Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2022

Kύμα ανατιμήσεων έως και τα τέλη του 2024! - Zούμε μια οικονομική «Αποκάλυψη»

 


Οι ανατιμήσεις σε προϊόντα διατροφής αλλά και σε είδη βασικής ανάγκης θα συνεχιστούν όχι μόνο τους προσεχείς μήνες, αλλά έως και τα τέλη του 2024 σε μια ξέφρενη κούρσα, που περισσότερο μπορεί να παρομοιαστεί με «γύρο του θανάτου» για τους καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν τις τσέπες τους να λεηλατούνται ανελέητα, χωρίς καμία κρατική προστασία.

Αυτή την ανατριχιαστική «πρόβλεψη», η οποία φαίνεται να επιβεβαιώνεται και από στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (σ.σ. η ενδιάμεση έκθεση της ΤτΕ προβλέπει ακρίβεια για τουλάχιστον 2 χρόνια ακόμη και σχολιάζει πως ο υψηλός πληθωρισμός «διαφαίνεται ότι αποκτά μονιμότερα χαρακτηριστικά), έκανε μέσω της ΕΡΤ και ο Πρόεδρος των Μικρών και Μεσαίων σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Γιάννης Πηλίδης

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, «ποδαρικό» στο νέο έτος θα κάνουν οι αυξήσεις σε σειρά προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, καθώς έχουν ήδη ενημερωθεί από τις εταιρείες για τις νέες ανατιμήσεις.

«Ανατιμήσεις θα δούμε από τον Γενάρη κυρίως στα απορρυπαντικά και καλλυντικά. Είναι οι πιο μεγάλες αυξήσεις, της τάξεως του 10%-18%, είναι πολύ σημαντικές. Στα τρόφιμα προς το παρόν θα είναι μικρότερες οι αυξήσεις, μιλάμε πάντα για τον Ιανουάριο», σχολίασε ο κ.Πηλίδης και πρόσθεσε πως «όλες οι εταιρείες των απορρυπαντικών ταυτόχρονα κάνουν ανατιμήσεις».

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών σχολίασε στην ΕΡΤ3 ότι πρόκειται για αισχροκέρδεια, καθώς «δεν είναι απαραίτητα πάντα το ενεργειακό κόστος αυτό που ευθύνεται». Από την πλευρά του, ο κ.Πηλίδης επεσήμανε γι’ αυτό το τσουνάμι των ανατιμήσεων, πως «δεν μπορώ να κρίνω αν είναι αισχροκέρδεια, ή όχι. Ο καθένας ξέρει τα κοστολόγιά του».

Σε ότι αφορά την κίνηση στα σούπερ μάρκετ, ο Πρόεδρος των Μικρών και Μεσαίων σούπερ Μάρκετ Ελλάδος επεσήμανε ότι ναι μεν η κίνηση είναι ίδια με πέρυσι, αλλά θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι «είναι περίπου ίδιος ο τζίρος με ανατιμημένα προϊόντα, διότι κατά μέσο όρο είναι ανατιμημένα τα προϊόντα κατά 10-12%, που σημαίνει ότι ο καταναλωτής αγοράζει περίπου 12% λιγότερα προϊόντα».

Η Κυβέρνηση την ίδια στιγμή, με επικοινωνιακά σόου, καλάθια και διάφορα pass, προσπαθεί να πείσει τους πολίτες ότι η μαυρίλα που επικρατεί στα οικονομικά τους, δεν είναι αυτό που νομίζουν, αλλά είναι… κοσμογονία.

Το 52% κόβει δαπάνες για τρόφιμα και βασικά αγαθά

Ανασφάλεια και φόβο αισθάνονται σχεδόν τέσσερις στους 10 Έλληνες σε σχέση με την οικονομική κατάσταση που βιώνουν σήμερα. Ενας στους πέντε καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος και ένας στους τέσσερις καταναλωτές θέρμανσης δηλώνουν ότι δεν είναι σε θέση να αποπληρώσουν τους αντίστοιχους λογαριασμούς. Περισσότεροι από τους μισούς (52%) περιόρισαν τις αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών, όπως τα τρόφιμα, ενώ το 70% δηλώνει ότι έχει περιορίσει τις δαπάνες ένδυσης – υπόδησης και τις δαπάνες ψυχαγωγίας και ταξιδιών.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την πρώτη πανελλαδική έρευνα οικονομικής συγκυρίας («Βαρόμετρο») της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, που διεξήχθη την περίοδο Νοεμβρίου – Δεκέμβριου 2022, σε συνολικό δείγμα 2.403 ατόμων (1.202 καταναλωτές & 1.201 επιχειρήσεις). Η έρευνα αποτυπώνει την πραγματική οικονομική κατάσταση της χώρας, καταγράφοντας κλίμα γενικευμένου προβληματισμού για το παρόν και επιφυλακτικότητας για το μέλλον, με βασική αιτία την ακρίβεια.

Ανάλογο είναι το κλίμα και στις επιχειρήσεις, με την απαισιοδοξία να είναι το συναίσθημα που κυριαρχεί σε σχέση με την εξέλιξη της χρηματοοικονομικής κατάστασής τους. Το 36% των ερωτηθέντων αναμένει μείωση της ρευστότητας κατά το επόμενο εξάμηνο, έναντι μόλις 14% που αναμένει ενίσχυση της ρευστότητας. Αρνητική εικόνα καταγράφεται και σε σχέση με την εξέλιξη της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων, καθώς το 54% προβλέπει δυσμενέστερη κατάσταση το επόμενο εξάμηνο (ήτοι αύξηση επισφαλειών και πτωχεύσεων), έναντι μόλις 12% που διαβλέπει βελτίωση της κατάστασης στον κλάδο τους (λιγότερες επισφάλειες και πτωχεύσεις).

Ελλείψεις πρώτων υλών ή προϊόντων δηλώνει ότι αντιμετωπίζει το 37% των επιχειρήσεων, φαινόμενο εντονότερο στους τομείς του εμπορίου, της μεταποίησης/βιομηχανίας και των κατασκευών, στις επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό και σε εκείνες με ετήσιο τζίρο μεταξύ 1.000.000 και 5.000.000 ευρώ, ενώ η μέση αύξηση που αναφέρουν οι επιχειρήσεις στο κόστος των πρώτων υλών ή προϊόντων φτάνει το 40%. Αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων/υπηρεσιών τους κατά το επόμενο εξάμηνο προβλέπουν περίπου οι μισές (49%) επιχειρήσεις, με την εντονότερη τάση αύξησης τιμών να καταγράφεται στον τομέα του εμπορίου, ενώ το 31% των επιχειρήσεων αναφέρει ότι ο κύκλος εργασιών του μειώθηκε, το 28% ότι αυξήθηκε και το 39% ότι παράμεινε σταθερός.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις