Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

«Στη Βουλή όλα τα έγγραφα της διαπραγμάτευσης Δημοσίου - TPAINOΣΕ»


 Αίτημα σύσσωμης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ η κυβέρνηση διαχέει τις ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη, κρύβοντας και τον τέως υπουργό Μεταφορών.

Τη στιγμή που η κυβέρνηση συνεχίζει να διαχέει τις ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με επικεφαλής τον πρόεδρο του κόμματος Αλέξη Τσίπρα, ζητά να έρθουν στη Βουλή όλα τα έγγραφα των διαπραγματεύσεων μεταξύ υπουργείου Μεταφορών και Hellenic Train, αυξάνοντας την πίεση προς το Μαξίμου. 

Συγκεκριμένα, οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, απευθυνόμενοι στον Γιώργο Γεραπετρίτη, ζητούν προσχέδια και σχέδια συμβάσεων, πρακτικά από τις συναντήσεις, αλληλογραφία, έγγραφα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιστολές και κάθε τι άλλο που αφορά τις διαπραγματεύσεις των δύο μερών, οι οποίες μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας τον Απρίλιο του 2019 έως και την υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 που κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προσχεδίου της νέας σύμβασης ΥΔΥ που έχει δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Όπως αναφέρουν στο σχετικό κείμενο οι βουλευτές, στο παράρτημα του μνημονίου –που υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2019 διά του Κ. Καραμανλή και του τότε διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φ. Τσαλίδη–, «αφού ορίζεται το ποσό των 750 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας εκ μέρους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περιγράφονται τα οφέλη για την ελληνική οικονομία από τη 15ετή αυτή προς υπογραφή νέα σύμβαση, που φθάνουν έως το ύψος των 2,52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων της ιταλικής εταιρείας, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ».

Για να συνεχίσουν: «Πλην, όμως, και ενώ η τελική σύμβαση θα έπρεπε να υπογραφεί στο τέλος του 2020, υπεγράφη τελικά (κατόπιν παράτασης της προηγούμενης σύμβασης ΥΔΥ του 2016) τον Απρίλιο του 2022 και κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022 […] Στη σύμβαση αυτή, με έκπληξη και δικαιολογημένη δυσαρέσκεια, διαπιστώθηκε ότι αφενός είχαν κυριολεκτικά εξαφανιστεί συλλήβδην οι προβλέψεις για τα οφέλη της ελληνικής οικονομίας, που αναφέρονταν στο παραπάνω μνημόνιο και άγγιζαν το τεράστιο ποσό των 2,52 δισ. ευρώ και θα προέρχονταν από τις πληρωμές και τις επενδύσεις της ιταλικής εταιρείας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, και ότι αφετέρου είχε “κάνει φτερά” εκ των καθαυτών επενδύσεων που θα πραγματοποιούσε η ιταλική εταιρεία το ιλιγγιώδες ποσό των 600 περίπου εκατ. ευρώ».

Επικαλούμενοι δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, όπως της «Εφημερίδας των Συντακτών» και της εφημερίδας «Δημοκρατία», τονίζουν πως «φτερά» είχε κάνει και η δέσμευση εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου για την εκτέλεση και θέση σε λειτουργία μια σειράς έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, είτε προγραμματίζεται να εκτελεστούν, τα δύο πρώτα εκ των οποίων είναι:

• «Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021» και

• «Θέση σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι το τέλος του 2021».

«Δηλαδή, τα δύο συγκεκριμένα έργα, η μη ολοκλήρωση των οποίων δεν μπόρεσε να αποτρέψει το ανθρώπινο λάθος που οδήγησε στην τραγωδία των Τεμπών», τονίζουν οι βουλευτές και θέτουν, επίσης, στον κ. Γεραπετρίτη μια σειρά από ερωτήματα για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν.

Κρύβουν τον Καραμανλή

Το αίτημα αυτό έρχεται λίγη ώρα μετά την προσπάθεια της κυβέρνησης να κρύψει τον τέως υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, από τη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.

Αντίθετα, παρών θα είναι ο Γιώργος Γερπατρίτης, δηλαδή ο διάδοχος του κ. Καραμανλή στο υπουργείο. Παράλληλα, παρών στην Επιτροπή θα είναι κι ο Χρήστος Σπίρτζης που διετέλεσε υπουργός Μεταφορών και Μεταφορών επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ και σήμερα παραχώρησε συνέντευξη στην «Εφ.Συν.» με πλήθος εγγράφων για τις δικές του ενέργειες αναφορικά με τον ΟΣΕ, τη διαβόητη σύμβαση 717, την τηλεδιοίκηση κ.λπ.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας αγνόησε την ομόφωνη απόφαση της διάσκεψης (πριν από μία εβδομάδα) για σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, όπου θα μπορούσαν να κληθούν νυν και πρώην υπουργοί αλλά και πρόσωπα που είχαν αναλάβει θέσεις ευθύνης σε συναρμόδιους οργανισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΣΥΡΙΖΑ κάλεσε τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη «να μη διανοηθεί» να κρύψει από τη Βουλή, τόσο τον πρώην υπουργό, όσο και τους υφυπουργούς κ. Καραγιάννη και Παπαδόπουλο, αλλά και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, κ. Ξιφαρά.

Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης τονίζει πως «η προσπάθεια συγκάλυψης των άμεσα εμπλεκομένων πίσω από τον "διοικητή" του υπουργείου κ. Γεραπετρίτη, που ούτε καν ορκίστηκε υπουργός, είναι προσβλητική για την Δημοκρατία, την αλήθεια και τις οικογένειες των θυμάτων».

► «Ποιος υπουργός ζήτησε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη;», ρωτά η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Πόπη Τσαπανίδου τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, καλώντας τον «κάνει την αρχή με μία ειλικρινή παραδοχή».

Ακολουθεί το αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών:

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις