Οι δημοσιεύεις απηχούν απόψεις των αναγνωστών και η σελίδα ουδεμία ευθύνη φέρει. 
Εάν βρεθούν τύπου δημοσιεύσεις ψευδής θα διαγράφονται άμεσα!

Παρασκευή, 4 Αυγούστου 2017

Τριήρης, το πολεμικό σκάφος της αρχαίας Αθήνας

Η τριήρης ήταν “το αριστούργημα της αρχαίας ελληνικής ναυπηγικής” που κυριάρχησε στη θάλασσα της Μεσογείου για τριακόσια χρόνια...

Ήταν το πολεμικό πλοίο των αρχαίων Ελλήνων που πρωταγωνίστησε στις ναυμαχίες εναντίον των Περσών με αποκορύφωμα τη ναυμαχία της Σαλαμίνας, τη μεγαλύτερη ναυτική σύρραξη με τριήρεις. Αυτά ήταν τα αποκαλούμενα τείχη της Αθηναϊκής Δημοκρατίας που υψώθηκαν και εμπόδισαν τους εισβολείς στην περίφημη ναυμαχία της Σαλαμίνας.
Η τριήρης κατασκευάστηκε πρώτα από τον Κορίνθιο ναυπηγό Αμεινοκλή, αλλά εξελίχθηκε από τους Αθηναίους. Ήταν ελαφρύ σκάφος, κατασκευασμένο από ξύλο πεύκου και κυπαρίσσι. Έφτανε τα 37 μέτρα μήκος και τα 5,5 μέτρα πλάτος.

Όπλο της ήταν η ταχύτητα και η ευελιξία της, με αποτέλεσμα να εμβολίζει τα εχθρικά πλοία και να τα βυθίζει.

Στην πλώρη της ήταν ζωγραφισμένοι δύο οφθαλμοί που ήταν σύμβολα ελέγχου και λειτουργούσαν ως αποτρεπτικά στοιχεία για τις κακές δυνάμεις. Ήταν η εξέλιξη της πεντηκόντορου και της διήρους, αλλά ήταν μεγαλύτερη σε μέγεθος, καθώς έπαιρνε δύναμη από 170 κωπηλάτες, οι οποίοι κάθονταν στις δύο πλευρές του πλοίου και ήταν χωρισμένοι σε τρία επίπεδα.

Όσοι ήταν στην επάνω σειρά ονομαζόταν «θρανίτες», όσοι ήταν στο εσωτερικό του πλοίου λέγονταν«ζύγιοι» και όσοι ήταν κάτω από τους ζυγίους «θαλάμιοι». Στο πλοίο επέβαινε μια ομάδα κρούσης που αποτελείτο από δέκα οπλίτες και τέσσερις τοξότες. Επίσης υπήρχαν δέκα ναύτες οι οποίοι χειρίζονταν τα δύο ιστία.

Σύμφωνα με τον Ξενοφώντα, οι θρανίτες έχαιραν ιδιαίτερου σεβασμού, καθώς ήταν εκτεθειμένοι στον εχθρό και στα καιρικά φαινόμενα. Επικεφαλής του πλοίου ήταν ο Τριήραρχος, ο οποίος ήταν συνήθως εύπορος πολίτης που αναλάμβανε τα έξοδα συντήρησης του σκάφους και καθόταν στην πρύμνη σε θρόνο. Ο κυβερνήτης του σκάφους είχε το γενικό πρόσταγμα ενώ ειδικό ρόλο είχε ο πρωρεύς, ο οποίος βρισκόταν στην πλώρη και έδινε πληροφορίες για την πορεία του πλοίου.

Ο κελευστής ήταν υπεύθυνος για το ρυθμό της κωπηλασίας και μετέφερε τις εντολές του καπετάνιου. Αναφέρεται ακόμη και ο τριηραύλης που μετέδιδε στους κωπηλάτες ένα μελωδικό σκοπό για καλύτερο συντονισμό.
ΣΧΟΛΙΟ conspiracyfeeds.
ΔΕΙΤΕ
Σύγχρονος μικροναυπηγός  αρχαίων πλοίων
https://www.facebook.com/%CE%91%CE%BC%CF%86%CE%B9%CF%84%CF%81%CF%8D%CF%89%CE%BD-525626750848418/?fref=ts


http://conspiracyfeeds.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

.

.

Δημοφιλείς αναρτήσεις