Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025

Κλείνουν 204 υποκαταστήματα ΕΛΤΑ σε όλη τη Xώρα – Πέντε στις Κυκλάδες, σε Φιλώτι, Νάουσα, Αντίπαρο, Γαύριο και Οία


 Τεράστια αναστάτωση, ειδικά στην επαρχία, έχει προκαλέσει η πληροφορία του κλεισίματος 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε ολόκληρη τη χώρα – από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη. Η απόφαση, που εντάσσεται στο σχέδιο «αναδιάρθρωσης» του οργανισμού, αφήνει χωρίς ταχυδρομική εξυπηρέτηση δεκάδες κοινότητες, χωριά και νησιά.

Στις Κυκλάδες κλείνουν πέντε υποκαταστήματα:
📍 Φιλώτι Νάξου, που εξυπηρετεί ολόκληρη την ορεινή Νάξο
📍 Νάουσα Πάρου, σημείο αναφοράς για το βόρειο τμήμα του νησιού
📍 Αντίπαρος, το μοναδικό ταχυδρομείο του νησιού
📍 Γαύριο Άνδρου, βασικός ταχυδρομικός κόμβος του νησιού
📍 Οία Σαντορίνης, που εξυπηρετεί τους γύρω οικισμούς

Από τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, δεκάδες δήμοι σε όλη την Ελλάδα θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα, καθώς υπηρεσίες ζωτικής σημασίας, όπως η διανομή συντάξεων και επιδομάτων —ειδικά για πολίτες χωρίς εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές—, θα πάψουν να λειτουργούν.

Η απουσία φυσικών καταστημάτων αναμένεται να πλήξει κυρίως ηλικιωμένους, αγρότες και μικρές επιχειρήσεις, που στηρίζονταν στα ΕΛΤΑ για καθημερινές συναλλαγές.

Αντιδράσεις από την τοπική αυτοδιοίκηση

Δήμαρχοι και τοπικά συμβούλια σε όλη τη χώρα εκφράζουν έντονη ανησυχία και δυσαρέσκεια, κάνοντας λόγο για απόφαση που εντείνει την απομόνωση της περιφέρειας. Ήδη έχουν αποσταλεί επιστολές διαμαρτυρίας και ψηφίσματα, ζητώντας την άμεση αναστολή της απόφασης.

Συμβολικές κινητοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν, όπως αυτή στον Ορχομενό, όπου το Δημοτικό Συμβούλιο προχώρησε σε παράσταση διαμαρτυρίας μπροστά από το τοπικό κατάστημα των ΕΛΤΑ. Παρόμοιες αντιδράσεις σημειώνονται και στην Κρήτη, την Ηλεία και τη Χαλκιδική, ενώ το θέμα αναμένεται να συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), στις 5 Νοεμβρίου στην Αλεξανδρούπολη.

Πολιτικές παρεμβάσεις

Η απόφαση έχει προκαλέσει και πολιτικές αντιδράσεις.
Ο Μιχάλης Κατρίνης (ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής) τόνισε ότι η μαζική αναστολή λειτουργίας υποκαταστημάτων «υπονομεύει την καθημερινότητα των πολιτών και πλήττει ιδιαίτερα ηλικιωμένους και αγρότες».
Αντίστοιχα, η βουλευτής Χαλκιδικής Κυριακή Μάλαμα ζήτησε με κατεπείγουσα ερώτηση στη Βουλή την απόσυρση κάθε σχεδίου κατάργησης, τονίζοντας ότι πρόκειται για «κοινωνικά ανάλγητη επιλογή».

Τι οδηγεί στα “λουκέτα”

Σύμφωνα με πηγές των ΕΛΤΑ, η απόφαση εδράζεται στη δραστική μείωση της αλληλογραφίας κατά περίπου 80% τα τελευταία χρόνια, καθιστώντας τα περισσότερα καταστήματα ζημιογόνα. Ταυτόχρονα, το οργανόγραμμα του νέου μοντέλου προβλέπει μείωση φυσικών σημείων εξυπηρέτησης και ενίσχυση του ρόλου του ταχυδρόμου, ο οποίος θα εξοπλιστεί με ψηφιακά μέσα, ώστε να πραγματοποιεί συναλλαγές κατ’ οίκον.

Η διοίκηση υποστηρίζει ότι οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται κανονικά μέσω 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργατών και 400 πρακτόρων, ενώ το προσωπικό των καταστημάτων που κλείνουν θα μεταφερθεί σε «παραγωγικές λειτουργίες».

Παράλληλα, εξετάζεται η συνεργασία με ιδιώτες επαγγελματίες που θα μπορούν να λειτουργούν σημεία εξυπηρέτησης υπό το εμπορικό σήμα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier, ώστε να διατηρηθεί η παρουσία της εταιρείας σε κάθε περιοχή.

Η νέα εποχή των ΕΛΤΑ

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, που από το 2017 ανήκουν στο Υπερταμείο, δηλώνουν πως παραμένουν «πιστά στην υποχρέωση καθολικής παροχής υπηρεσιών», επενδύοντας σε τεχνολογική αναβάθμιση, ηλεκτροκίνηση και σύγχρονα logistics.
Στόχος, όπως αναφέρεται, είναι η «μετάβαση σε ένα βιώσιμο, αποτελεσματικό και ευέλικτο δίκτυο», που θα διασφαλίζει την καθολική κάλυψη της χώρας και την αδιάλειπτη εξυπηρέτηση ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις