Επισημάνσεις και παράθεση στοιχείων για τα Χανιά σε ημερίδα οδικής ασφάλειας στην Αθήνα
Σε αφαίρεση 3.123 διπλωμάτων οδήγησης , από τα οποία 935 ήταν για κατανάλωση αλκοόλ και 750 για χρήση κινητού τηλεφώνου, προχώρησε η Τροχαία Χανίων μέσα σε διάστημα 10 μηνών.
Τα στοιχεία από την Τροχαία Χανίων δημοσιοποίησε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων, εκπαιδευτής οδήγησης και σύμβουλος οδικής ασφάλειας, Γιώργος Γαϊτανόπουλος, ο οποίος συμμετείχε στην 1η ημερίδα Οδικής Ασφάλειας για το Νέο ΚΟΚ στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Μιλώντας το πρωί για το θέμα στο Zarpa Radio 89,6 και την Άννα Παπακωνσταντίνου, ο κ. Γαϊτανόπουλος έκανε λόγο για μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στα Χανιά το τελευταίο δεκάμηνο, εξέλιξη που έρχεται ως απόρροια των αυστηρών τροχονομικών ελέγχων που εφαρμόζονται:
«Ήμασταν το μοναδικό από τα Επιμελητήρια εκτός Αθηνών που κάναμε τοποθέτηση και είχαμε και να καταθέσουμε διάφορα στοιχεία που αφορούν την αλλαγή που έχει συμβεί το τελευταίο 10μηνο στην πόλη μας, μετά τους εντατικοποιημένους τροχονομικούς ελέγχους. Η Κρήτη θρηνεί κάθε χρόνο άδικα πολλούς ανθρώπους σε έναν ακήρυχτο πόλεμο, αυτόν της ασφάλτου.
Μιλάμε για σχεδόν 3.500 διπλώματα σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας για παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Μιλάμε για περίπου 1,.500 ακινητοποιημένα οχήματα, αυτοκίνητα που κατασχέθηκαν. Πρόκειται για μια συστηματική προσπάθεια όλων των φορέων που έχει φέρει τα Χανιά πρώτα στη χώρα σε μείωση θανατηφόρων συμβάντων, με σχεδόν 60%. Έστω και ένας νεκρός είναι πλήγμα για την πόλη και τους ανθρώπους γύρω του. Είμαστε όμως αισιόδοξοι ότι έχουμε εντοπίσει την διαδρομή που πρέπει να διανύσουμε για να κινηθούμε στον σωστό δρόμο».
Όπως ο ίδιος τόνισε, «χρειάζεται ο καθένας σκεπτόμενος πρώτα από όλα τον εαυτό του, να εφαρμόσει την συμπεριφορά και την ατομική ευθύνη όσον αφορά την κυκλόφοριακή αγωγή. Αυτό δεν αφορά την συμπεριφορά μας μόνο ως οδηγοί αλλά και ως πεζοί. Μετακινούμαστε και ως πεζοί και έχουμε και εκεί υποχρεώσεις (διαβάσεις πεζών κλπ). Είναι θέμα και υποδομών.
Η οδική ασφάλεια στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: υποδομές, έλεγχος και κυκλοφοριακή αγωγή (εκπαίδευση)».
Σχετικά με τις υποδομές στα Χανιά, ο κ. Γαϊτανόπουλος είπε πως «κάτι γίνεται, στα Χανιά οι διαβάσεις πληθαίνουν, συντηρούνται, θεωρητικά και ο ΒΟΑΚ είναι σε εξέλιξη, ο έλεγχος φέρνει και αυτός τα αποτελέσματά του και εάν ο τρίτος πυλώνας η εκπαίδευση μπει στη δράση εντατικά και πάρουμε τα παιδιά από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο και βάλουμε και στους ήδη υπάρχοντες οδηγούς μια επικαιροποίηση, ένα σεμινάριο με κάθε τρόπο, χορηγούμενα από το κράτος, τότε θα έχουμε αποτελέσματα μείωσης των παραβάσεων στο μισό. Οι εκτιμήσεις λένε ότι εάν μπει τώρα στα σχολεία το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής, θα περιμένουμε μια γενιά να ολοκληρώσει την εκπαίδευση, μιλάμε δηλαδή για 18 χρόνια. Ο συγχρονισμός των τριών πυλώνων μπορεί να ρίξει τον χρόνο στο μισό».
Ο κ. Γαϊτανόπουλος είπε πως κατέθεσε ένα αίτημα – πρόταση προς το ΥΜΕ για τους επαγγελματίες οδηγούς που χάνουν το δίπλωμά τους λόγω τροχονομικών παραβάσεων:
«Κάναμε πρόταση να εξεταστεί η δυνατότητα πληρωμής του διπλάσιου προστίμου εντός 10 ημερών, χωρίς αφαίρεση άδειας οδήγησης. Μια πρόταση που στηρίχθηκε και από άλλα Επιμελητήρια, ώστε οι επαγγελματίες οδηγοί να τιμωρούνται για τις τροχαίες παραβάσεις που κάνουν, παράλληλα όμως να είναι σε θέση συνεχίζουν να εργάζονται και να παράγουν εισόδημα».
Την ίδια ώρα, ο εκπρόσωπος για την οδική ασφάλεια του ΕΒΕΧ δήλωσε πως στόχος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Χανίων είναι να συνδράμει στο έργο της κυκλοφοριακής παιδείας με διάφορους τρόπους: «Είναι κάποιες δράσεις που είναι πολύ σημαντικές, γιατί τις νυχτερινές ώρες, ειδικά σε επαρχιακές περιοχές όπως είμαστε εδώ εμείς στα Χανιά, που δεν υπάρχουν πολύ μεγάλα μέσα μαζικής μεταφοράς 24ωρα πολλές φορές, μετρό κλπ, όταν ο πολίτης θέλει να βγει για ποτό, καλό είναι να υπάρχει μια λύση, έτσι ώστε να του δίνεις ένα κίνητρο για να μην πάρει το όχημά του».
Στα Χανιά, η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας του ΕΒΕΧ λειτουργεί εδώ και περίπου έναν χρόνο: «Η επιτροπή δημιουργήθηκε μετά τις επιμελητηριακές εκλογές του 2024. Βάλαμε αυτή τη φορά ψηλά στην ατζέντα του Επιμελητηρίου την οδική ασφάλεια».
zarpanews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου