Ο Chesley B. Sullenberger III, γνωστός και ως «Σάλι» (Sally), ο πιλότος που είχε καταφέρει να προσγειώσει με ασφάλεια ένα επιβατικό αεροσκάφος στον ποταμό Χάντσον το 2009, δήλωσε ότι το αεροπορικό δυστύχημα στον ποταμό Ποτόμακ την Τετάρτη συνέβη σε μια «εξαιρετικά ασφαλή» στιγμή στην ιστορία της αεροπλοΐας, αλλά σημείωσε την ανάγκη για συνεχιζόμενη επαγρύπνηση στη βιομηχανία.
«Έχουμε αναγκαστεί να πάρουμε σημαντικά μαθήματα, με αίμα πολύ συχνά, και επιτέλους είχαμε ξεπεράσει αυτό το στάδιο, ώστε να μπορούμε να μάθουμε από τα περιστατικά και όχι από τα ατυχήματα», δήλωσε ο Sullenberger σε συνέντευξή του την Τετάρτη το βράδυ.

Πριν από την τραγωδία στην Ουάσινγκτον, δεν υπήρχε θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στις ΗΠΑ για σχεδόν 16 χρόνια.
Ωστόσο, η βιομηχανία των αερομεταφορών των ΗΠΑ ενδέχεται και πάλι να αναγκαστεί να μάθει από την τραγωδία, καθώς τώρα ένα επιβατικό αεροπλάνο που μετέφερε 64 άτομα συγκρούστηκε στον αέρα με ένα στρατιωτικό ελικόπτερο Black Hawk και έπεσε στα σκοτεινά και παγωμένα νερά του ποταμού Ποτόμακ.
Το αεροπλάνο, ένα Bombardier CRJ700, συγκρούστηκε με το ελικόπτερο του αμερικανικού στρατού κατά την καθοδική πορεία του προς το αεροδρόμιο Ρίγκαν, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων από το κέντρο της Ουάσινγκτον και θεωρείται από τα πιο δύσκολα αεροδρόμια στη χώρα.
Ο διάσημος πιλότος «Σάλι», τον οποίο είχε ενσαρκώσει ο Τομ Χανκς στην ομώνυμη ταινία του 2016, ανέφερε ότι το Ρίγκαν απαιτεί πρόσθετη εκπαίδευση για τους πιλότους που επιχειρούν εκεί, καθώς έχει μεγάλη κίνηση και σύντομους διαδρόμους προσγείωσης. «Δεν έχει αλλάξει πολύ από τότε», είπε.
«Φυσικά, έχουμε προσθέσει τεχνολογία σε αυτό. Αλλά πολλή από αυτή την τεχνολογία είναι παλιά», σχολίασε.
Το αεροδρόμιο ίσως να μην ήταν η μοναδική πρόκληση για το πτήση American Eagle 5342, καθώς πλησίαζε την Ουάσινγκτον από την Ουίτσιτα του Κάνσας. Η καθοδική πορεία του έγινε τη νύχτα και πάνω από νερό, δύο παράγοντες που ενδέχεται να έκαναν πιο δύσκολη την αποφυγή της σύγκρουσης με το ελικόπτερο, όπως είπε ο πιλότος Sullenberger.
«Η νύχτα πάντα καθιστά πιο δύσκολο το να δεις άλλα αεροσκάφη – ουσιαστικά, το μόνο που μπορείς να δεις είναι τα φώτα τους», εξήγησε.

«Πρέπει να προσπαθήσεις να καταλάβεις: Είναι πάνω από σένα ή κάτω από σένα; Ή πόσο μακριά είναι; Ή ποια κατεύθυνση ακολουθούν;». Όπως είπε ο ίδιος, «όλα είναι πιο δύσκολα τη νύχτα».
Στη συνέντευξή του στους New York Times, ο πιλότος ανέφερε ότι τα νερά του ποταμού Ποτόμακ ενδέχεται να έχουν επηρεάσει την ορατότητα. «Θα υπήρχαν λιγότερα φώτα από το έδαφος ορατά πάνω από το νερό από ό,τι πάνω από τη στεριά τη νύχτα», εξήγησε.
«Αυτό μπορεί να το έκανε λίγο πιο δύσκολο να το δεις [ένα άλλο αεροσκάφος ή ελικόπτερο]», πρόσθεσε. «Αλλά αυτό είναι απλώς υπόθεση. Δεν το γνωρίζουμε».
Η Επιτροπή Εθνικής Ασφάλειας Μεταφορών ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης ότι βρισκόταν στον τόπο του ατυχήματος και διεξάγει έρευνα.
Ο «Σάλι» εξέφρασε την ελπίδα ότι ο καταγραφέας φωνής του πιλοτηρίου, ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης και τα δεδομένα από το ραντάρ ελέγχου μπορεί να προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες. «Είμαι συντετριμμένος από αυτό», δήλωσε, προσθέτοντας ότι «έχουμε την υποχρέωση να μάθουμε από κάθε αποτυχία και να βελτιωθούμε».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου