η ανταπόκριση σε έναν χαρακτηρισμό τέτοιου είδους εξαρτάται από εσάς και όχι από το τρίτο άτομο. Ανεξάρτητα από αυτό όμως, το επίθετο «χοντρός» δεν είναι όμορφο ούτε κολακευτικό στο πλαίσιο της κοινωνίας στην οποία ζούμε.
Κάντε το εξής τεστ: ρωτήστε τον εαυτό σας αν το καθημερινό σας λεξιλόγιο απαρτίζεται από ωραίους και ευγενικούς χαρακτηρισμούς, ή από πράγματα τα οποία θα λέγατε στον προϊστάμενό σας. Αν η απάντησή σας είναι αρνητική, τότε αντικαταστήστε τους χαρακτηρισμούς αυτούς με άλλες λέξεις για να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας. Να ρωτάτε τον εαυτό σας προτού μιλήσετε «Ποιο σκοπό εξυπηρετεί αυτό το οποίο λέω;».

Εξετάστε τις προθέσεις σας

Όταν μιλάτε, το κάνετε με σκοπό να βοηθήσετε, να ενημερώσετε, να εμψυχώσετε, να αποτρέψετε, ή να υποστηρίξετε; Γενικά, είναι ο σκοπός της κουβέντας σας σαφής; Οι περισσότεροι άνθρωποι μιλούν αποσκοπώντας στο να προσφέρουν βοήθεια, στους συνομιλητές τους όμως δημιουργείται η αίσθηση της κριτικής. Εάν γινόσασταν εσείς αποδέκτης των λόγων σας, θα σάς ακουγόσασταν δεσποτικός; Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσουμε τον συνάνθρωπό μας;

Αποφύγετε τα αδιάκριτα θέματα

Ορισμένα ζητήματα, όπως είναι τα οικογενειακά, τα ζητήματα υγείας, οι θρησκευτικές ή οι πνευματικές πεποιθήσεις, ζητήματα πολιτικά και προσωπικά μπορούν να προκαλέσουν αμηχανία, καθώς είναι συναισθηματικά ευαίσθητα ζητήματα. Σεβαστείτε την ιδιωτική ζωή του συνομιλητή σας και αγγίξτε κάποιο από τα παραπάνω ζητήματα μόνον μετά από τη συγκατάθεσή του.

Μην απομονώνετε τους ανθρώπους

Για παράδειγμα, αν κουβεντιάζουμε και, προκειμένου να κρατήσουμε κάποιον εκτός της συζήτησης, τού γυρίσουμε την πλάτη, πληγώνουμε τα συναισθήματα του ανθρώπου αυτού. Αν πρέπει να γίνει κάποια προσωπική συζήτηση τη συγκεκριμένη στιγμή, ζητήστε ευθέως την άδεια του ανθρώπου που θέλετε να παραμείνει εκτός και υποσχεθείτε να επανέλθετε στη συντροφιά του.

Οι αντιλήψεις μας σχετικά με το τι είναι επώδυνο διαφέρουν

Έστω και αν γνωρίζουμε ορισμένες λεπτομέρειες σχετικά με τη ζωή κάποιου ανθρώπου, είναι αδύνατον να ξέρουμε ποια είναι τα σημεία που του έχουν προκαλέσει ψυχικό πόνο. Είναι βέβαια, καλό να γνωρίζουμε τον συνομιλητή μας προσωπικά, κάτι τέτοιο ωστόσο δεν αρκεί προκειμένου να μην πληγώσουμε τον άνθρωπο αυτό με τα λόγια μας.

Κανείς μας δεν είναι τέλειος

Όλοι μας κάνουμε λάθη και όλοι μας έχουμε ελαττώματα. Το βρίσκετε ευχάριστο όταν οι άλλοι σάς θυμίζουν τα λάθη σας;

Αποφύγετε τον σχολιασμό της εξωτερικής εμφάνισης

Οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από την εμφάνιση, αξίζουν το σεβασμό μας. Η συνειδητή γνώση μίας πληγωμένης ψυχολογίας εξαρτάται από την ένταση της πληγής, την επιθυμία ν’ αποφύγουμε τον άνθρωπο πού μας την προκάλεσε καθώς και τα συναισθήματα που οδήγησαν στην αντίδρασή μας όταν πληγωθήκαμε.

Το γραπτό μήνυμα δεν υποκαθιστά τη φωνή ή την προσωπική επαφή

Στα γραπτά μηνύματα δεν μπορούμε να δούμε την έκφραση της αναστάτωσης στο πρόσωπο του άλλου. Η στεγνή ανάγνωση ενός μηνύματος από κάποιον που δε γνωρίζει τη συναισθηματική μας κατάσταση τη στιγμή εκείνη, μπορεί να τον πληγώσει.

Εάν έχετε να πείτε κάτι το οποίο ενδεχομένως παρερμηνευθεί, επιδιώξτε την προσωπική επικοινωνία ή μέσω κάμερας ή τηλεφωνικά. Τα εξωγλωσσικά στοιχεία, όπως είναι η διακύμανση της φωνής σας και η γλώσσα του σώματος συμβάλλουν στο να μην πληγώνουμε τους άλλους στην προσπάθειά μας να μοιραστούμε την ανησυχία μας.
flowmagazine.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις